NAHUM:1,2 milyar dolarlık ciro hedefliyoruz

25.01.2001 - 00:00 | Son Güncelleme :

2001 yılında 170 bin adet otomobil üretimi ve 1.2 milyar dolar civarında ciro hedeflediklerini belirtti.

Kasım ayındaki krizin 2001 yılı programlarında etkili olduğunu belirten Tofaş Otomobil Fabrikası Murahhas Azası Jan Nahum, 2001 yılı ciro hedeflerinin 2.1 milyar dolar olduğunu kaydetti.

Tofaş Otomobil Fabrikası Murahhas Azası ve CEO`su Jan Nahum, kasım ayındaki finansal krizin etkisiyle ekonomide beklenen küçülmenin, Tofaş`ın uzun vadeli kararlarını etkilemediğini ancak 2001 yılı programında etkisini gösterdiğini söyledi. Kasım ayındaki krizin geçici ve kısa dönemli olduğuna kanaat getirdiklerini söyleyen Nahum, Dolayısıyla bu krizin uzun dönemli kalıcı etkilerinin olmayacağını öngördük. Ancak kasım finansal kriz 2001 yılındaki programımızı etkiledi dedi. Uzun dönemli kararlar için uzun dönemli prespektife bakmak gerektiğini belirten Nahum, Bu konularda hiçbir değişiklik olmadı. Uzun dönemli kararlar memleketin genel rekabet gücünün ileriye dönük projeksiyonu gibi etkenlerle oluşurken, şirketin kısa dönemli faaliyetleri o günün şartlarından etkileniyor diye konuştu.

İç talep 2000 yılı seviyelerinde:
2000 yılında piyasanın aşağı yukarı 470 bin adet civarında biteceğini beklerken bu rakamın 435 bin - 440 binlere düştüğünü kaydeden Nahum Bu yıl talep beklentimiz birçok şeyden etkileniyor ama GSMH`nın artışının da direk bir endikasyonu var. Dolayısıyla GSMH`nin ilk ve ikinci çeyrekte pek artmayacağı, bütün yıl yüzde 2 ile yüzde 4 arasında gerçekleşeceği beklentisi bizim bir önceki yıl seviyesi üzerinde bir projeksiyon yapmamamıza neden oluyor açıklamasında bulundu. 2001 yılında yaklaşık 430 bin adet civarında bir pazar öngördüklerini belirten ve Yani 2000 ile 2001`de pazarın eşit olacağını öngördük. Oysa 2000 yılındaki kriz öncesinde 2001 için 500 bine yakın yakın bir pazar öngörmüştük diyen Jan Nahum, şöyle devam etti: Hükümetin ortaya koyduğu programın gerçekleşeceği, enflasyonun programda öngörüldüğü gibi veya ona yakın düşeceği, kur politikasının da aynen gerçekleşeceği varsayımına göre bir program yaptık. Dolayısıyla bizim plan ve programlarımızda kasım krizinin kısa dönemli olduğu, ekonominin geçen yıl almış olduğu istikrar seyrini bir daha yakalayacağı öngörüsü var. Bütün bunların en önemli şartı hükümetin taahhütlerini yerine getirmesi. Bunlarda aksama olduğu taktirde bu söylediğimiz birçok varsayımda sarsılmaların olması söz konusu olabilir.

