Tüketici güveni yükseldi

29.07.2013 - 11:49 | Son Güncelleme :

Tüketici güveni Temmuz ayında bir önceki aya göre yüzde 2,9 oranında arttı

Tüketici güveni Temmuz ayında bir önceki aya göre yüzde 2,9 oranında arttı.

Tüketici güven endeksi, temmuz ayında geçen aya göre yüzde 2,9 oranında arttı. Haziran ayında 76,2 olan endeks temmuz ayında 78,5 değerine yükseldi.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), Merkez Bankası işbirliğiyle yürütülen anket sonuçlarından hesaplanan tüketici güven endeksini yayımladı. Endeks, temmuz ayında geçen aya göre yüzde 2,9 oranında arttı. Haziran ayında 76,2 olan endeks temmuz ayında 78,5 değerine yükseldi.

Tasarruf etme ihtimali arttı

Gelecek 12 aylık dönemde tasarruf etme ihtimali endeksi geçen aya göre yüzde 8,7 oranında arttı. Haziran ayında 26,4 olan endeks, temmuz ayında 28,7 değerine yükseldi. Bu yükseliş, tüketicilerin gelecek 12 aylık dönemde tasarruf etme ihtimallerinin geçen aya göre arttığını gösteriyor.

SON 18 YILLIK ENFLASYON RAKAMLARI İÇİN TIKLAYIN...

Genel ekonomik durum beklentisi endeksi yüzde 3 arttı

Haziran ayında 102 olan genel ekonomik durum beklentisi endeksi geçen aya göre yüzde 3 oranında artarak, temmuz ayında 105,1 değerine yükseldi. Bu yükseliş, gelecek 12 aylık dönemde genel ekonomik durumun daha iyi olacağı yönünde beklentisi olan tüketicilerin sayısının geçen aya göre arttığını gösteriyor.

Hanenin maddi durum beklentisi endeksi arttı

Hanenin gelecek 12 aylık döneme ilişkin maddi durum beklentisi endeksi de geçen aya göre yüzde 2 oranında arttı. Haziran ayında 92,4 olan endeks değeri temmuzda 94,3 oldu. Bu artış, gelecek 12 aylık dönemde hanenin maddi durumunun daha iyi olacağını bekleyenlerin oranının artmasından kaynaklandı.

İşsiz sayısı beklentisi endeksi yüzde 2 arttı

Haziran ayında 84,1 olan gelecek 12 aylık dönemde işsiz sayısı beklentisi endeksi geçen aya göre yüzde 2 oranında artarak, temmuz ayında 85,7 değerine yükseldi. Bu artış, işsiz sayısında artış bekleyenlerin oranındaki düşüşten kaynaklandı.

Tüketici güven endeksi nasıl hesaplanıyor?

Tüketici güven endeksi hesaplanırken, aylık tüketici eğilim anketi ile tüketicilerin kişisel mali durumlarına ve genel ekonomiye ilişkin mevcut dönem değerlendirmeleri ile gelecek dönem beklentileri ölçülüyor ve yakın gelecekte yapılması planlanan harcamalarına ve tasarruflarına ilişkin eğilimleri saptanıyor.

Anket sonuçlarından hesaplanan tüketici güven endeksi 0-200 aralığında değer alabilirken, endeksin 100`den büyük olması tüketici güveninde iyimser, 100`den küçük olması tüketici güveninde kötümser durumu gösteriyor.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.003 TL        
DOLAR
1.002 TL        
EURO
1.001 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.