Üç büyük şirketten kâr açıklaması

12.05.2014 - 09:33 | Son Güncelleme :

Türkiye İş Bankası, Türk Hava Yolları, TAV Havalimanları 2014 yılının ilk üç aylık dönemi kârını açıkladı...

<ımg class="yeniImg" border="0" src="https://image.hurimg.com/i/hurriyet/75/0x0/66cf5d14601c04688fbdb0f1.jpg">

Türkiye İş Bankası, Türk Hava Yolları, TAV Havalimanları 2014 yılının ilk üç aylık dönemi kârını açıkladı...

İş Bankası’nın üç aylık net kârı 815 milyon TL

Türkiye İş Bankası’nın 2014 yılının ilk üç aylık dönemi sonunda aktif büyüklüğü 213 milyar 22 milyon TL’ye ulaştı, net kârı 815 milyon TL seviyesinde gerçekleşti.

İş Bankası Genel Müdürü Adnan Bali, “Aktif toplamının yüzde 63.5’i kredilerden oluşan İş Bankası, piyasalardaki dalgalanmaların yarattığı olumsuz koşullara rağmen, sorunsuz ve sürdürülebilir büyüme politikasıyla ilk üç aylık dönemde bankacılık sektöründeki lider konumunu korumuştur” dedi.

Yapılan açıklamada, “135 milyar 244 milyon TL tutarındaki nakdi kredilerinin yüzde 72’sini ticari kredilerin oluşturduğu, gayri nakdi kredi hacminin ise 39 milyar 755 milyon TL düzeyine ulaştığı dikkate alındığında, ülke ekonomisine 175 milyar TL ile en büyük desteği sağlayan İş Bankası, bu misyonunu 2014 yılının ilk çeyreğinde de aynı kararlılıkla sürdürdü” denildi.

PİYASALARDAKİ SON DURUM İÇİN TIKLAYIN...

Adnan Bali, bankanın yılın ilk çeyreğinde risklerini etkin bir şekilde yönetmeye devam ettiğini vurgulayarak, “Sorunlu kredi oranının yüzde 1.8 gibi düşük bir seviyede ve sektör ortalamasının altında oluşması, İş Bankası’nın sorunsuz büyüme politikasını başarıyla sürdürebildiğine işaret etmiştir” dedi.

İş Bankası’nın mevduat hacmi 2014 yılının birinci çeyreğinde yılsonuna göre yüzde 4 oranında büyüdü ve 126 milyar 294 milyon TL seviyesine ulaştı.

İş Bankası şube sayısını 1.319’a, Bankamatiklerini ise 5.800 adede yükseltti.

THY’nin çeyrek geliri 5.1 milyar TL’ye uçtu

Türk Hava Yolları’nın (THY) 2014 yılı ilk çeyrek konsolide mali tabloları Borsa İstanbul’a bildirildi. Bir önceki yılın aynı dönemine göre satışlar yüzde 43 oranında artarak 5.1 milyar TL olarak gerçekleşti.

THY mevsim ve kur etkisi nedeniyle, bütçe öngörüleri ile de paralel olarak, ilk çeyrekte 226 milyon TL net zarar açıkladı. Şirketten yapılan açıklamada, “Arz edilen koltuk kilometrede yüzde 21 artış da birim gelirler üzerinde bir miktar baskı meydana getirmiştir” denildi. Açıklamada şu bilgilere yer verildi:

“Yılın ilk çeyreğinde 12 milyon yolcu taşıyan Türk Hava Yolları’nın yolcu sayısı yüzde 20 artmış olup yolcu doluluk oranı da yüzde 78 olmuştur. Dıştan dışa transfer yolcu sayısının toplam dış hat yolcu içerisindeki payı geçen yılın aynı dönemine göre 6 puan artarak yüzde 46’ya ulaşmıştır. Uluslararası Hava Taşımacıları Birliği (IATA) tarafından yayınlanan istatistiklere göre aynı dönemde global havacılık sektörü AKK’da yüzde 5.8 ÜYK’da ise yüzde 5.6 oranında büyümüştür.”

Filoda 249 uçağı var

THY açıklamasında hat ve uçak sayısı konusunda şu veriler yer aldı:

“Bugün itibariyle 45 iç hat, 206 dış hat olmak üzere dünya üzerinde 106 ülkede 248 şehir ve 251 havalimanına uçuş gerçekleştirmektedir. Avrupa’nın en genç filolarından birine sahip olan Türk Hava Yolları’nın filosunda 193 dar gövde, 47 geniş gövde ve 9 kargo olmak üzere toplam 249 uçak bulunmaktadır. Türk Hava Yolları sahip olduğu coğrafi konum, network ağı, düşük maliyet yapısı gibi tüm rekabet avantajlarını en etkin şekilde kullanmaya devam ederek dünyanın önde gelen havayolu şirketlerinden biri olma hedefi doğrultusunda emin bir şekilde büyümeye devam etmektedir.”

TAV’ın ilk çeyrek kârı yüzde 28 arttı

TAV Havalimanları, 2014 yılının ilk çeyreğinde net kârını önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 28 artırarak 20 milyon euro’ya yükseltti. TAV Havalimanları İcra Kurulu Başkanı Sani Şener, “2014 yılının ilk çeyreğinde amiral gemimiz olan Atatürk Havalimanı, Avrupa’nın ikinci en yoğun havalimanı oldu” dedi.

“DHMİ, Türkiye yolcu sayısının gelecek 10 yılda iki katına ulaşacağını beklemektedir” diyen Şener şöyle devam etti: “Diğer taraftan Eurocontrol, Türkiye’nin gelecek yedi yılı için yüzde 7 bileşik yıllık büyüme beklerken, Airbus Ortadoğu bölgesi için ortalama yüzde 7 oranında yolcu büyümesi tahmin etmektedir. Kuruluşumuzdan bu yana geçen 14 yıl içerisinde büyük mesafe kat eden bir şirket olarak, gelecekte de cazip büyüme fırsatları yakalayacağımızı bu beklentiler ışığında net bir şekilde görüyoruz.”

Şener, “2014 ilk çeyreğinde, konsolide FAVÖK yüzde 27 artarak 67 milyon euro oldu. Net kârımız yüzde 28 oranında artış ile 20 milyon euro’ya yükseldi. Atatürk Havalimanı dış hatlar terminali gidiş katındaki duty free mağazalarında süren renovasyon çalışmalarına ek olarak, TL ve Ruble’nin euro karşısında değer kaybının ticari gelirlerimiz üzerinde oluşturduğu baskıya karşın, bu finansal sonuçları elde etmeyi başardık” diye konuştu.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.003 TL        
DOLAR
1.002 TL        
EURO
1.001 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.