Turizmde hedefi aşıyoruz
Turizmde hedeflenen rakamlar birer birer aşılmaya başlandı. Otellere gelen rezervasyonlar turizmcileri sevindiriyor. Antalya`da 2001 yılı turizm sezonuna çok iyi bir başlangıç yaptıklarını kaydeden Akdeniz Turistik Otelciler Birliği (AKTOB) Başkanı Ahmet Barut, ölü geçen ayların dahi bu yıl dolmaya başladığını, mart ayı dahil olmak üzere bundan sonraki aylarda otellerin yüzde yüz doluluğa ulaşacağını bildirdi.
AKTOB Başkanı Ahmet Barut, yaptığı açıklamada Antalya`nın ayda 600 bin civarında turist ağırlayabilecek yatak kapasitesine sahip olduğuna işaret ederek şunları söyledi: Antalya`daki oteller 12 ay yüzde yüz doluluk oranına ulaşırsa yılda 7 milyon civarında turist ağırlayabilir. Antalya`da geçmiş yıllarda özellikle temmuz, ağustos ve eylül aylarında yüzde yüz doluluğa ulaşmıştı. O aylarda 600 bin civarında turist gelmişti. Şimdi bizim hedefimiz diğer aylarda da bu rakamı yakalamak. Mart ayı dahil olmak üzere, nisan, mayıs ve haziran aylarında da otellere gelen rezervasyonlar çok iyi. Bu gidişle bu aylarda da yüzde yüz doluluğa ulaşacağız. Bu çok sevindirici bir gelişmedir.``
Antalya`ya 5 milyon turist
Sezon başında Antalya`ya 4.5 milyon turistin gelmesinin hedeflendiğini belirten Barut, Bu rakam mütevaz bir rakamdır. Gelen rezervasyonlara baktığımızda da bunu görüyoruz. Şu andaki gelişmeler 5 milyonu ağırlayabileceğimizi gösteriyor. Eğer sezon sonundaki dolulukta bugünkü gibi gerçekleşirse 5 milyon rakamını da aşabiliriz`` dedi.
Bu yıl daha rahat
Turizmcinin bu yıl daha rahat olduğunu da kaydeden Ahmet Barut, Bu yıl Antalya`da odalar lego oyunu gibi birer birer dolacaktır. Her dolan oda diğer odaların dolmasını da sağlıyor. En ücra köşelerdeki otellerimize dahi büyük talep var. Hepimiz inanıyoruz. Bu yıl istediğimiz sonuçları alacağız`` diye konuştu.
Barut, Berlin Turizm Fuarı`ndaki Türk standına yapılan eleştirilerin haksız olduğuna da değinerek, şöyle konuştu: Stand bana göre kötü değildi. Zaten standların görüntüsü değil, içinde oluşan izlenimler önemli. Standların turistin gelmesine etkisi azdır. Önemli olan standtaki turiste ve acentalara yönelik çalışmalardır. Turizmin bu kadar iyi gittiği bir dönemde kargaşılık yaratılmaması lazım. Birlik ve beraberliğe her zamankinden fazla ihtiyacımız var. Turizmcinin yapısal sorunları varken hedef saptırmanın anlamı yok. Güzel şeyler istiyorsak, herkes birlik ve beraberlik içinde çalışmalı.``