Medya büyük verinin kalbinde

04.11.2016 - 11:36 | Son Güncelleme :
Medya büyük verinin kalbinde | Genel Haberler

Bilkent Üniversitesi ve TÜSİAD Bilgi Toplumu Forumu tarafından düzenlenen ‘İş Hayatında Büyük Veri’ Konferansı’da konuşan Hürriyet CEO’su Çağlar Göğüş, “Medya sektörü, okurlarıyla, dijital temasıyla ve içerikleriyle büyük verinin kalbinde oturuyor” dedi.

Hürriyet CEO’su Çağlar Göğüş, büyük verinin tüm sektörlerde iş yapış tarzını kökten değiştirdiğini ve önemli fırsatlar sunduğunu ifade ederek, “Medya sektörü milyonlarca okur, milyarlarca dijital temas ve on binlerce içerik ve reklam ile büyük verinin kalbinde oturuyor” dedi. Bilkent Üniversitesi ve Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TÜSİAD) Bilgi Toplumu Forumu tarafından düzenlenen “İş Hayatında Büyük Veri” Konferansı’da moderatörlüğünü CNN TÜRK Ekonomi Müdürü Emin Çapa’nın yaptığı “İş Hayatında Büyük Verinin Kullanımı” başlıklı oturuma katılan Göğüş, şunları söyledi: “Medyada büyük verinin etkin ve yaratıcı kullanımıyla okur memnuniyetini reklam performansını ve şirket verimliliğini arttırmak mümkün. Hürriyet gerekli teknoloji ve insan kaynağı yatırımlarında önemli ilerlemeler kaydetti. Bu şekilde, okurlarına daha farklı içerikler, reklamverenlerine içerikler ile daha fazla vakit geçiren ve ilgili okur kitleleri sunabilmekte” dedi.

Haberin Devamı

AĞACI DİKMELİYİZ

Katılımcılar arasında yer alan Boyner Grup Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Cem Boyner, Türkiye’de şu sırada piyasaların balayı günleri geçirmediğini ifade ederek, “Ekmek gerçekten aslanın ağzında” dedi. Bu zorluğun da yaratıcılığı tetiklediğini belirten Boyner, “Bütün hızıyla aslında büyük veriyi anlamak, anlamlandırmak, birbiri ile ilişkileri kurabilmek, veriler arasında ilişkileri kurabilmek ve bir sonraki hamleyi müşteri için kolaylaştırmak için çalışmaya devam ediyoruz. Şu yaptığımızda dünyadan birkaç adım öndeyiz. Çok uzun bir yol geldik. ‘Şimdi başlasak ağaç 100 yıl içinde meyve verecekse o zaman bir an evvel ağacı dikmemiz lazım’ durumu var. Çok çabuk başlamak lazım” açıkmasını yaptı.

Haberin Devamı

2 YILDA YÜZDE 90

TÜSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Cansen Başaran Symes, büyük veri devriminin henüz başlangıç aşamasında olduğumuzu belirterek, “Dünyada üretilen dijital verinin yüzde 90’ı geçtiğimiz son iki yıl içinde üretilmiş ama bu verinin yalnızca yüzde 1’i analiz edilmiş durumda. Bu aslında olağanüstü bir fırsat demek. Analiz edilen büyük veri oranını artırmakta kimler öne geçerse, yeni dünyanın kazananı da onlar olacak. Teknolojik gelişmelerin hızını yakalamak için, şirketler iş geliştirme stratejilerinin kalbine veri analitiğinden faydalanma modellerini yerleştirmelidir. Ülkemizde eğitim sisteminin bilgi temelli ekonomiye uyum sağlayabilecek niteliklere sahip, analitik, yenilikçi, eleştirel ve özgür düşünen bireyleri yetiştirmesi gerektiğini güçlü şekilde vurgulamak isterim”dedi.

VERİ REKABETİ AVANTAJA ÇEVİRİYOR

BİLGİ Toplumu Forumu Direktörü Prof. Dr. H. Altay Güvenir, “Günümüzde birçok firma, zorlu rekabet ortamını kendi avantajlarına çevirebilmek için ellerindeki verinin kendilerini rakiplerinden ayıran bir araç olabileceğini fark etmiş durumda. Ülkemizde sahip oldukları büyük veriyi bilgiye dönüştürerek zorlu rekabet ortamını kendi avantajlarına çevirebilmiş firmalar mevcut. Konferansın büyük veriye sahip olan ve bu veriyi ekonomiye dönüştürmüş veya dönüştürme potansiyeli olan firma yöneticileri için bir bilgi ve deneyim paylaşımı ortamı sunduğunu düşünüyorum” şekl


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.003 TL        
DOLAR
1.002 TL        
EURO
1.001 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.