Noterlerin yurtdışında görevlendirilmesine ilişkin esaslar belirlendi
Türkiye Noterler Birliği`nin yurtdışında görevlendirilecek noterlerin tespiti ve uygulanacak esaslar hakkında Yönetmeliği, bugünkü Resmi Gazete`de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Yönetmeliğe göre, her yıl noterlerin kendi isteklerine bağlı olarak yurtdışında yabancı dil bilgilerini geliştirerek, mesleki konularda inceleme ve araştırma yapmaları, bilgi ve görgülerini artırmaları gibi nedenlerle görevlendirilecek noterler, Birlik Yönetim Kurulu`nca belirlenecek ve izin verilmesi için Adalet Bakanlığına öneride bulunulacak. Noterlerin belirlenmesinde istek ve yazılı talepler esas kabul edilecek, görev ile ilgili gidiş-dönüş ile her türlü seyahat ve konaklama masrafları noterin kendisine ait olacak. Yurtdışında görevlendirilecek noterlerin en az 2. sınıf noter olması, görev alanı içinde birden fazla noterliği bulunmaması, Noterlik Kanunu`nun bazı maddelerinden disiplin cevazı bulunmaması gibi şartlar aranacak. Görevlendirme ve izin talebinde bulunan noterler, her yılın 1-31 Ocak tarihleri arasında, Türkiye Noterler Birliği`ne başvurabilecek. Yönetmelik yürürlüğe girdi.