TESLA gitti, TEMSA geldi

06.11.2018 - 11:40 | Son Güncelleme :
TESLA gitti, TEMSA geldi | Ekonomi Haberleri

Balıkesir'de, toplu ulaşımı tamamen elektrikli araçlarla gerçekleştirerek Türkiye'nin ilk "sessiz şehri" olmak için kolları sıvayan Büyükşehir Belediyesi, ABD'li otomotiv firması TESLA ile anlaşmadan vazgeçip yerli şirketlere öncelik verme anlayışıyla Sabancı Topluluğu şirketlerinden TEMSA ile görüşmelere başladı.

YAKIN zamanda, ABD'li elektrikli otomobil üreticisi TESLA ile 180 adetlik elektrikli otobüs alımına yönelik anlaşmadan vazgeçen ve CEO Elon Musk'a gönderilen daveti geri çeken Büyükşehir Belediyesi, yerli şirketlerle hedefine ulaşmak için yaptığı çalışmalar kapsamında, Sabancı Topluluğu şirketlerinden TEMSA ile diyalog kurdu.

İlke görüşme Balıkesir’de gerçekleşti. Büyükşehir Belediyesinde düzenlenen toplantıya, AK Parti Balıkesir Milletvekilleri Adil Çelik, Yavuz Subaşı, Mustafa Canbey, Belgin Uygur, Pakize Mutlu Aydemir, Büyükşehir Belediye Başkanı Zekai Kafaoğlu, Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri ve Balıkesir Toplu Taşıma AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Gürbüz'ün yanı sıra TEMSA Genel Müdürü Hasan Yıldırım ile yöneticiler katıldı.Toplantının ardından katılımcılar, TEMSA’nın Adana'daki fabrikasında Türk mühendisleri tarafından geliştirilen ve seri üretime hazır hale gelen MD9 Electricity model elektrikli otobüsle şehir içinde kısa bir tur attı.Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Zekai Kafaoğlu, yaptığı açıklamada, "Balıkesir 2023 vizyonu" çerçevesinde trendin "yeşil şehir, sessiz şehir, akıllı şehir, dijital şehre" evrildiğini ifade ederek, artık rekabette ülkelerin değil şehirlerin yarıştığını söyledi.

Haberin Devamı

"Her alanın akıllı hale geldiği dünyada, 'Teknolojiden yararlanarak insanların mutluluğu ve huzurunu nasıl daha fazla artırırız, çevreyi nasıl daha fazla koruyabiliriz, fosil yakıtlarından nasıl kurtulabiliriz ve daha sessiz bir şehri nasıl yaratabiliriz?' Bunu düşünüyoruz." diyen Kafaoğlu, gürültünün, insanları rahatsız eden unsurların başında geldiğine dikkati çekti.

Haberin Devamı

Elektrikli otobüs ile şehirde yaptıkları gezintiye değinen Kafaoğlu, şu değerlendirmelerde bulundu:"Hiçbir otobüs uğultusu yok, motor gürültüsü yok. Egzoz dumanı yok, doğa kirletilmiyor. Gerçekten TEMSA yetkililerini tebrik ediyor ve kutluyorum. Biz de kendilerini bu süreçte davet ettik, otobüsle geldiler. Otobüsü de test etme imkanına sahip olduk. Bundan sonraki görüşmelerimiz adet görüşmesi olacak, fiyat görüşmesi olacak. Balıkesir ilk olmanın imkanlarından daha fazla nasıl
istifade ettirecekler onu görüşeceğiz. Şarj üniteleri ve aküler konusunda bize nasıl destek olacaklar onu görüşeceğiz. Gerçekten kutluyorum. Türk işçisi, Türk mühendisi ile yerli ve milli olarak yapılan bir araç. Türkiye Cumhuriyeti devleti ilerliyor. Artık dünya ile rekabet edebilecek seviyeye geldiğine hep birlikte müşahede ediyoruz. İnşallah Balıkesir Büyükşehir Belediyesi olarak da bu araçları ilk kullanan belediye olmayı arzu ediyoruz."

"GELECEK NESİLLERE DAHA TEMİZ BİR DÜNYA BIRAKMAK GÖREVİMİZ"

Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri ve Toplu Taşıma AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Gürbüz de dünyanın en sakin şehirleri arasında yer alan Balıkesir'i, küresel anlamda farklılaştıracak bir çalışmanın içinde olduklarını belirterek, "Bugün dünyada çağdaş belediyeciliğin en önemli unsurlarından biri şüphesiz gelecek nesillere daha iyi, daha temiz bir dünya bırakabilmenin yollarını aramak. Biz de bu sorumlulukla, Balıkesir'i dünyaya örnek olacak sessiz bir pilot bölge haline getirmek için çalışmalara başladık. Hedefimiz, yakın gelecekte şehirdeki tüm toplu taşımayı elektrikli araçlarla gerçekleştirebilecek bir altyapıyı kurmak. Bu sayede Balıkesir'i Türkiye'nin ilk sessiz şehri yapmak." ifadesini kullandı.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın açıkladığı "Türkiye'nin 2023 Vizyonu"nda, 10 küresel marka ortaya çıkarma hedefi bulunduğunu hatırlatan Gürbüz, şöyle devam etti:
"Bu küresel marka hedefine ek olarak bizler 2023'te dünya çapında 10 marka şehir oluşturma gayretiyle çalışıyoruz. Bugün ortaya koyduğumuz 'sessiz şehir' vizyonunun dünyanın en gelişmiş metropollerine örnek olacağına yürekten inanıyor, buna da Türkiye'de öncülük yapmaktan büyük gurur duyuyoruz. Bugün Balıkesir ölçeğindeki kentlerin toplu ulaşım alanında sadece yıllık yakıt maliyetleri 100 milyon liranın üzerinde. Üzerinde ısrarla durduğumuz bu sessiz şehir vizyonu ve elektrikli otobüslerin Türkiye'de yaygınlaşmasıyla, kamuda milyarlarca liralık bir tasarrufun da önü açılacaktır. Bu da hükümetimizin bugün ortaya koyduğu verimlilik odaklı temel ekonomi politikalarına önemli ölçüde destek sağlayacaktır."

