Otomobil markalarının en ucuz modelleri

28.01.2002 - 11:23 | Son Güncelleme :

Türkiye`de motorlu araç pazarına otomobil sunan markaların en ucuz modellerinin fiyatları, 7.9 milyar lira ile 246.8 milyar lira arasında değişiyor.

Araçların motor gücü, güvenlik ve konfor ekipmanları gibi özelliklerini dikkate almadığı, sadece anahtar teslimfiyatları konu alan değerlendirmesinde, Suzuki Maruti 7 milyar 871 milyon lira ile en ucuz otomobil olarak belirlendi. 30 markanın yer aldığı sıralamada, hız tutkunlarının gözdelerindenFerrari`nin Modena modeli, geçen yıla göre 23 bin dolar gerileyen 185 bin dolarlık fiyatına rağmen (246 milyar 775 milyon lira) markasının en ucuz, ancak bu kategorinin en pahalısı oldu.

Ferra`nin bu fiyatıyla 31 tane Suzuki Maruti alınabiliyor. Bir başka açıdan bakıldığında ise asgari ücretli çalışanın 7 milyar 871 milyon liralık sıfır Suzuki Maruti`yi alması için hiç harcama yapmadan 4 yıl maaşını biriktirmesi gerekiyor.

-LADA SAMARA İKİNCİ SIRADA-

Markaların en ucuz otomobilleri listesinde Lada Samara HB 9 milyar541 milyon lira ile ikinci sırayı alırken, Tofaş Şahin 1.6 ie ise 11 milyar 509 milyon lira ile üçüncü oldu.

Hyundai Accent 1.3 LS 12 milyar 516 milyon lira ile dördüncülüğü, Daewoo Matiz S 13 milyar 295 milyon lira ile beşinciliği aldı. Kia Sephia NB DLX 14 milyar 245 milyon lira ile altıncı, Renault Clio Symbol 1.4 15 milyar 346 milyon 780 bin lira ile yedinci, Skoda Fabia 1.4 Sedan 15 milyar 501 milyon lira ile sekizinci, Ford Ka City 1.3i 3 kapı 15 milyar 599 milyon 322 bin lira ile dokuzuncu,

Toyota Corolla 1.4 Terra 15 milyar 798 milyon lira ile onuncu sıraya yerleşti. Piyasaya ürünlerini sunan diğer 20 markanın en ucuz modelleri de şunlar: Citroen Saxo2 1.4 SX, Peugeot 106 Quiksilver 1.4 3 Kapı, Seat Ibiza Stella 1.4, NissanMicra 1.4, Opel Corsa 1.2 16V Club, Volkswagen Lupo, Daihatsu YRV, Mitsubishi Carisma 1.6 Comfort Sedan, Mazda 323 1.5 Sedan, Honda Civic 1.6 LS, Volvo S40 1.6, Mercedes Benz A 140L, Alfa Romeo 156 1.6 Full, Audi A3 1.6 3 kapı, Saab 9-3 BE LPT, BMW 3.16i Sedan, Jaguar X Type 2.5 V6, Subaru Legacy Sedan 2.0, Porsche Boxster, Ferrari 360 Modena. 2001 yılı başında yapılan aynı değerlendirmede, Lada`nın Samara HBM.K. modeli 4 milyar 970 milyon lira ile en ucuz otomobil olarak,Ferrari`nin Modena modeli 208 bin dolarlık fiyatıyla (o dönemdeki dolar kuruyla yaklaşık 138.7 milyar lira) listenin en pahalısı ünvanını elde etmişti.

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.003 TL        
DOLAR
1.002 TL        
EURO
1.001 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.