Land Rover ölüm kalım savaşında
BMW`nin 1.2 milyar dolara satın aldığı Rover grubuyla beraber bünyesine kattığı Land Rover`ı daha sonra 3 milyar dolar olduğu tahmin edilen bir bedel karşılığında kendisine satmasıyla dünyanın en iyi arazi araçlarını üreten bu İngiliz şirketinin yeni sahibi haline gelen Ford Motor, kar ettiğini zannettiği Land Rover`ın 2000 sonu itibarıyla yıllık zararının 250 milyon dolara ulaşması karşısında şaşkın.
Uzmanlara göre, şirket İngilizlerin yönetiminden gerçekten de kar ediyordu.
Şirkette sorunlar yıl ortasında, yani yönetim Ford`a geçtikten sonra başladı. Ford`un patronu Jacques Nasser, Land Rover`ı düzlüğe çıkarma görevini BMW`nin eski iki numarası Wolfgang Reitzle`ye, o da Aston Martin`in eski genel müdürü Bob Dover`a verdi. Dover`ın işi zor. Öncelikle şirketin 150 milyon doları aşan faaliyet zararını kara dönüştürmesi, hem de karı 500 milyon doların üzerine çıkarması gerekiyor ve bunu kısa sürede yapması gerekiyor. Dover`ın bu arada Land Rover`ın en temel sorunu olan kalite meselesini de halletmesi zorunlu. Uzmanlar, şirketin ürettiği araçların sağlamlık ve güvenilirlik bakımından ciddi sorunları bulunduğunu, Land Rover`ın 20 yıl önce piyasaya çıkardığı Range Rover`la bizzat oluşturduğu 4x4 pazarında rekabetin iyice kızıştığı bugünlerde ayakta kalabilmesinin buna bağlı olduğunu belirtiyorlar. Reitzle`nin Dover`a dayattığı orta vadeli hedef ise 1999`da 178 bine ulaşan dünya genelindeki satışların 2005 sonuna kadar 275 bine yükseltilmesi.