Lufthansa, Uçuş Gelirlerini Arttırdı
2000 yılında Türkiye`de başarılı bir yaz sezonu geçiren Lufthansa Havayolları, Haziran-Ekim ayları arasında uçuş gelirlerini geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 40 arttırdı. İnternet müzayedesi ile uçak biletlerinde özel fiyatlar sunmaya başlayan Lufthansa, bilet müzayedesine üç varış noktası ile başladı; Londra, Paris ve New York. 17 Kasım`dan itibaren başlayan müzayedeye katılmak isteyenler biletlerini www.lufthansa.com adresinden alabilecekler. Gelecekte başka kentler de müzayede kapsamına alınacak.
Lufthansa`nın 2000 yılı hedefleri arasında, Türkiye`den uçuş kapasitesini yüzde 17, Miles & More Frequent Flyer (Sık Uçuş) programı üye sayısını yüzde 30 arttırmak, pazarlama ve satış konusunda Avusturya Havayolları (OS) ile işbirliğini geliştirmek de bulunuyor. Lufthansa, elektronik bilet programına ivme kazandırmayı da amaçlıyor. Lufthansa, iç hat seferlerinden dış hat seferlerine, dış hat seferlerinden iç hat seferlerine son noktaya kadar check-in imkanı da sağlamayı hedefliyor. Lufthansa Havayolları`nın gençlere yönelik indirim kampanyası YES de devam ediyor. 12-25 yaşları arasındaki gençler için başlatılan indirim kampanyasının 31 Mart 2001 tarihine kadar uzatılması kararlaştırıldı. Lufthansa`nın YES (Young Special) adı altında Nisan ayından bu yana uygulanan kampanyası sayesinde gençler, Türkiye`den Avrupa`daki diledikleri her noktaya 75 dolar ödeyerek ulaşabiliyor.
AVUSTIRYA HAVAYOLLARI`NIN YOLCU SAYISI YÜZDE 35 ARTTI;
Avusturya Havayolları, 26 Mart tarihinden bu yana Star Alliance bünyesinde yer alıyor ve İstanbul ile Ankara`da birer bürosu bulunuyor. 15 Mayıs tarihinde başlatılan ikinci non-stop seferlerin yanısıra, Ankara ve Viyana arasındaki sefer sayısı da arttırıldı. Bu uygulama sonucunda, yolcu sayısında yüzde 35 oranında bir artış sağlandı. Avusturya Havayolları`nın Ankara`ya olan günlük bağlantılı sefer sayısının, 2001 yaz tarifesinde 6-7 kez olarak gerçekleştirilmesi planlanıyor.
(FİNANSAL FORUM)