Kredi kartı masraflarını geri almak için ne yapmalı?
Kredi kartı masrafları , masrafları geri alma , Kredi kartı aidati
Bankalar tarafından kredi kartlarından alınan masraflar geri alınabiliyor. Peki, bu masrafları geri almak için ne yapmalı, nereye şikayette bulunmalı?
Tüketicilerin kredi kartlarından yıllık üyelik ücreti, kredi kartı aidatı, hesap işletim ücreti adı altında bir dizi kesinti yapılıyor. Her ne kadar kredi kartı alınırken yapılan sözleşmede bankaların bu kesintileri yapılabilecekleri belirtilse de, tüketicinin korunması hakkındaki yasanın 6. maddesine göre bu masraflar kart sahiplerinden alınmamalı.
KREDİ KARTI AİDATI NASIL GERİ ALINIR? TIKLAYIN
Masrafları geri almak için ilk olarak bankanızdan kredi kartı alırken yaptığınız sözleşmeden bir örnek isteyin. Daha sonra yıllık kredi kartı ekstrenizi isteyin. Ardından itiraz dilekçenizi yazın. Ücret kesilen ekstrelerinizi de dilekçeye ekleyin ve iadeli taahhütlü olarak PTT aracılığıyla bankanıza gönderin. Banka size geri dönüş yapacaktır. Eğer yapılan dönüş olmuşuz ise Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’ne (TSHH) başvurun.