Sistem tıkandı! Bir yıl sonrasına gün veriliyor

08.10.2014 - 10:01 | Son Güncelleme :

Tüketici Hakem Heyetlerine giden tüketicilere bir yıl sonrasına gün veriliyor

<ımg class="yeniImg" border="0" src="https://image.hurimg.com/i/hurriyet/75/0x0/66cf52ec601c04688fbd767e.jpg">

Bankaların tüketicilerden tahsil etmiş oldukları, kredi kartı aidatı, kredi dosya masrafı, ekspertiz, ipotek fek ücreti gibi bedelleri 10 yıl geriye dönük iadesi yönünde karar almak için Tüketici Hakem Heyetlerine giden tüketicilere bir yıl sonrasına gün veriliyor.

Bankalar hakkında tüketicilerin en çok şikayetçi oldukları kredi kartı aidatı, hesap işletim ücreti ve kredi dosya masrafları başvuruları Tüketici Hakem Heyetlerinde sistemin tıkanmasına yol açtı. DHA'dan Gülseli Kenarlı'nın haberine göre; Tüketici Hakem Heyetlerinin daha önce üç ay olan azami karara bağlama süresi, 28 Mayıs 2014 tarihinde yürürlüğe giren yeni Tüketici Kanunu ile 6 aya uzatılmasına ve heyette görev yapan personel sayısının arttırılmasına rağmen, pek çok Tüketici Hakem Heyeti kendilerine gelen başvurulara bir yıl sonrasına gün vermeye başladı.

Kredi kartı aidatı ödemeyebilirsiniz

DHA’nın sorularını yanıtlayan Tüketici Sorunları Derneği Genel Başkanı (TÜSODER) Aydın Ağaoğlu, hak arama süresi olan on yıllık süreçte yaklaşık 75 milyon kişinin Tüketici Kredisi kullanmış olduğunu ve şu an itibarıyla 57 milyon adetin üzerinde kredi kartından aidat alınmaya devam edildiğine işaret ederek Aslında tüm kredi kartı kullanıcıları 28 Mayıs 2014 tarihinden sonra kredi kartı aidatı ödemek zorunda değillerdir, bunun için tek yapmaları gereken ise, kredi kartını kullandığı bankanın Müşteri Hizmetleri telefonunu arayarak aidatsız kart talebinde bulunmalarıdır. Yasal mevzuata göre, bankaların Müşteri Hizmetleri’ni yürüten çağrı merkezleri yapılan görüşmeleri kayıt altına almak ve bir yıl süre ile muhafaza etmek zorundadırlar dedi.

BANKALARIN MEVDUAT FAİZ ORANLARINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYIN

Sahtekarlara dikkat

Ağaoğlu, tüketicilerin bankalara karşı yoğun bir mücadele başlattığını belirterek, Ortaya çıkan bu tablodan yararlanmak isteyen bazı açıkgöz sahtekarlar ’Hukuki Danışmanlık’ ve benzer isimler altında, bazen de Tüketicinin Korunması Genel Müdürlüğü veya BDDK’dan aradıklarını ifade ederek, bankalardan paralarını geri almak isteyen binlerce tüketiciyi aldatarak dolandırmaktadırlar. Tüketicilerin bu sahtekar firmalara aldanmalarını öneriyorum dedi.

Her tüketicinin işini bizzat kendisinin veya barolara kayıtlı vekalet vermiş oldukları avukatlarla takip ettirebileceğini ifade eden Ağaoğlu sözlerini şöyle sürdürdü:

Sahtekar firmalardan bazıları taktik değiştirerek, ağlarına düşürdükleri kişilere gönderdikleri boş dilekçeleri doldurtuyor, daha sonra bu belgeleri tüketiciden geri alıp, Tüketici Hakem heyetlerine posta ile gönderiyorlar ama bu başvurular dikkate alınmadığından, tüketici bankadan parasını kurtarmak isterken bir kez de bu açıkgözlere para kaptırmış oluyor diye konuşan Ağaoğlu, hemen her türlü mecrada ilan ve reklam yaparak banka mağduru tüketicileri istismar eden dolandırıcıların tüketicilere ağlarına düşürmek için türlü yolları denediklerini hatta tüketici derneğinden aradıklarını belirterek güven sağladıklarını sözlerine ekledi. Şikayetlerin elektronik ortamda ancak e-devlet sisteminden yapılabileceğini Ağaoğlu, vatandaşların bilinçli davranmalarını ve bir de bu sahtekarlara ücret ödememelerini söyledi.

Yönetmelik geçmişi kapsamıyor

Kendisinin de Tüketici Temsilcisi olarak içinde yer aldığı Ataşehir Kaymakamlığı Tüketici Hakem Heyeti’nde 2 olan memur sayısının 6 kişiye çıkarılmasına rağmen, bankalarla ilgili başvuruların çokluğundan ötürü sistemin tıkanma noktasına yaklaştığına ve şikayette bulunmak isteyen tüketicilerin heyetin kapısında kuyruk oluşturduğuna işaret Ağaoğlu, BDDK’nın 2 Ekim’de yürürlüğe koyduğu Finansal tüketicilerden alınacak ücretlere ilişkin yönetmeliğin geriye dönük hüküm içermemesinden ötürü çökme noktasına gelen sistemi kurtaracak yeni bir yasal düzenlemeye ihtiyaç vardır. 2 Ekim 2014 tarihinden önce yapılmış işlemler, kredi kartı aidatı, kredi dosya ve yapılandırma bedeli gibi ücretlerden dolayı bankayla ihtilafı bulunan tüketiciler işlem tarihinden itibaren 10 yıl boyunca Tüketici Hakem Heyetlerine başvurabilecekler diye konuştu.

Tüketici tepkili, bankalarla helalleşmeli

Aldığı ürünün ayıplı çıkması nedeniyle Tüketici Hakem Heyeti’ne başvuran tüketicilerin bir yıl sonrasına gün verilmesinden ötürü şaşkın ve tepkili olduğunu belirten TÜSODER Başkanı Ağaoğlu, Satın aldığı ayakkabısının kısa sürede topuğu kırılan veya cep telefonu arızası giderilmeyen tüketiciler çare kapısı olarak başvurdukları Hakem Heyeti’nden bankalarla ilgili şikayet dosyalarının yoğunluğundan bir yıl sonrasına gün verilince adeta şok geçiriyorlar dedi ve ekledi:

Yapılacak yasal bir düzenlemeyle, bankaların kendilerine başvuran bireysel müşterilere, kredi tahsisi esnasında faiz, yasal ve üçüncü kişilere ödemiş oldukları zorunlu giderler dışında tahsil etmiş oldukları bedellerin hiç değilse yarısını ödemeleri sağlanırsa, tüketicilerin önemli bölümü uzun ve meşakkatli bir uğraşa girmektense kolayca alabileceği bu bedelle yetinebilir ve bankasıyla helalleşebilir.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.003 TL        
DOLAR
1.004 TL        
EURO
1.014 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.