Opel, randevu vermedi

31.01.2001 - 00:00 | Son Güncelleme :

İZTO`nun otomotiv sektörü temsilcileri ve meslek komitesi üyeleri Başkan Ekrem Demirtaş başkanlığında Opel yetkilileriyle görüşmek istediler. Ancak Opel yetkilileri randevuları geri çevrdi.

Opel yetkilileri, İZTO Başkanı Ekrem Demirtaş`ın randevu taleplerini geri çevirdi. İzmirli işadamları, Opel`in kapanması ile ilgili olarak görüşme yapmak istediklerini belirttiler. İzmir Ticaret Odası (İZTO) Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş, İzmir`in Torbalı ilçesindeki Opel otomobil fabrikasının kapanması kararının, Türkiye`nin prestiji açısından olumsuzluğuna dikkati çekerek, Türk oto alıcısı bu durumu değerlendirecektir. dedi. İZTO`nun otomotiv sektörü temsilcisi meclis ve meslek komitesi üyeleri ile birlikte basın toplantısı yapan Demirtaş, Opel fabrikası yetkilileriyle görüşmek istediklerini, randevu taleplerinin kabul edilmediğini söyledi. Opel`in Türkiye`deki montaj tesisinde üretime son verip, Vectra otomobil üretimini Almanya`nın Russelheim kentinde sürdüreceğini belirten Demirtaş, Opel Türkiye`den çekilirken, Polonya`ya 120 milyon dolarlık yatırım yapıyor. 1990 yılında Türkiye`ye gelen ve 20 milyon dolarlık yatırım yapan Opel, beklentilerimizi boşa çıkardı. diye konuştu.

Opel`in 1993 yılında ithalata başladığını, 1998 yılından sonra tamamen ithalata yöneldiğini kaydeden Demirtaş, şu bilgiyi verdi: 2000 yılında 8 bin araç üretip, 48 bin araç ithal ettiler. Türkiye piyasasından yüzde 13`lük pay aldılar. Renault, Hyundai, Tofaş, Toyota, Honda fabrikaları çalışıyor. Onlarda sıkıntı yok da Opel`de mi var? Opel`in Türkiye`den gitmesi, ülke prestijini tahrip eden bir davranıştır. İtalya`ya, Fransa`ya tepki gösteren Türk milleti, oto alıcısı elbette bu durumu değerlendirecektir.


Daha çok ithal etmiş:

Opel`in 10 yılda 83 bin araç ürettiğini, 8 yılda 140 bin araç ithal ettiğini ifade eden Demirtaş, şöyle devam etti:

Opel bu pazardan bu payı almayı hak etmiyor. Bu karardan sonra satış rakamlarının nereye gideceğini Opel yönetimi görecektir. Kapatma kararı yalnız İzmir ekonomisini değil, Opel`i de olumsuz etkileyecektir. Yabancı ülkede yatırım yapmanın ileriye dönük sorumluluğu vardır. Opel`i bu sorumluluğu bilmeye, görmeye davet ediyoruz. Opel`in yılda 5—19 bin araç üreterek yerli otomobil imajına kavuştuğuna işaret eden Demirtaş, Opel fabrikası kapandığı takdirde, Opel otomobilin yerli araç olmadığını ilanlarla kamuoyuna duyuracaklarını kaydetti.

İTO meclis üyesi Ömer Kaplan da, Opel`in Türkiye`ye sömürgeci mantığıyla geldiğini belirterek, 1 koyup 5 alırız diye düşündüler ve aldılar. Çok küçük bir yatırım yaptılar. 180 kişilik istihdam yarattılar. Gümrük duvarları kalktıkça üretimi sıfırladılar. Yine de Opel`in gitmesini prestij açısından istemiyoruz. dedi.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.003 TL        
DOLAR
1.004 TL        
EURO
1.014 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.