Medya büyük verinin kalbinde
Bilkent Üniversitesi ve TÜSİAD Bilgi Toplumu Forumu tarafından düzenlenen ‘İş Hayatında Büyük Veri’ Konferansı’da konuşan Hürriyet CEO’su Çağlar Göğüş, “Medya sektörü, okurlarıyla, dijital temasıyla ve içerikleriyle büyük verinin kalbinde oturuyor” dedi.
Hürriyet CEO’su Çağlar Göğüş, büyük verinin tüm sektörlerde iş yapış tarzını kökten değiştirdiğini ve önemli fırsatlar sunduğunu ifade ederek, “Medya sektörü milyonlarca okur, milyarlarca dijital temas ve on binlerce içerik ve reklam ile büyük verinin kalbinde oturuyor” dedi. Bilkent Üniversitesi ve Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TÜSİAD) Bilgi Toplumu Forumu tarafından düzenlenen “İş Hayatında Büyük Veri” Konferansı’da moderatörlüğünü CNN TÜRK Ekonomi Müdürü Emin Çapa’nın yaptığı “İş Hayatında Büyük Verinin Kullanımı” başlıklı oturuma katılan Göğüş, şunları söyledi: “Medyada büyük verinin etkin ve yaratıcı kullanımıyla okur memnuniyetini reklam performansını ve şirket verimliliğini arttırmak mümkün. Hürriyet gerekli teknoloji ve insan kaynağı yatırımlarında önemli ilerlemeler kaydetti. Bu şekilde, okurlarına daha farklı içerikler, reklamverenlerine içerikler ile daha fazla vakit geçiren ve ilgili okur kitleleri sunabilmekte” dedi.
AĞACI DİKMELİYİZ
Katılımcılar arasında yer alan Boyner Grup Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Cem Boyner, Türkiye’de şu sırada piyasaların balayı günleri geçirmediğini ifade ederek, “Ekmek gerçekten aslanın ağzında” dedi. Bu zorluğun da yaratıcılığı tetiklediğini belirten Boyner, “Bütün hızıyla aslında büyük veriyi anlamak, anlamlandırmak, birbiri ile ilişkileri kurabilmek, veriler arasında ilişkileri kurabilmek ve bir sonraki hamleyi müşteri için kolaylaştırmak için çalışmaya devam ediyoruz. Şu yaptığımızda dünyadan birkaç adım öndeyiz. Çok uzun bir yol geldik. ‘Şimdi başlasak ağaç 100 yıl içinde meyve verecekse o zaman bir an evvel ağacı dikmemiz lazım’ durumu var. Çok çabuk başlamak lazım” açıkmasını yaptı.
2 YILDA YÜZDE 90
TÜSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Cansen Başaran Symes, büyük veri devriminin henüz başlangıç aşamasında olduğumuzu belirterek, “Dünyada üretilen dijital verinin yüzde 90’ı geçtiğimiz son iki yıl içinde üretilmiş ama bu verinin yalnızca yüzde 1’i analiz edilmiş durumda. Bu aslında olağanüstü bir fırsat demek. Analiz edilen büyük veri oranını artırmakta kimler öne geçerse, yeni dünyanın kazananı da onlar olacak. Teknolojik gelişmelerin hızını yakalamak için, şirketler iş geliştirme stratejilerinin kalbine veri analitiğinden faydalanma modellerini yerleştirmelidir. Ülkemizde eğitim sisteminin bilgi temelli ekonomiye uyum sağlayabilecek niteliklere sahip, analitik, yenilikçi, eleştirel ve özgür düşünen bireyleri yetiştirmesi gerektiğini güçlü şekilde vurgulamak isterim”dedi.
VERİ REKABETİ AVANTAJA ÇEVİRİYOR
BİLGİ Toplumu Forumu Direktörü Prof. Dr. H. Altay Güvenir, “Günümüzde birçok firma, zorlu rekabet ortamını kendi avantajlarına çevirebilmek için ellerindeki verinin kendilerini rakiplerinden ayıran bir araç olabileceğini fark etmiş durumda. Ülkemizde sahip oldukları büyük veriyi bilgiye dönüştürerek zorlu rekabet ortamını kendi avantajlarına çevirebilmiş firmalar mevcut. Konferansın büyük veriye sahip olan ve bu veriyi ekonomiye dönüştürmüş veya dönüştürme potansiyeli olan firma yöneticileri için bir bilgi ve deneyim paylaşımı ortamı sunduğunu düşünüyorum” şekl