Marks & Spencer dakikada 5.6 milyarlık satış yaptı

15.01.2001 - 00:00 | Son Güncelleme :

Marks & Spencer, kendi kredi kartına sahip müşterileri için 7 mağazada 2 saatlik özel bir indirim yaptı. 2 saat içinde yapılan satış 1 milyon dolara (680 milyar liraya) ulaştı. Böylece, 7 mağaza 2 saat içinde her bir dakikada 5.6 milyar liralık satış gerçekleştirdi.

Büyük mağazalar bu yıl farklı ‘‘indirim’’ uygulamaları ile müşterilerini ağırlıyor. Beymen düzenlediği hediye festivali çerçevesinde, 8-31 Aralık tarihleri arasında nakit ya da kredi kartıyla yapılan alışveriş tutarı kadar istenilen bir ürünü müşterilerine hediye ederken, Marks & Spencer da kart sahibi müşterileri için 9 Ocak 2001 tarihinde özel bir indirim gecesi düzenledi. Marks & Spencer, 9 Ocak gecesi 7 mağazasında 22.00-24.00 saatleri arasında 1 milyon dolarlık (680 milyar lira) satış gerçekleştirdi. Böylece, Marks & Spencer`in iki saat içinde dakikada yaptığı satış 5.6 milyar liraya ulaştı.

Marks & Spencer, 10 Ocak`ta başlayan ve yüzde 50`lere varan geleneksel indiriminden bir gün önce, 9 Ocak tarihinde, Marks & Spencer kart sahipleri için özel indirim gecesi düzenledi. Türkiye genelindeki 12 mağazanın 7`sinde düzenlenen geceye yaklaşık 40 bin kişi katılırken, 30 bini aşkın ürün satıldı. Bodrum, Mersin, İzmir ve Ankara ile İstanbul`daki iki mağazada düzenlenen indirim gecesinde iki saatte 1 milyon dolar ciro elde eden Marks & Spencer`ın kapısında, mağazaya girmek isteyen müşteriler uzun kuyruklar oluşturdu. Gecede Marks & Spencer kart sahiplerine, yüzde 50`lere varan indirimin yanı sıra yüzde 10 da ek indirim uyguladı.


İlk örnek oldu:

Dünyada 30 franchise`ı bulunan İngiliz Marks & Spencer da, ilk kez Türkiye`de yaşanan bu uygulamaya büyük ilgi gösterdi. 1999 yılının ortalarında Fiba Holding bünyesine geçen Marks & Spencer`ın Türkiye Genel Müdürü Oya Sener, ‘‘Bu uygulama İngiltere tarafından da ilgi ve beğeniyle karşılandı. Başarı onları etkiledi. Marks & Spencer`ın bu uygulamayı diğer franchise`lara örnek göstereceğini tahmin ediyoruz’’ dedi.

2000 yılı başlarında çıkartılan özel Marks & Spencer mağaza kartı müşterisinin 60 bine ulaştığını belirten Sener, Marks & Spencer`ın 1999 yılı sonuna kadar 6 yeni mağaza açtığını ve 2000 yılında tüm Türkiye`de mağaza sayısını 12`ye çıkarttığını söyledi. Marks & Spencer mağazalarını haftada 170 bin kişi ziyaret ediyor. Dünyada başlayan değişim rüzgárı ile birlikte Türkiye`de de yeniden yapılanmaya giden Marks & Spencer, özellikle müşteriye yönelik ve birebir hizmet anlayışını geliştirmeyi amaçlıyor. 2001 yılında İstanbul`da iki mağaza daha açmayı planladıklarını belirten Oya Sener, Bursa ve Antalya`da da mağaza açmayı planladıklarını söyledi.

Beymen`in indirim cirosu 14 trilyon:

Yeniyıl öncesinde ‘‘Hediye Festivali’’ adıyla bir kampanya başlatan Boyner Grubu bünyesindeki Beymen, kendi hedeflerini bile yüzde 42 oranında aşarak, 23 günde 14 trilyon liralık satış gerçekleştirdi. Beymen, bunun üzerine yaz sezonunu da önceki yılların aksine 1.5 ay öncesinden açma kararı aldı. Boyner Holding`e bağlı Beymen Boğaziçi Alboy A.Ş. (BBA) Murahhas Üyesi Serdar Sunay, ‘‘Herkesin kriz diye adlandırdığı bir dönemde fırsat çıktı. Krizi fırsata dönüştürdük’’ dedi.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.003 TL        
DOLAR
1.002 TL        
EURO
1.001 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.