Volkswagen Yeni Bir Dönem Açıyor

07.11.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :

Aynı üretim bandı üzerinde bir çok model geliştirmek Volkswagen AG`nin yıllardır maliyet indirim ve üretim stratejisinin köşe taşı oldu. Bu değişmek üzere. Yönetim Kurulu Başkanı Ferdinand Piech, otomobil üreticisinin platform paylaşım stratejisinin revizyona uğramak üzere olduğunu söyledi.


Şirket tasarruf stratejisini bundan sonra aynı platforma dayanan benzer ebatta araba geliştirme üzerine odaklamayacak. Onun yerine VW geniş bir model ve marka yelpazesince paylaşılan bileşenlere yol açabilecek ortak üretim sistemleri geliştirmeyi hedefliyor. Piech bir röportajında, şirketin daha büyük ölçek ekonomilerine ulaştıkça, yeni programda bazı durumlarda araba başına 1,000 mark kadar tasarruf edebileceğini söyledi. Strateji aynı zamanda VW`nin marka portföyünündeki farklılıkların altını çizmede de yardımcı olacak. Piech, onbir ortak üretim sisteminde üretilecekVW temel modellerinin, 2005 yılına kadar uygulamaya konulacağını düşünüyor. Bir VW yetkilisinin VW platform stratejisinin ikinci ayağı olarak adlandırdığı yeni vurgu, arabalarının çoğunu ürettiği 1990ların başındaki platformların 16 olan sayısını mevcut durumda dörde düşüren bir şirket için şaşırtıcı bir değişiklik.


Piech, Gelecekte dört platform yerine, 11 modül sistemimiz olacak, dedi. VW patronu, yeni sistem altında, motor ebatı gibi faktörlerin, modellerin bileşenleri paylaştığı durumda, kararverici rol oynayacağını belirterek, örneğin, Polo, Golf ve Passat`ın bugünkünden daha geniş bir yelpazede parça kullanacaklarını söyledi. Mevcut sistemde, arabalar öncelikle platform kardeşleriyle aynı bileşenleri paylaşıyorlar - Golf Audi A3 ile, Passat ise Audi A4 ile. Bu örnekte, sonuç ölçek ekonomisi, 1,000 mark altına üretilebilen bir Passat anlamına gelecek. Audi çizgisi ölçek ekonomisinin bir kısmını yitirse de, maliyetler yalnızca 200 mark kadar tırmanacak.


Piech, Grup - seviye hesaplamasında, bu harika bir şekilde başabaş geliyor, dedi. Piech yönetimindeki VW, platform paylaşımında lider oldu. Strateji VW`nun maliyetleri indirme çabalarının özellikle 1990 başlarında anahtarı oldu.
Şirket, bazı harcamalardan dolayı o kadar yüklüydü ki, yalnızca başabaş noktası sağlamak için bile, uzun yıllar boyunca yüzde yüz kapasitesinin üzerinde çalışmak durumunda kaldı. Bu ayrıca VW`nin geniş marka ailesine de uyuyordu. Şirket mevcut durumda Çek yapımı Skoda ve İspanyol Seat benzeri daha az pahalı olan modellerden, VW markası Audi ve lüks Bentley/RollsRoyce ve Lamborghini türü arabalara doğru esniyor.


YENİ ÜRÜNLER;

VW, PLATFORM PAYLAŞIMIYLA TASARRUFDA YANLIZ DEĞİL;

Peugeot Citroen bunu, kendi üretim ve geliştirme stratejilerinin önemli bir parçası yaptı. Ancak, platform paylaşımı bazı pazarlama eleştirmenlerince, VW`nun görünüşte ve kullanımda oldukça benzer arabalar ürettiği eleştirisi getirmişlerdi. Sonuç olarak, VW müşterileri, daha pahalı araçlardaki teknolojinin daha ucuz arabalarda da aynısının bulunduğu düşüncesiyle, gruptaki daha az arabalara yönelme eğilimine girdiler.


Audi markası, müşterilerin VW Passat`ın teknik olarak Audi A4`e çok benzediğini fark etmesinden zarar görmüş olabilir. Belki de kısmen bu sebepten dolayı, A4 ve A6 Piech`in tarif ettiği yeni sistem altında hiç bir arabayla platform paylaşmayacak. Stratejik odaktaki değişiklik, VW`nun gelecek beş yılda 67 yeni model piyasaya sürme planıyla da ilintili.


Yeni ürünler için gereken yüklü yatırımlar bazı yatırımcıları gerginleşmesine yol açtıysa da, Piech şirketin kendi finansal hedeflerine ulaşma yolunda olduğunu söyledi. Volkswagen`in tarihi ana merkezindeki ofisinin antresinde konuşan Piech, şirketin gelecek yıl, muhtemelen belki de bu yıl, sermayeye getiride hedef yüzde 9, ya da yüzde 11`e ulaşacağını söyledi. Oran mevcut durumda, yüzde 9`un altında ve 2000`de hedef aralığın alt ucuna yetişebilir. VW sermayeye getiri iki yıl önce bir iç ölçü olarak benimsedi, ancak hedefi finansal çevrelere bu yıl başında açıkladı.
Daha yüksek hedefler Şirket ikinci hedefi olan yüzde 6.5 lik satışlara bağlı kazanç hedefine ulaşmanın çok uzağında olsa da, Piech anahtar VW ve Audi markaları için daha yüksek hedefler koymayı planlıyor ve uzun vadede, bu birimlerin yüzde 8 lik satışlara getiri getirmesi gerektiği görüşünde.


Şirkete ilişkin kar - kazanç açıklamalarını genellikle röportajlarında yapmayı tercih eden Piech, şirketin finans bilgilerini The Wall Street Journal ve Alman günlük ekonomi gazetesi Handelsblatt ile konuşurken rahat görünüyordu. Piech, örneğin VW`nun kar bazını genişletmesi gerektiğini söyledi. Mevcut durumda, karının çoğu yeni araba satışları ve parça işinden geliyor. Gelecek yıllarda ise şirket, kar bazını - yeni araba, finansal hizmetler ve araç servisi olarak genişletmeyi umuyor.
Şirketin özellikle dikkat etmesi gereken bir alan ise Asya. Piech, VW`nin bu ümit vaadeden bölgede göreceli olarak zayıf olduğunu ve Çin`e daha fazla yatırım yapması gerektiğini söyledi. Aslında, şirket gerialım planıyla yeniden aldığı hisselerinin bazılarını bölgedeki harcamaları için kullanabilir. Ancak Piech fabrika ve tüm üst yönetim almak niyetinde olmadığını söyleyerek, bunun şirketin Asya`da önemli bir şirket alımı niyetinde olduğu anlamına gelmemesi gerektiğini belirtti. (FİNANSAL FORUM - THE WALL STREET JOURNAL)



Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.003 TL        
DOLAR
1.002 TL        
EURO
1.001 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.