Haberin Devamı

180 OTOBÜS ELEKTRİKLİLER İLE DEĞİŞTİRİLECEK

Gürbüz, bu amaç doğrultusunda Türkiye'nin göz bebeği sanayi şirketlerinden TEMSA ile görüşmelere başladıklarını ifade ederek, şunları kaydetti:"TEMSA bugün sadece Türkiye’de değil aynı zamanda dünyada da elektrikli otobüs alanında birden fazla araç alternatifini sunan ender şirketlerden biri. Bugün de burada Türk mühendisleri tarafından geliştirilen MD9 Electricity model araçlarını yakından inceleme ve test etme şansı yakaladık. Araçta emeği geçen herkesi ayrı ayrı tebrik etmek istiyorum. Bu tür projeler, Türkiye'nin sanayi ve teknoloji alanında geldiği noktayı da en açık biçimde ortaya koyuyor. Orta vadede hedefimiz Balıkesir Büyükşehir Belediyesinin filosunda yer alan 180 otobüsü, elektrikli araçlarla değiştirmek ve yeni alınacak otobüsleri tamamen elektrikli araçlardan oluşturmak. Bu doğrultuda Türkiye'nin yerli ve milli markalarıyla çalışmaktan da büyük gurur ve mutluluk duyuyoruz.”

"ELEKTRİKLİ OTOBÜS CUMHURBAŞKANLIĞI KÜLLİYESİ'NDE DE KULLANILIYOR"

TEMSA Genel Müdürü Hasan Yıldırım ise Balıkesir'de tanıttıkları MD9 Electricity model aracın Başkentte, Cumhurbaşkanlığı Külliyesi’nde de hizmet verdiğini, diğer bir aracın da Gaziantep'te toplu taşımada kullanıldığını anlatarak, "TEMSA olarak vizyonumuz yakın gelecekte otomotiv endüstrisini şekillendirecek akıllı şehirlerin vazgeçilmez bir parçası olmak. Bu doğrultuda elektrikli ve sürücüsüz araçlar konusunda çok ciddi çalışmalar yürütüyoruz." dedi.

TEMSA olarak her yıl cirolarının yaklaşık yüzde 5'lik bölümünü Ar-Ge'ye ayırdıklarını, bu rakamın da Türkiye ortalamasının kat be kat üzerinde olduğunu aktaran Yıldırım, "Bu çalışmaların bir meyvesi olarak, 9 metrelik MD9 Electricity'nin yanı sıra 12 metrelik Avenue Electron model aracımızı da seri üretime hazır hale getirdik. Farklı uzunluklarda birden fazla elektrikli otobüsü banttan indirme noktasına gelmiş dünyadaki sayılı üreticiler arasındayız." diye konuştu.

Yıldırım, elektrikli araçlarının, sadece Türkiye'de değil aynı zamanda özellikle Avrupa'da da ciddi bir ilgi uyandırdığını belirterek, "Son dönemde yurt dışında katıldığımız hemen hemen her büyük organizasyonda elektrikli araçlarımız katılımcıların büyük ilgisiyle karşılaşıyor. Başlattığımız bu elektrikli araç seferberliğinin, bizim gibi geleceği tasarlama şansı bulunan firmaların dünyaya karşı en büyük sorumluluklarından biri olduğuna inanıyoruz. Bu alanda Türkiye’ye öncülük etmekten de büyük gurur duyuyoruz. Ülkemize olan inancımızla, Türkiye’ye değer katma vizyonumuzla ülkemizin dünyanın en itibarlı ekonomileri arasında yer alması için var gücümüzle çalışıyoruz." ifadelerini kullandı.

ANLAŞMADAN VAZGEÇİLMİŞTİ

Balıkesir'i "sessiz şehir" olarak tasarlamak için ABD'li teknoloji şirketi TESLA ile masaya oturmaya hazırlanan Büyükşehir Belediyesi, yakın zamanda firmanın CEO'su Elon Musk'ın katıldığı bir programda uyuşturucu kullanmasının ardından bu hedefinden vazgeçmişti.

Olayın ardından bir açıklama yapan Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Mehmet Gürbüz, "30 Ağustos tarihinde, Elon Musk'a, 'Balıkesir’i dünyaya örnek olacak sessiz bir pilot bölge haline getirelim, TESLA ile ortak bir çalışma gerçekleştirelim' davetinde bulunmuştuk. Eğer bu olay yaşanmasaydı TESLA ile ilk etapta 180 adet elektrikli otobüs alımına yönelik bir anlaşma hedeflemiştik. Artık yerli ve milli markalar önceliğimiz olmak üzere ABD dışındaki farklı çözümleri devreye almak için harekete geçtik." ifadesini kullanmıştı.

BU VİDEO İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4347 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2908 Değişim: 0,16%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,26 Değişim: 0,10%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.