Kars-Tiflis`te kritik dönemeç

29.01.2001 - 00:00 | Son Güncelleme :

Cumhurbaşkanı Ahmet Necdet Sezer ile Gürcistan Devlet Başkanı Eduard Şevardnazde`nin görüşmelerine, Gürcistan`ın yaşadığı ekonomik kriz nedeniyle bir türlü yaşama geçirilemeyen Kars-Tiflis Demiryolu ve Batum Havaalanı projelerinin damgasını vurması bekleniyor.

Şevardnazde`nin pazartesi günü başlayıp, salı günü tamamlanması beklenen resmi temaslarında, ekonomik ve ticari ilişkilerin geliştirilmesine yardımcı olacak açılımların da gündeme gelmesi bekleniyor. Bu çerçevede Sezer-Şevardnazde görüşmesinde bir türlü gerçekleştirilemeyen Kars-Tiflis Demiryolu projesi ile Batum Havaalanı Projeleri`nde sonuç almak için yapılması gerekenlerinde ele alıncağı belirtiliyor.

Demiryollar, Limanlar ve Havameydanları İnşaatı Genel Müdürü (DLH) İhsan Gülay, ANKA`ya, Türk ve Gürcü Devlet Başkanlarının görüşmelerinde öne çıkması beklenen Kars-tiflis ve Batum Havaalanı ile ilgili son durum hakkında bilgi verdi.

Gülay, Cumhurbaşkanı Sezer`e, Gürcistan Devlet Başkanı Şevardnazde`nin Kasım ayında yapılması planlanan; ancak kız kardeşinin ölümü nedeniyle ertelenen resmi ziyareti öncesi Kars-Tiflis Demiryolu Projesi ile ilgili ayrıntılı bir sunum yaptıklarını anımsattı.

20 gün önce de Devlet Bakanı Abdülhaluk Çay ile Gürcistan`a bir ziyarette bulunduklarını belirten Gülay, bu ziyarette de söz konusu projelerle ilgili bazı temaslarda bulunduklarını anlattı.

Hazine`ye yazı yazdık

İhsan Gülay, 600 milyon dolara mal olması beklenen 125 kilometrelik demiryolu projesinin, 400 milyon dolarlık bölümünü Türkiye`nin, 200 milyon dolarlık bölümününse Gürcistan`ın karşılayacağını kaydetti. Dış krediyle yapılması benimsenen proje için uluslararası finansörlerin, ekonomik sorunlar yaşayan Gürcistan`a kredi vermek istemediklerini söyleyen Gülay, bu sorunun aşılarak projenin gerçekleşebilmesi için revizyona bile gidilebileceğini söyledi.

Projenin dış kaynakla yapılabilmesi için Hazine`ye yazı yazdıklarını bildiren Gülay, henüz Hazine`den olumlu ya da olumsuz bir yanıt almadıklarını kaydetti. Kars-Tiflis Demiryolu Projesi`nin mutlaka gerçekleştirilmesi gerektiğini vurgulayan DLH Genel Müdürü Gülay, bu projenin yaşama geçirilmesinin ardından Rusya ve İran`a dolar olarak akan Orta Asya ve Kafkaslar`ın kaynaklarının Türkiye`ye döneceğini söyledi.
Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.002 TL        
DOLAR
1.006 TL        
EURO
1.012 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.