Lider yine Arçelik

25.03.2004 - 08:12 | Son Güncelleme :

ACNielsen tarafından 10 yıldır gerçekleştirilen Markalar araştırmasından Arçelik yine birinci çıktı. Tüketicilerin firma ve marka bilinirliğinin sorgulandığı araştırmada, katagorisinde en bilinen marka ise Turkcell ACNielsen`ın tüketicilerin firma ve marka bilinirliğinin sorgulandığı markalar araştırmasında Arçelik yine birinciliği kimseye kaptırmadı. ACNielsen`in 1994 yılından itibaren yaptığı ve 10`uncu yılını dolduran markalar araştırmasında Arçelik hep zirvede yer aldı. Arçelik, 1999 yılında araştırmaya dahil edilen firma sıralamasında da ilk yıl 2`nci sırada yer aldıktan sonra 2000`de aldığı liderliği markalarda olduğu gibi giderek artan bir trendle sürdürdü.

Kendi alanında en çok bilinen marka Turkcell

Kategorilere göre lider markalara bakıldığında belirtilme oranı en yüksek olan marka, cep telefonu servis sağlayıcısı kategorisinde yüzde 69.3 ile Turkcell oldu. Kolalı-gazlı meşrubat kategorisinde Coca Cola yüzde 69.1 ile en yüksek bilinirlik düzeyindeki ikinci kategori lideri marka olurken Efes Pilsen de bira kategorisinde yüzde 68.5 belirtilme oranı ile lider marka konumunda.

BEKO İSTİKRARLI

Beko sürekli olarak 2. ve 3. arasında yer değiştirmesine rağmen istikrarlı bir şekilde yerini korudu ve 2003`te 3. sırada yer aldı. `İlk hatırlanan firma` sorusu ise 1999 yılından bu yana sorgulanıyor ve yine herhangi bir sektör ya da alan hatırlatması yapılmıyor. Bu sıralamada da Arçelik 1999 yılında 2. sırada yer alırken 2000 yılında aldığı liderliğini giderek artan bir trend ile sürdürüyor.

ÜLKER YÜKSELDİ

1997 yılından bu yana görüşülen kişilere, herhangi bir sektör ya da alan sınırlaması olmaksızın, hatırladıkları ilk markanın ne olduğu soruluyor. Arçelik ilk sıradaki yerini tartışmasız korurken 1997 yılında 9. sırada yer alan Ülker, bilinirlik düzeyini giderek arttırdı ve 2003 yılında en fazla bilinen 2. marka oldu.

KOÇ VE SABANCI

2002`de bilinirliğini önemli düzeyde artıran Koç, bu bilinirlik artışını koruyamadı ve firmanın bilinirlik düzeyi, 1999 yılından bu yana en düşük seviyeye geriledi. Fakat Koç, hala bilinirliği en yüksek olan 2. firma durumunda. Sabancı`nın ise 2000 yılından bu yana düşme eğiliminde olan bilinirlik düzeyi 2003 ile birlikte artışa geçti.

Reklam yapan kazandı

Ürün gruplarına göre bilinirlik düzeylerini geçen yıl önceki yıla göre en çok artıran, yani en fazla `parlayan markalar` sıralamasında ilk sırayı konserve balık ürün grubunda Dardanel aldı. Ardından makarna kategorisinde Piyale ve bulaşık süngerinde Scotch-Brite bilinirlik düzeyleri en fazla artan markalar olarak en yüksek değişim oranıyla ikinci ve üçüncü sıraya yerleştiler. Bilinirliği en fazla artan markalar incelendiğinde markaların reklam aktiviteleri ile yoğun bir şekilde desteklenen markalar oldukları görülüyor. Bu da reklam desteğinin bilinirlik düzeyine katkısını belirgin bir şekilde ortaya koyuyor.



Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.000 TL        
DOLAR
1.000 TL        
EURO
1.008 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.