Online bankacılığı en çok KOBİ`ler kullanıyor

01.10.2001 - 10:40 | Son Güncelleme :

Magnet Comm.’ın yaptığı araştırmaya göre Online Kurumsal Bankacılık Hizmetleri sunan finans kurumlarının sayısı beklenenin 2 katı

Magnet Communications’ın yaptığı araştırmaya göre Online Kurumsal Bankacılık Hizmetleri sunan finans kurumlarının sayısı son 1 yıl içinde, beklenenin 2 katına ulaştı. 2003 itibariyle ise geçen yılın, 3 katına ulaşacağı tahmin ediliyor. Magnet’in araştırması 25 bankayı içeriyor ve Online Bankacılık Servislerinin, orta boy, küçük ve hızla büyümekte olan şirketler tarafından kullanıldığını gösteriyor.

Tower Grup Analistlerinden Rap Graber’e göre İnternet Bankacılığı bu yıl sayı olarak patlama yaptı. Pekçok banka online servis sunmaya başladı. Bankacılık endüstrisinin % 90’ı müşteri sayısını arttırmak ve sürekliliği sağlamak için, online bankacılık hizmetleri vermeleri gerektiğine inanıyorlar

Magnet araştırmasının bir başka bulgusu da; Kurumlar, bankacılık ürünlerinden en çok onay almak, balans raporlaması ve ödemeyi durdurma hizmetlerini kullanıyorlar. Kişisel kullanımda en çok alınan hizmetler ise, Fatura ödemeleri, krediler ve hesabı kilitlemek.

Araştırma, Bankaların İnternet’i henüz küçük ölçekli firmalara ulaşmak için kullanmadıklarını gösteriyor. Aynı sonucu Başka bir firmanın yani, Speer & Associates, Inc. (S&A)`in araştırmasında da görüyoruz. Buna göre, Bankaların çoğu, odaklanmanın getireceği başarıyı farkedemiyor. Sonuçta, küçük ölçekli firmalarla yapılabilecek daha sıkı bir iş ortaklığı ve katma değerli kazanç gözardı ediliyor.

S&A`nın Başkanı Richard Speer, Jr., bu konuda şöyle konuşuyor; Kuzey ve Güney Amerika’daki en büyük bankaların çoğu küçük ölçekli firmalara verilen bankacılık hizmetlerini önemsemiyor ama asıl büyük fırsat burada yatıyor.

S&A`nın araştırması, küçük ölçekli firmaların internet bankacılığını kullanmama nedenleri olarak, kişisel kullanım ve telekomünikasyon teknolojileri açısından problemler gösterilmiş. Araştırmada, ayrıca küçük ölçekli firmaların ihtiyacı olan bankacılık hizmetlerini veren bankalar üzerinde incelendi. Örneklemede kullanılan bankaların verdikleri hizmetler şöyle; Nekit/Yatırım Yönetimi ( % 33); Kredi Kullanımı (% 32); Danışmanlık Hizmetleri (% 19); Gelir Servisleri (% 14); Fatura Ödeme & Masraf Azaltma Servisleri (% 36 percent); Danışmanlık & İşlem Yardımı (% 21).

Araştırmanın yapıldığı bankacılık kuruluşların çoğu İnternet’i broşür anlamında kullanıyor. Geleneksel kanallar, şubeler, telefon numaraları ve yetkili isimlerinin bulunduğu sayfalar yapıyorlar. İnternet sektörünün gelişmesi arttıkça ve küçük ölçekli firmalar daha çok kullanmaya başladıkça çoğu Orta-Ölçekli ve bazı Büyük Bankalar, bankacı olmayan rakipler tarafından sıkıştırılacaklar.

S&A’nın araştırması 100 Milyon $’ın üstünde varlığı olan bankaların önemlice bir bölümünün, başarılı sitelere sahip oldukları, bu siteler üzerinde tüm finansal ve katma değerli servislerin yapıldığı görülüyor. Kanadalı ve Amerikan bankalar küçük ölçekli firmalara hizmet veriyorlar. Fleet Bank, Wells Fargo, CitiGrup ve Bank One, küçük ölçekli firmaların en çok rağbet ettikleri sitelere sahipler.

Büyük Bölgesel Amerikan Bankaları, küçük ölçekli firmalara, ortalama online bankacılık servislerinden daha iyisini sunuyorlar. Finansal Servislerin Pazarlanması üzerine yoğunlaştıkları için daha fonksiyonel ve katma-değerleri daha çok olan faaliyetlerini online olarak veriyorlar. Bu gruptaki bankalardan sadece % 25’i kredi ürünlerini online olarak sunuyorlar.

Orta boydaki (9-40 Milyar $ varlığa sahip) kuruluşlar, küçük ölçekli firmalara daha geleneksel bankacılık servisleri önermekte. Bu grup yukarıda incelediğimiz 6 alanda da daha az servis veriyorlar. Bu durum Kanadalı bankalar için geçerli değil. Onlar web üzerinden daha çok hizmet veriyor. Online olarak kredi başvurularını da, sonraki işlemleri de sunuyorlar.

Güney Amerika’daki 20 büyük bankacılık sitesi incelendiğinde, aynen Kuzey Amerika’daki benzerleri gibi, daha çok işleme yönelik hizmet verdiklerini ama hizmetlerine yönelik açıklamaların yetersiz olduğu görülüyor. Bankaların çoğu, dikey portal özelliklerine uygun olan katma değerli servislere odaklanmış durumdalar.(turk.internet.com)


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.003 TL        
DOLAR
1.002 TL        
EURO
1.001 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.