Philips, yüzde 20 büyüme planlıyor

27.01.2001 - 00:00 | Son Güncelleme :

1994 kriziyle `hatırı sayılır` bir küçülmeye giden Türk Philips, 6 yılda cirosunu 4`e katladı. Kuruluş, bu yıl geçtiğimiz yıla oranla yüzde 20`nin üzerinde bir büyüme planlıyor.

1994 kriziyle `hatırı sayılır` bir küçülmeye gittiklerini ve 2000 yılında 94`e göre cirolarını 4`e katladıklarını belirten Türk Philips Şirketleri Yönetim Kurulu Başkanı Atok İlhan, 2001 yılında bir önceki yıla oranla yüzde 20`nin üzerinde bir büyüme planladıklarını açıkladı.

2000 yılında serbest satılan bilgisayar monitörlerinde yüzde 40 pazar payı ile birinci sırada yer aldıklarını kaydeden İlhan, ikinci atılımlarının ise, yüksek spesifikasyonlu renkli televizyon grubunda yaptıklarını söyledi. Aydınlatmada hem ampul, hem de armatür grubunda atılım gerçekleştirdiklerini belirten İlhan, otomobil radyosu ve kişisel bakım ürünlerinde de büyüdüklerini ifade etti. Islak - kuru elektrik süpürgesi ve medikal sistemlerde de birinci sıraya oturduklarını kaydeden İlhan, TV üreticilerine satılan resim tüpü, özel çipler ve faksta ise ikinci olduklarını anlattı.

2001 bütçesini, yılın ilk üç dört ayının 2000`e nazaran daha düşük talep olacağını göz önünde bulundurarak yaptıklarını anlatan İlhan, 2000`in son döneminde gelen krizin kendiliğinden tokat olduğunu belirterek, `2001`de hükümetin alması gereken tedbirler sinsilesinden en önemlisi büyümeyi düşürmeden talebi frenlemek` dedi.

Yüksek teknolojiye ağırlık veriyor

Philips`de değişime dayalı bir üretim sistemi bulunduğunu kaydeden İlhan, üretim merkezlerinin pahalı ülkelerden ucuz ülkelere, yani Avrupa`dan, pazarı büyük olan Çin`e kaydığını ifade etti. Türkiye`de elektronik ürün pazarının ağırlığının hala normal teknolojide olduğuna dikkat çeken İlhan, Philips`in yüksek teknolojiye ağırlık verdiğini vurguladı.

Philips`in 1 Ocak 2001 tarihinden itibaren, Orta Asya bölgesini Türk Philips`e bağladığını hatırlatan İhlan, Türkistan, Kırgızistan, Özbekistan, Tacikistan, Kazakistan, Gürcistan, Azerbeycan ve Ermenistan`ın kendi yönetimlerine girdiğini belirtti.

`Yabancı sermaye açık kapamaya gelmemeli`

Türkiye`de yabancı sermayenin, `Sıkışınca gelip, dış ticaret açığını kapatacak kaynak` olarak görüldüğünü öne süren İlhan, Türkiye`ye yabancı sermaye gelmesi için, rakip ülkelerin uygulamalarına benzeyen veya onlardan daha iyi şartlar sunan birçok olgunun birarada olması gerektiğini belirtti. Yüksek enflasyon ve yüksek faiz ortamına yabancı sermayenin gelmeyeceğini kaydeden İlhan, Polonya, Çek Cumhuriyeti, Macaristan, Romanya ve Bulgaristan`ın en fazla yabancı sermayeyi çeken ülkeler olduğuna değindi.

Yabancı sermayenin spekülatif amaçla borsaya gelip para getiren değil, iş kuran, adam istihdam eden, katma değer yaratan satış yapan, vergisini, katmadeğerini veren kuruluş olduğunu hatırlatan İlhan, `Yabancı sermayenin artık ülkesi de, rengi de yok. Siyasi istikrar, ekonomik istikrar, sağlanacak rekabetçi imkanlar olmalı. Yabancı sermaye açık kapamak için değil, Türkiye`de ortamın müsait olduğunu gördüğü için gelmeli. Yerli yatırımcının yatırım yapmadığı ortamda yabancı sermaye neden yatırım yapsın?` diye konuştu.
Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.000 TL        
DOLAR
994 TL        
EURO
1.006 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.