Müşteri Odaklı SAĞLIK

23.11.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :

Hastalara göre özel muayenehanelerde verilen hizmet kalitesiz, ancak devlet hastanelerine göre daha iyi. Doktorlar pazarlamayı öğrenmeli


Erzurum’da yapılan bir araştırma, hastaların özel muayenehanelerde verilen sağlık hizmetini “kalitesiz bulduklarını ortaya çıkardı. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Uğur Güllülü başkanlığında gerçekleştirilen “Muayenehanelerden Alınan Sağlık Hizmetinin Ölçülmesi Üzerine Bir Saha Araştırması çarpıcı sonuçlar ortaya koydu.


BEKLENTİYİ KARŞILAMIYOR;

Araştırma sonunda, “Özel hastanelerin sayısındaki artışın, muayenehaneler açısından zorunlu bir rekabetin habercisidir. Bu nedenle doktorların, pazarlamayı öğrenmeye, kaliteli ve müşteri beklentilerini karşılayan hizmet sunmaya yönelmeleri gerekir denildi. Akdeniz Üniversitesi tarafından düzenlenen “5. Ulusal Pazarlama Kongresiöne sunulan araştırma, Doğu Anadolu Bölgesi’nin sağlık merkezi durumundaki Erzurum’da hastaların, muayenehanelerden aldıkları sağlık hizmetinin kalitesini nasıl değerlendirdikleri, hastane ve muyanehane tercihinde etkili olan faktörler, muayene ücretlerinin hizmetin kalitesi üzerindeki etkisini ortaya çıkarmak amacıyla gerçekleştirildi.


SAĞLIK EKİPMANI EKSİK;

Araştırmada, 101’i bayan, 99’u erkek 200 hastaya, 22 soru yöneltildi. Yanıtların değerlendirildiği ve yorumlandığı araştırma raporunda, hastaların muayenehanelerden aldıkları sağlık hizmetlerinden beklediklerini bulamadıkları sonucuna ulaşıldı. Hastalar en çok, muayenehanelerde gelişmiş ekipmanların bulunmaması, hizmetin verilen saatte yerine getirilmemesi, hizmetle ilgili verilen sözlerin yerine getirilmemesi, doktorun hasta ve yakınlarına bilgi vermemesi ve doktorların hastalara özel ilgi göstermemesinden yakındılar.Raporda bu durum için, “Tıbbi cihazların pahalı olması ve teknolojinin süratle değişmesinden, doktorların günün büyük bölümünde hastanede çalışmalarından ötürü aşırı yorgun ve bıkkın olmalarından kaynaklandığı yorumuna yer verildi.


MÜŞTERİ TATMİNİNE DİKKAT!

Araştırmaya göre, hastaların yüzde 45’i eş-dost önerisi, yüzde 20’si önceki deneyimleri, yüzde 18’i tesadüfen, yüzde 17’si de başka bir hekimin tavsiyesi üzerine özel muayenehaneye gidiyor. Özel muayenehanelerin tercih edilmesinin nedenleri ise devlet hastanelerinde sıra olması, hizmetin yetersizliği, güvensizlik ve özel muayenehanelerde hastaya daha yakın ilgi gösterilmesi.raştırmanın, “Sonuç ve Öneriler bölümünde, Erzurum’daki muayenehanelerde “satıcı pazarıönın hakim olduğu vurgulanarak şu görüşlere yer verildi: “Tüketici haklarının temel insan haklarından kabul edildiği, toplam kalite yönetimi ile müşteri tatmininin ön planda tutulduğu çağımızda, bu durumun uzun süre devam edemeyeceği beklenmelidir. Muayenehanelerin zorunlu ve gerekli sağlık işletmesi olduğu dikkate alınarak, buralarda sunulan hizmetin kalitesinin yükselmesi için, bu işletmelerin müşteri odaklı pazarlama anlayışına yönelmeleri gerekir. (MİLLİYET)

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
999 TL        
BORSA
1.002 TL        
DOLAR
1.001 TL        
EURO
1.007 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.