THY, en hızlı büyüyen havayolu şirketi

14.12.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :

THY Avrupa ve Uzakdoğu`nun en hızlı büyüyen havayolu şirketi konumunda bulunuyor

Hükümetin, IMF`den gelecek kaynak karşılığında özelleştirme takvimini öne çekerek çoğunluk hisselerinin blok satışına yönelik ihaleyi açtığı Türk Hava Yolları (THY), Avrupa ve Uzakdoğu`nun en hızlı büyüyen havayolu şirketi konumunda bulunuyor.

AEA ve IATA gibi uluslararası havacılık kuruluşlarının en hızlı büyüyen havayolu şirketi olarak belirledikleri THY, aynı zamanda dünyanın en genç filolarından birine sahip durumda. THY`nin 11`i kendisine ait, 62`si ise finansal kiralama yoluyla kullandığı toplam 73 uçaklık bir filoya sahip bulunuyor. 35`i içhat, 78`i dış hat olmak üzere 113 noktaya uçuş yapan THY`nin bu yılın ilk dokuz ayında iç hatlarda 5.2 milyon ve dış hatlarda 4.3 milyon olmak üzere toplam 9.5 milyon yolcu taşıdığı belirtiliyor. THY`nin pazar payı iç hatlarda yüzde 97`ye, dış hatlarda ise yüzde 30`a ulaşıyor.

Ödenmiş sermayesi 150 trilyon lira olan THY`de kamu hissesi oranı yüzde 98.2 düzeyinde bulunuyor. THY`nin kalan hisseleri İMKB`de işlem görüyor.

Fiyat belirlemede serbest davranamaması ve Olağanüstü Hal Bölgesi indirimleri gibi etkenlerle zararda olmasına karşın THY, Türkiye`de havacılık sektöründe lider konumu dolayısıyla, yerli ve yabancı yatırımcılar açısından cazip bir durumda bulunuyor.

Cumhuriyetin en büyük eserlerinden biri

1933 yılında Hava Yolları Devlet İşletmesi adı altında kurulan ve Ankara-Eskişehir arasında sefer yapan 5 küçük uçaklık bir filoya sahip olan THY, geldiği nokta itibariyle cumhuriyetin en büyük eserlerinden bir iolarak değerlendiriliyor.

İlk dış hat seferini 1947 yılında İstanbul-Atina arasında gerçekleştiren THY`nin, son durum itibariyle dış hatlarda, New York, Osaka, Johannesburg, Capetown, Shangai, Pekin, Seul, Chicago ve Singapur`un da aralarında bulunduğu 78 noktaya sefer yaptığı dikkati çekiyor.

THY, havacılık teknolojisindeki gelişmeleri yakından izleyerek filosunu, 1970`li yıllarda DC-9, DC-10, F-28 ve Boeing 727 yolcu jetleri ile yeniledi. Mevcut durumda ise THY filosunun bel kemiğini Airbus`lar oluşturuyor.

Uçuş noktalarını artırma ve filoyu genişletme yönündeki çalışmaları süren THY, Swiss Air, Asiana airlines, Japon Hava Yolları, Balkan Hava Yolları ve CSA gibi uluslararası dev havacılık şirketleriyle işbirliği içinde bulunuyor.

Özelleştirme kararı 10 yıl önce verildi

THY, 1990 yılında Bakanlar kurulu kararı ile özelleştirme kapsamına alındı. THY, 1994 yılında iktisadi devlet teşekkülü statüsüyle Özelleştirme İdaresi`ne (ÖİB) bağlandı.

ÖİB tarafından THY`nin özelleştirilmesine yönelik olarak 1998 yılı içinde yapılan ve Şirket sermayesindeki kamu hisselerinin bir bölümünün yurt içi ve dışı piyasalarda halka arz edilmesine yönelik olarak son aşamaya getirilen çalışmalar, dünyada yaşanan ekonomik kriz nedeniyle durdurulmuştu.

THY`nin yüzde 51 hissesinin blok satışı için açılan ihaleye yabancılar Türk şirketleriyle ortak girişim grubu kurmak koşuluyla girebilecek ve Şirket`te en fazla yüzde 24 hisseye sahip olabilecek.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.018 TL        
BORSA
1.001 TL        
DOLAR
1.001 TL        
EURO
1.000 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.