Köprü onarım ihalesinde son durum!

25.09.2013 - 17:21 | Son Güncelleme :

Karayolları Genel Müdürlüğü toplantı salonunda, basına kapalı yapılan ihaleye iki teklif geldi.

<ımg hspace="10" vspace="5" align="right" src="http://i.bigpara.com/i/55big/kopru...jpg">Boğaziçi ile Fatih Sultan Mehmet köprülerinin büyük onarım ve yapısal takviyesi işi ihalesine en düşük teklifi 246 milyon 520 bin lira ile Makyol-IHI iş ortaklığı verdi.

Karayolları Genel Müdürlüğü toplantı salonunda, basına kapalı yapılan ihaleye iki teklif geldi.

İhalede Hyundai-Gülermak iş ortaklığının teklifi 387 milyon 634 bin lira, Makyol-IHI iş ortaklığının teklifi ise 246 milyon 520 bin lira oldu.

Yapılacak çalışmalar

KOBİ HABERLERİNİ OKUMAK İÇİN TIKLAYIN...

Boğaziçi Köprüsü`nün hizmete girişinin 40. yılı dolayısıyla yapılacak ağır bakım çalışmaları, ihale sonrası başlayacak. Köprüdeki büyük bakım, onarım, yapısal takviye ve askı halat değişimi çalışmaları 2014`te tamamlanacak. Söz konusu çalışmalar kapsamında 236 halat değiştirilecek. Boğaziçi Köprüsü`nün ilk dizaynında köprünün sallanması dolayısıyla yaşanacak etkileri azaltmak amacıyla kullanılan çapraz halatlar, dikey hale getirilecek.

1973 yılında hizmete giren Boğaziçi Köprüsü`nün bakım çalışmalarında dünyada kullanılan en ileri teknoloji ürünleri kullanılacak. Çalışmaların ardından köprünün en az 40 yıl daha hizmet vermesi bekleniyor. Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprülerindeki ana halatlara ve ankraj bloklarına, Japonya`da da kullanılan son teknoloji ürünü nem alma sistemi kurulacak. Sistemle kuru hava verilecek halatların çürümesi önlenecek.

Bakım ve onarım çalışmaları sırasında zorunlu haller dışında gündüz saatlerinde Boğaziçi Köprüsü trafiğe kapatılmayacak. Askı halatların değişimi sırasında trafiğin tamamı kapatılmayacak. Kabloların tabliye bağlantıları sırasında, trafiğin en aza indiği gece saatlerinde kenardaki birer şerit kapatılarak bu çalışmalar yapılacak. Köprünün askı halatlar tarafındaki kenar şeritleri ise 22.00 ile 06.00 saatleri arasında can ve mal güvenliği açısından trafiğe kapatılacak.

Çalışmalar kapsamında Boğaziçi Köprüsü`ndeki elektrik aksamı değiştirilecek. Tabliye ile kuleler arasına izolatörler, köprünün sallanma veya deprem sırasında zarar görmesini engellemek amacıyla köprü ayaklarına enerji sönümleyici damperler konulacak. 40 yıldır hizmet veren kule asansörleri ve elektrifikasyon sistemleri yenilenecek.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.003 TL        
DOLAR
1.002 TL        
EURO
1.001 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.