Makası Anlamadılar
Gerçek değerinin üzerinde işlem gören TL ve artan ücretlerin önemli bir yük oluşturduğunu söyleyen Dr. Becker, Almanya`daki Mercedes, Türkiye`yi ve koşullarını bilmiyor. Biz, `kur makası` deyince, `ne makası` diyorlar dedi.
Türkiye`deki üretimine 1933 yılında Otomarsan olarak başlayan Mercedes-Benz Türk Direktörler Kurulu Başkanı Dr. Till Becker, Mercedes`e üretim merkezi olma yolunda cazip tekliflerde bulunan Çek Cumhuriyeti, Hindistan ve Pakistan gibi ülkeler karşısında Türkiye`nin rekabet gücünü koruması gerektiğini söyledi. Türkiye`de her ihracatçı firma gibi, Kur makası, gerçek enflasyon ve hükümetin belirlediği enflasyon ile işçi sendikalarının maaş artışı konusundaki baskılarla karşı karşıya olduklarını dile getiren Dr. Becker, Almanya`daki Mercedes, Türkiye`yi ve koşullarını bilmiyor, biz kur makası deyince, ne makası diyorlar dedi.
Gerçek değerinin üzerinde işlem gören TL ve artan ücretlerin yaklaşık bir yıldır önemli bir yük oluşturduğuna dikkat çeken Becker, Türkiye`nin sahip olduğu avantajı Polonya veya Çek Cumhuriyeti gibi ülkelere kaptırmamak için rekabet gücünü korumak gerektiğini söyledi. Avrupa`da Mercedes`in otobüs üreticileri içinde Mercedes-Benz Türk`ün önemli bir üretici haline geldiğini vurgulayan Dr. Becker, Eğer hükümet enflasyonla mücadelede başarılı olursa, bu başarı öyküsü devam edebilir diye konuştu. Yeni hafif kamyon Atego`nun tanıtım toplantısında konuşan Dr. Becker, geçen yıl Batı Avrupa`da 4 bin 100 adet Mercedes-Benz otobüs satıldığını, bunun dörtte birinin yani bin 100 otobüsün Türkiye`de üretildiğini, karşılığında da 153 milyon marklık ciro gerçekleştirildiğini anlattı. Dr. Becker, bu yıl içinse hedefin bin 400 otobüs ve 200 milyon mark olduğunu ve son yıllarda Türkiye`nin gösterdiği bu performansı korursa Hoşdere Fabrikası`nı daha da genişleterek Avrupa`nın bir numaralı otobüs üreticisi konumuna gelebileceğini söyledi. İşte bu nedenlerden dolayı Türkiye, Avrupa`nın bir numaralı otobüs üreticisi olabilir dedi.
KAMYON ÜRETİM MERKEZİ OLACAK;
Mercedes-Benz Türk olarak, Türkiye`nin bundan sonra tıpkı otobüs gibi kamyon üretiminde de etkin olabilmesi için Aksaray`daki fabrikaya 150 milyon marklık yatırım yaptıklarını, belirten Dr. Becker, üretim kapasitesini de 8 binden 10 binlere çıkardıklarını belirtti. Kamyon stratejimiz Türkiye ve Almanya`da araçların paralel üretimini öngörmektedir. Böylece Mercedes-Benz Türk`ün Türk yan sanayicileri Almanya`daki kamyon fabrikalarına da parça verme şansı elde etmektedir diye konuştu.Bu stratejinin ilk ayağının 12 ve 15 tonluk Mercedes-Benz Atego, olduğunu da açıklayan Dr. Becker, stratejinin ikinci ayağını 2001 baharında çıkacak olan 25 tonluk ağır kamyon, üçüncü ayağını ise 2001 sonu ya da 2002 başında piyasaya sürülecek 40 tonluk çekicilerin oluşturacağını belirtti. Şimdilik kaç adet üretileceği konusunda bilgi vermek istemeyen Mercedes-Benz Pazarlama Direktörü Eşref Biryıldız, Hedefimiz yüzde 50 pazar payı dedi.
ATEGO, ARALIK 2000`DE PİYASADA;
Yaklaşık 2 yıldan bu yana AlmanyaWörth`te üretilen Atego, 1999 yılında Avrupa`da yılın kamyonu seçildi. Geçen yıl boyunca Türkiye`ye 680 adet ithal edilen Atego`nun Türkiye`de de üretilme kararı alındı. Hem kısa mesafe dağıtım faaliyetlerinde hem de şehirlerarası taşımacılıkta kullanıma uygun olan Atego, Aralık 2000`de satışa sunulacak. Atego`nun 12 ve 15 ton azami yüklü ağırlık sınıflarında 1215 tipi 19 milyar 200 milyon liraya büyük kabin yataklı 1517 tipi ise 22 milyar 300 milyon liraya satışa sunulacak. Hafif kamyon sınıfının en geniş ve konforlu kabinine sahip Atego, uzun kabinde sunulan yatağın dışında, kabine inme ve binmeyi kolaylaştıran konstrüksiyon, açısı ve derinliği ayarlanabilen direksiyon, elektrik kumandalı yan camlar, ısıtmalı dış aynalar ve havalı şoför koltuğu dikkati çekiyor. Standart olarak ABS ve taşıdığı yükün ağırlığına göre otomatik olarak fren gücünü ayarlayan ALB fren sistemleri bulunuyor. Üretim kalitesi Almanya`da üretilen araçlarla eşdeğerde olan yerli Atego, katodik daldırma yöntemiyle astarlanıyor, böylece paslanmaya karşı koruma sağlıyor. (YENİ BİNYIL)