PC`lerin yüzde 68`inde internet var

23.01.2001 - 00:00 | Son Güncelleme :

Türkiye`de 1 Milyon 462 Bin PC kullanıcısının 988 Bininde internet erişim paketi bulunuyor.

Türkiye`de 2000 yılının Ekim ayı itibariyle 1 milyon 462 bin kişisel bilgisayar (PC), 988 bin de internet kullanıcısının bulunduğu, internetin PC satışlarını artıran etkenler arasında 2. sırada yer aldığı bildirildi. Sentim Bilişim Teknolojileri A.Ş. Genel Müdürü Veli Tan Kirtiş, A.A muhabirine yaptığı açıklamada, müşterileri ile yaptıkları ankette, internet erişiminin insanların bilgisayar satın alma nedenleri arasında 2. sırada yer aldığını, bunların arasında ev kullanıcılarının ilk sırada bulunduğunu söyledi. Bilgisayar satışlarında internetin etkisinin, 1999`da ilk sırada bulunduğunu anımsatan Kirtiş, 2000 yılının ilk yarısından itibaren bilgisayarlarla birlikte sunulan 36 ay gibi uzun süreli internet erişim paketlerinin cazibesini yitirmeye başladığını kaydetti. Kirtiş, Türkiye ekonomisinde sık aralıklara yaşanan krizlerin sektörü olumsuz yönde etkilediğine de değinerek, kredi faiz oranlarının yükselmesinin sektördeki satışların durmasına neden olduğunu vurguladı. Türkiye`de henüz, bilgisayarın otomobil gibi birinci derecede ihtiyaç olarak görülmediğini belirten Kirtiş, Biz piyasanın Kurban Bayramı`na kadar böyle durgun devam etmesini bekliyoruz. Eğer faiz oranları geriler, piyasalar oturursa, sektör yeniden canlanır dedi.

Sektörde büyüme beklentisi
Kirtiş, ABD`de yüzde 20 pazar payına sahip Dell PC`lerini ithal ettiklerini ve KRN markasıyla piyasaya sundukları PC`leri Türkiye`de ürettiklerini ifade ederek, sektörün bu yıl yüzde 20 oranında büyümesini beklediklerini söyledi. Firma olarak, bu yıl PC olarak 35 bin bilgisayar satışı hedeflediklerini vurgulayan Kirtiş, sektörün e-iş uygulamaları olarak adlandırılan, şirketlerin iş süreçlerini ve ticaretini internet ortamına taşımayı sağlayan paket programlarla büyümeyi sürdürmesini beklediklerini bildirdi.

PC`lerin yüzde 68`inde internet var
Escort Computer Ltd.Şti. Pazarlama Müdürü Leziz Ama da, yaptığı açıklamada, internet erişiminin PC satışlarına etkisini yüzde 35 olarak tahmin ettiklerini belirtti. Türkiye`de 2000 yılı Ekim ayı itibariyle toplam 1 milyon 462 bin PC, 988 bin 340 adet de internet kullanıcısının bulunduğunu anlatan Leziz Ama, Buradan da anlaşılacağı gibi PC kullanıcılarının yüzde 68`inde internet kullanmaktadır. Özellikle ev ve KOBİ pazarında internet, PC alımları için etkilidir. Satışlarda KOBİ pazarında elektronik ticaretin gelişmesi önemli rol oynamaktadır diye konuştu. Leziz Ama, bu yıl Türkiye`de 800-850 bin adet PC`nin satılmasını, desktop PC pazarında gerileme, notebook PC pazarında ise canlanma beklediklerine dikkati çekerek, sektördeki gelişmelerin ağırlıklı olarak KOBİ pazarına yönelik olacağını sözlerine ekledi.

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.003 TL        
DOLAR
1.002 TL        
EURO
1.001 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.