Kırmızı zamanı
Hürriyet’in 2003’ten bu yana düzenlediği reklamda yaratıcılığı destekleyen ve teşvik eden ‘Kırmızı Ödülleri’ne başvurular başladı. Bu yıl 12’ncisi düzenlenecek yarışmada bugüne kadar 500’den fazla firma ve 10 binden fazla reklam yarıştı
Reklamda yaratıcılığı özendirmek, reklam ajanslarının, çalışanlarının, öğrencilerin ve reklamverenlerin başarılarını belgeleyip, ödüllendirmek amacıyla 2003 yılından bu yana düzenlenen Kırmızı Ödülleri’ne başvurular başladı. Bu yıl 12’incisi düzenlenen yarışmada kazananlar ödüllerine mayıs ayı sonunda düzenlenecek törenle kavuşacak. Reklam sektörünün en yaratıcı ajanslarının ve reklamların ödüllendirildiği,reklamverenlerin başarılarının belgelendiği 12’ncisi Kırmızı Basında En İyiler Reklam Ödülleri’nde, 1 Mayıs 2014 – 30 Nisan 2015 tarihleri arasında ilk kez yayınlanmış reklamlar yarışacak.
SON BAŞVURU 4 MAYIS’TA
Toplam 44 kategori içeren, katılımcıların kategori birinciliği Kırmızı, büyük ödül Kıpkırmızı için yarışacağı 12. Kırmızı’nın son başvuru tarihi 4 Mayıs 2015 Pazartesi olarak belirlendi. Bugüne kadar 500’den fazla firma ve 10 binden fazla reklamın yarıştığı, 150’den fazla reklamcının jüride görev üstlendiği, 12. Kırmızı’da bu yıl birçok ilk gerçekleştirilecek. Geçtiğimiz yıl itibariyle ödül törenleri birleştirilen Kırmızı Bölge ve Kırmızı’ya katılan reklam ajansları, bu sene aynı kategori başlıklarında başvuruda bulunacak.
DİJİTAL KATEGORİ BÜYÜDÜ
Kırmızı Bölge’ye başvuran ajansların zengin ve farklı çalışmaları, gösterdikleri yüksek performans sebebiyle alınan kararla jüri sistemi de yenilendi. Bölge jürisi; Adana, Ankara, Antalya, Bursa ve İzmir’den ikişer reklam yaratıcısı, yine bu beş kentten reklamverenler temsilcisi ve Kırmızı jürisinden 4 kişinin katılımıyla oluşturuldu. Dijital Entegrasyon dalında bu yıl 6 kategoride ödül verilecek. En İyi Dijital Entegrasyon, En İyi Sosyal Mecra Entegrasyonu, En İyi Tablet Reklam Uygulaması, En İyi Mobil Reklam Uygulaması, En İyi 360 derece Dijital Reklam Uygulaması’nın yanı sıra bu yıl ilk defa En İyi Video Entegrasyonu kategorisinde de ödül verilecek.
3 yeni kategori daha eklendi
EN İyi Sağlık İletişimi, En İyi Video Entegrasyonu ve En İyi İçerik Pazarlama kategorilerinin eklendiği 12. Kırmızı Ödülleri’ne, ilk defa basın entegrasyonu zorunlu olmayan bir kategori eklendi. “En İyi İçerik Pazarlama” kategorisinin başvurularında herhangi bir basılı yayın organında yer almış olma şartı aranmayacak.
Özel ödül kategorisi
ADANA Büyükşehir Belediyesi tarafından düzenlenen 22. Uluslararası Altın Koza Film Festivali’nin resmi afişi, 12. Kırmızı Ödülleri kapsamında seçilecek. Katılımı tüm iletişim profesyonellerine açık olan bu kategorinin birincisi 30 bin TL’lik para ödülünün de sahibi olacak. Kırmızı Bölge ve Kırmızı jürisinin karmasının yanı sıra festival yetkililerinin de yer alacağı özel bir jüri tarafından değerlendirilecek olan bu kategorinin son başvuru tarihi de 4 Mayıs 2015 Pazartesi olacak. Adana Büyükşehir Belediyesi ile gerçekleştirilen bu işbirliği kapsamında ayrıca 22. Altın Koza Ulusal Öğrenci Filmleri Yarışması’nın resmi afiş tasarımı da bu yılın Genç Kırmızı brief konusu olacak.
Süreci online takip etmek mümkün
KATILIMCILAR, 17 Mart 2015 Salı günü itibariyle yarışma başvurularını yapabilecekleri www.kirmiziodulleri.com sitesinden, aynı zamanda katılım koşulları, bu yılki kategorilerin detayları, Hürriyet Özel Ödülü, Altın Koza Afiş Yarışması, Genç Kırmızı ve Radikal Canlı Kırmızı yarışmaları ile ilgili duyurulara da ulaşabilecekler. Kırmızı’yı sosyal ağlarda ise, facebook.com/kirmiziodulleri ve twitter.com/kirmiziodulleri adreslerinden takip edebilecekler.