Kolanın Gazı Kaçtı
Ekonomik istikrar programı ve ek vergiler, hayatın gerçek tadını kaçırdı. Türkiye`de yılda ortalama yüzde 15 büyüyen kolalı içecek pazarı, 2000 yılında daraldı. Ekim 1999-Eylül 2000 döneminde satışlar birada yüzde 11, buzlu çayda yüzde 134, meyve suyunda yüzde 11 artarken, gazlı içecek pazarı yüzde 5 küçüldü. Faizlerdeki düşüşle birlikte geliri azalan birçok kesim, fiyatı daha ucuz olduğu için yemek masasından gazlı içecekleri kaldırarak, yerine meyve suyu ve buzlu çayı koydu.
YARI FİYATINA;
Fiyatlar arasındaki fark, neden bu tercihin yapıldığını ortaya koyuyor. Macrocenter`da 1 litrelik Coca-Cola ve Pepsi Cola`nın fiyatı 485 bin. Oysa fiyatı 250 bin olan toz içecek Tang`le 1 litrelik içecek elde edilebiliyor. 385 bine satılan Lipton Ice Tea ile de aynı miktarda içecek elde ediliyor. Macrocenter yetkilileri, son zamanlarda meyve suyuna da büyük talep olduğunu vurguluyorlar. 1 litrelik Pınar meyve suyu 625 bin, saf portakal suyu da 875 bine satılıyor. Cappy meyve suyunun litresi de 645 bin lira. Kolalı içeceklerdeki satış düşüşünü pazarın en büyük oyuncuları Coca-Cola ve Pepsi Cola raporlarla sunarken, her iki firma da pazarın daralmasını ekonomik istikrar programı nedeniyle düşen reel gelirler ve kolalı içeceklere getirilen ek vergiye bağlıyor.
Fruko-Pepsi Genel Müdürü Ünal Binerer, su ve bira piyasasında genişlemenin aksine kolalı içeceklerde daralma olduğunu belirterek, İstihdam da düşmeye başladı dedi.
KOLACILAR GAZSIZ İÇEÇEK ÜRETMEYE BAŞLADI;
Coca-Cola Türkiye yetkilileri de durgunluğu doğrulayarak, Kolalı içeceklerin üzerinde 3 ayrı türde vergi var. Ek vergi, KDV, eğitim gençlik spor ve sağlık hizmetleri vergisi. Toplam vergi yükü yüzde 45`e çıktı. Biz kendimizi kola işindeyiz diye görmüyoruz. Alkol içermeyen içecekler sektörü diye tanımlıyoruz. Bu sektör daha dinamik; su, süt, ayran var. Alkolsüz içecekler sektöründe büyüme var ama kolalı içecekler pazarı daha yumuşak ve özellikle kolada en iyi ihtimalle sabit bir pazardan söz edebiliriz açıklamasını yaptı.
Ekonomik program uygulamaya konup faizler düştüğünde dayanıklı tüketim talebinin arttığını, bunun hızlı tüketim mallarında düşüş yarattığını söyleyen Coca-Cola yetkilileri, şunları söyledi:Firma bazında alkolsüz içeceklerin tümünde var olma kararı alındı. Coca-Cola alkolsüz içecek sektörünün tamamına girebilir. Şu anda Sprite, Fanta ve Sensun var, son olarak da çocuk içeceği Bibo`yu çıkardık. Orta Asya ve Kafkasya`da Freska diye armutlu yerel bir tat çıkardık.
HEDİYELİ SATIŞ ARTTI;
PEPSİ COLA;
Ambalajlar yenilenerek imaj yükseltilmeye çalışılıyor. Grafikte değişiklik yapıldı. Grup içindeki diğer içecek olan Tamek`in geri dönüşsüz cam şişesinde değişikliğe gidildi.
COCA - COLA;
İlk defa bu yıl yaz aylarında satışı desteklemek için promosyonlar yaptı. Satış artırıcı promosyonlar sırada. (SABAH)