Uluslararası Pazarlama Zirvesi
-Tansaş Genel Müdür Yardimcisi Kerem Ertan: -``Perakende Sektöründe Bakkallar Ciddi Olarak Ağirliklarini Koruyorlar``
İSTANBUL (A.A) - 31.10.2000 - Tansaş Genel Müdür Yardımcısı Kerem Ertan, Türkiye`de perakende sektöründe bakkalların ciddi olarak ağırlıklarını koruduklarını bildirdi. Management Center Türkiye tarafından düzenlenen ``Uluslararası Pazarlama Zirvesi 2000`` İstanbul`da başladı. Kerem Ertan, toplantıda yaptığı konuşmada, Türkiye`de toplam alışverişin sadece yüzde 32`sinin organize edilmiş zincirler vasıtasıyla yapıldığını söyledi. Ertan, süper market zincirinin genişlemesi gerektiğini ve Türkiye`nin bu konuda daha gidecek çok yolu olduğunu kaydetti. Pazarlama Danışmanı Güven Borça da, 1980`lerde Türk ekonomisinin bir değişime uğradığına işaret ederek, şirketlerin bir alanda kazandığı ünü diğer alanlara kaydırarak zor duruma düşebildiklerini ifade etti. Uluslararası Yönetim Geliştirme Enstitüsü (IMD) akademisyeni Stephane Garelli de, şirketlerin bugün pazarda üstünlük ve pazar değeri hedeflerine göre yönetildiğini anlattı. İki gün sürecek zirve kapsamında, toplantının yapıldığı Swissotel`de bir de kurumsal iletişim araçları fuarı düzenlendi. Fuarda, açık hava reklamı, reklam, halkla ilişkiler, pazarlama ve kamuoyu araştırma, yazılım, masa üstü yayıncılık, konferans sunum destek hizmetleri, multivizyon, yayın eğitim ve yönetici danışmanılğı alanında faaliyet gösteren 15 firma bulunuyor.