Müslümanlara şarap formülü
`Alkolsüz sektör` sadece Avrupa`da 100 milyon dolarlık büyüklüğü geride bıraktı
Müslüman ülkelerin yanı sıra Batı`da da tüketimi artan <ımg hspace="10" vspace="5" align="right" src="https://image.hurimg.com/i/hurriyet/75/0x0/66cf8813601c04688fbeb1eb.jpg">`alkolsüz sektör`ü sadece Avrupa`da 100 milyon dolarlık büyüklüğü geride bıraktı. Üretici firmalar da Türkiye`de yer kapma telaşına düştü.
ımg>Reklam ve sponsorluk yasağı, yaş sınırı, yüksek vergi oranları gibi nedenlerle zor günler geçiren alkollü içecek sektörü çözümü `alkolsüz` ürünlere yönelmekte buldu. Tüm bu nedenleri fırsata çevirmek için uğraşan ve `alkolsüz` üretim yapan yabancı ve yerli firmalar Türkiye`yi merkezine aldı.
DÜNYA BORSALARINDAKİ SON DURUMU ÖĞRENMEK İÇİN TIKLAYIN...
Efes Pilsen`in büyük bir tanıtım kampanyasıyla pazara sunduğu alkolsüz biranın ardından yabancı firmalar da Türkiye`de pazarında yer kapma telaşında... Özellikle Alman ve İtalyan firmalar, Türkiye`nin modern-Müslüman kimliğinden yararlanıp Ortadoğu ve Arap ülkelerini etkilemeyi ve bu piyasalara daha kolay girebilmeyi hedefliyorlar.
Bu şirketlerden biri Asmabağ Şarapçılık markasını kullanan Wine Hönning şirketi, diğeri ise İtalyan Isabelle Spagnolo... İtalya`nın Prosecco bölgesinde üretilen Isabella Spagnolo adlı şarap ve şampanya markası ürün segmentine alkolsüz içecekleri ekledi ve Türkiye`yi üs olarak seçti.
`TÜRKİYE KÖPRÜSÜ`
Isabella Spagnolo, Türkiye`yi üs olarak seçmesini şu sözlerle açıklıyor: `Modern-Müslüman bir ülke olan Türkiye`nin dağıtım sürecinde etkin olacağını düşünüyorum. Türkiye için yaptığımız araştırmalar ciddi bir potansiyel olduğunu gösterdi. Sonuçta Türkiye çok kültürlü bir ülke, hem alkollü hem de alkolsüz içkilerimize talep olacağını düşünüyorum...` Spangolo, Türkiye`de anlaşma imzaladıkları M&N firmasıyla 28 ülkeye Türkiye üzerinden ihracat yapacak.
MOLLALARDAN ONAY ALDI MOLLALARDAN ONAY ALDI
Bir Türk girişimci tarafından Almanya`da kurulan Wine Hönning şirketi Türkiye`de Asmabağ markasını kullanıyor. Asmabağ, 6 ayda 312 bin 742 şişe şarap ve 210 bin şişe şampanya sattı. Şirketin Türkiye temsilcisi Özhan Güler, `Türkiye alkolsüz içki sektöründe büyük bir potansiyele sahip. Çok iyi geri dönüşler alıyoruz, artık kadınlar günlerde içiyor` diyor. Birçok Arap ülkesine Türkiye`den satış yaptıklarını belirten Güler `İran hızlı büyüyor, orada helal sertifikasının yanı sıra mollalardan da onay aldık` diyor.
MECLİS`TE DE SATILIYOR
Asmabağ, 2010 yılının son ayında Türkiye Büyük Millet Meclisi`nin restoranlarına da girdi. Meclis restoranlarından Asmabağ`ın iki kırmızı, bir beyaz bir de pembe şarabınını yanı sıra şampanyası da satılıyor. Yoğun talep nedeniyle Türkiye`de üretimi düşündüklerini kaydeden Güler `Ancak üzümün kimyasal tepki vermemesi gerekiyor, bugüne kadar 300 üzüm denedik, Van`da yetişen bir üzümden olumlu sonuç aldık. Şu anda Ar-Ge çalışmalarımız sürüyor` diyor.
ARAP ŞEYHLERİNDEN GÖRGÜ
Pırlantalarla süslenmiş, şişesi ve kadehleri yılan derisi kutuda satılan 20-50 bin euroluk alkolsüz şampanyalar da üreten Spagnolo, alkolsüz içki sektörüne girişini ise şöyle anlatıyor: Milano`daki Moda Haftası`nda Arap şeyhlerinin alkol almadığını, `Suudi şampanyası` denilen bir içki içtiklerini gördüm. Bu, taze üzüm suyu, soda, elma ve naneden oluşuyordu. Ancak hiçbir çekiciliği ve ve kalitesi yoktu. Bu dikkatimi çekti ve ben dünyada kutlamaların vazgeçilmez içkisi olduğu için bu kaliteli tadı alkol almayan ve şampanyanın tadını hiç tatmamış olan üst kesim insanlara hediye etmek istedim. Dünyada hem şişe hem de üzüm bakımından bu derece kaliteli olan başka alkolsüz şampanya ve şarap bulamazsınız.