Skoda Limitleri Zorluyor
Çok değil bundan sadece 10 yıl önce Skoda, köklü ama ucuz fiyatlı halk otomobilleri üreten bir firma olarak yaşamını sürdürüyordu. Sağlam bir mekaniğe sahip olan bu otomobiller hiçbir zaman konfor ve güvenlik alanlarında vasatı aşamazdı. VW sihirli değneğini Çek firmaya değdirdikten sonra ise ilk olarak Favorit toparlandı. Felicia ile birlikte firmanın ilerlemesi hızlanırken Octavia ile eski vasat imajı silinmeye başladı. Fabia ise Octavia ile başlayan gelişme sürecinin son halkası olarak tanımlanabilir. Fabia küçük sınıfta-ki tüm rakipleriyle bire bir rekabete girebilecek potansiyele sahip bir otomobil.
Fabia`nın 0.34 Cw`lık rüzgâr direnç katsayısına sahip karoseri oldukça albenili.
Özellikle köşeli hatlardan oluşan otomobilin önden görünüşü oldukça şık.
Otomobilin iç mekânı ise bu sınıf bir otomobilden beklenenden çok daha fazlasını sunuyor. Rakiplerinden daha uzun olan gövde tasarımı yaşam kabininin ferah olmasını sağlıyor. Direksiyon simidi de hem derinlik hem de yükseklik ayarına sahip. İç mekândaki işçilik ve malzeme kalitesi yeterli. Özellikle orta konsolun altında bazı ucuz görünümlü plastikler göze çarpıyor ama uygun fiyatlı, küçük sınıf bir otomobil için göz ardı edilebilir.
Gösterge tablosu rahat okunuyor.
Aylık otomobil dergisi GT`de yer alan habere göre sürücü istediği tüm kumanda butonlarına rahatça ulaşabiliyor. Bu bakımdan Fabia`nın ergonomik olduğu rahatlıkla söylenebilir. Dört kollu direksiyon simidi ve vites topuzu ele gayet iyi oturuyor. Vites geçişleri ise birez kemikli. Gösterge tablosu rahat okunuyor. Standart donanımda yer alan devir saatinin içinindeki yol otomobilin şaşırtıcı detaylarından biri. Standart donanımda sunulan radyo - teyp ve klima da otomobile ödediğiniz paranın karşılığını bir düzeyde veriyor. 248 lt`lik bagaj hacmi arka koltukların yatmasıyla 1016 lt`ye çıkıyor. Fabia`nın 1.4 lt`lik motoru yüksek devirlerde bile iç mekândakileri rahatsız etmiyor. Rüzgâr uğultusu ise yok denecek kadar az.
1.4`lik motor sanılanın aksine bir Skoda tasarımı. Yani Volkswagen raflarından alınmamış. Felicia`da kullanılan 1289 cc`lik motorun hacmi genişletilmiş bu türevi aslında eski bir teknolojiye sahip. Silindir başına iki supaplı bu motor litre başına 48.67 beygirlik gücüyle aslında pek başarılı değil. Motorun yeni teknoloji olan tek elemanı motor işletim sistemine bağlı çok nokta enjeksiyon sistemi. Fabia bu motor seçeneği ile performans anlamında sadece şehir içi otomobili olduğu izlenimi veriyor. Da-ha performanslı bir Fabia isteyenler için 1.4 lt 16 V 101 HP versiyonu da mevcut.
Motor küçük ve performanssız
Küçük ve performanssız motorun yakıt tüketimi ise başarılı. Otomobili mantık sınırları içinde kullandığınızda ortalama tüketim 100 km`de 7.5 lt`yi aşmıyor.
Otomobide yer alan VW tasarımı süspansiyon sitemi ilk kez Fabia`da kullanıldı ve gelecek jenerasyon Polo`da da aynı sistemin yer alması bekleniyor. Oldukça tok bir yapıya sahip olan bu sistem sayesinde yeterli konfor sağlandığı gibi yol tutuş konusunda da beklentilere yanıt veriliyor.
Önde ventile disk, arkada kampanadan oluşan fren sistemi ABS`den yoksun. Fren pedalını dozlamak zor ve lastikler çok kolay kilitlenme eğilimine giriyor. Ancak Skoda`nın yeni oyuncağı beklentilerinizin oldukça üzerinde bir kaliteye sahip. Şık tasarımlı Fabia, VW teknolojisi ve sunduğu zengin donanımla mantıklı bir seçenek olarak göze çarpıyor. Buna karşılık 8 subaplı 1.4 motor, performans anlamında oldukça zayıf. Eğer sportiflik sizin için önemliyse 101 HP`lik 16 subaplı motoru seçmelisiniz. Ayrıca o versiyonda ABS ve ASR gibi donanımların da standart olduğunu belirtmekte fayda var. (Radikal)