1.2 milyar dolarlık ciro hedefi:
2001 yılında 170 bin adet otomobil üretimi ve 1.2 milyar dolar civarında ciro hedeflediklerini belirten Nahum, Geçen yılki üretim rakamımız 115 bin adetti dedi. 2000 yılı cirolarının ise 700 milyon dolar seviyesinde gerçekleştiğini bildiren Nahum, Geçen yıl 25 - 30 bin adet ihracat gerçekleştirdik, bu yıl ise 80 binin üzerinde olacak dedi. Ekonomideki yavaşlamaya bağlı olarak sektörde meydana gelecek daralmanın ise Tofaş`ın iç satışlarını pazar payı kadar etkileyeceğini belirten Nahum, Bu yıl ocak ayında pazarın daralmasına rağmen 7 bin 500 - 8 bin adet üretim olacak. Çünkü Mısır ve Fiat ihracatımız önemli bir rakam. Biz krizin problemini ihracatla aşmanın yollarına bakıyor ve kaynaklarımızı bu tarafa yönlendiriyoruz. Zaten Tofaş`ın ihracat projesine girmesinde en önemli neden iç piyasadaki dalgalanmaları dış piyasadaki süreklilikle dengelemek diye konuştu. Tofaş Oto Ticaret ile birleşme sürecine de açıklık getiren Nahum, 2001 yılı programında var. İş yoğunluğumuzdan dolayı aksayan bir konu oldu. Öncelikler fiilen Doblo yatırımına yöneldi ve sürüncemede kaldı. İlk altı ay içinde fiilen birleşmiş olunacak dedi.

Alfa Romeo ithalatı kesinlik kazanmadı:
Alfa Romeo ithalatı konusunun henüz kesinlik kazanmadığına da değinen Nahum, Bu konu bir yıldır gündemde. Tam olarak kesinlik kazanmış değil, olasılığı var ve önümüzdeki aylarda kesinlik kazanacak. Eğer düşündüğümüz gibi gerçekleşirse Alfa Romeo`nun da distribütörlüğünü Tofaş Oto Ticaret`in alması söz konusu açıklamasında bulundu. Bunun ithalata yönelme şeklinde değerlendirilmesinin yanlış olduğunun da altını çizen Nahum, Sektörde ithalata karşı olan en büyük şirketlerden bir tanesi biziz. Bizim ithalata yönelmemiz söz konusu değil dedi. Nahum, Alfa Romeo ithalatına yönelik planlarının nedenini ise şöyle açıkladı: Biz Türkiye`ye çok fazla ithal araba geldiğini düşünüyoruz ve bu ithalatın daha da azaltılması gerektiği kanaatindeyiz. Alfa Romeo her halükarda geliyor. Bugün Alfa Romeo`nun, Fiyat Auto`nun bir markası olmak sıfatıyla bizim kurulu sistemin içine entegre olması doğal bir uzantı olarak görünüyor. Bu, bizim üretmediğimiz ama bizim üretim yelpazemizi tamamlayan araçlarla donatılmamıza imkan veriyor. Dolayısıyla Türkiye`deki pazar payı savaşında daha büyük bir pay almamıza, bilhassa varolan payımızı korumamıza imkan verecek olan bir araç. Nahum yerli sanayi olarak tüm modelleri üretmelerinin imkansız olduğunu ve ithalattaki sorunun, Türkiye`de üretimi yapılanların benzerlerinin ithal edilmesi olduğunu söyledi.

Yan sanayi güç kaybetti:
Gümrük Birliği sonrasında özellikle yan sanayi firmalarının rekabet gücünü yitirdiğine dikkat çeken Nahum, En güçlü olması gereken tarafımız yan sanayimiz dedi. Yan sanayinin yatırım yaparak, güncel kalarak ve kapasite artırarak yerli üreticiye olduğu gibi yabancı ortaklıklara da hizmet eder hale gelmesi gerektiğinu vurgulayan Nahum, Maalesef onlar rekabet gücünü yitirce biz de yitiriyoruz. Dolayısıyla bir müddet sonra bugünkü projelerin yenileme dönemine gelindiğinde ortaya sorun çıkacak. Ek yatırım için ortakların para koymaları gerekecek ve `para kazanmadığım Türkiye`de mi yoksa başka yerde mi yatırım yapayım` sorusu ortaya çıkacak. Varolan yatırım başka tarafa gider diye konuştu.



Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.000 TL        
DOLAR
1.002 TL        
EURO
1.002 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.