Kardeş ülke Almanya

08.01.2001 - 00:00 | Son Güncelleme :

Hamburg Turizm Fuarı, 2001 yılı için Türkiye`yi kardeş ülke seçti. 30 milyon kişinin yaşadığı Kuzey Almanya`da bütün sokaklar, fuar alanı Türkiye logosu ile donatılacak.


Almanya`nın en büyük turizm fuarlarından biri olan Hamburg Turizm Fuarı, 2001 yılı için turizmde kardeş ülke olarak Türkiye`yi seçti. Her yıl turizmde kendine yakın gördüğü bir ülkeyi kardeş ülke ilan eden Hamburg Turizm Fuarı Yönetim Kurulu, bu yıl Türkiye`yi kardeş ülke ilan etti. Tur Operatörleri Derneği Genel Sekreteri Hüseyin Baraner, 30 milyon Almanın yaşadığı Kuzey Almanya`da, Hamburg Turizm Fuarı ile ilgili faaliyetlerin sürdüğünü belirterek, ``Hamburg Turizm Fuarı her yıl bir ülkeyi kardeş ülke ilan ediyordu. Bu yıl Öger Tours ve Turizm Bakanlığı Frankfurt Tanıtma Ataşeliği`nin gayretleriyle Türkiye kardeş ülke oldu`` dedi.


Neler kazandıracak?

Baraner, 200 bin kişinin ziyaret ettiği Hamburg Turizm Fuarı`nın 9-16 Şubat tarihleri arasında yapılacağına da dikkat çekerek, şunları söyledi: ``Türkiye`nin kardeş ülke ilan edilmesiyle Türkiye resmi olarak destek almaya hak kazandı. Bu sayede tanıtım ve lobi faaliyetleri hızlanacaktır. Türkiye, turizm sezonu öncesi Kuzey Almanya`da kolay tanıtım yapabilecek. Fuar boyunca, Türkiye`de Almanlara yazlık ev pazarlamasından, lobi faaliyetlerine, ılıcalardan, otellere kadar kapsamlı bir tanıtım yapılacak. Fuar yönetim kurulu bastırdığı 250 bin davetiye ve broşürde Türkiye logosunu da kullanacak. Kuzey Almanya`nın bütün sokakları kardeş ülke Türkiye afişleriyle donatılmaya başlandı. Fuar, kendisi için yaptırdığı radyo ve televizyon reklamlarında Türkiye`ye de yer veriyor. Her yerde Türkiye amblemi ve logoları yer alıyor. Yani Türkiye`nin ücretsiz reklamı yapılıyor.``


Halkla ilişkiler çalışmaları:

Türkiye`nin 2000 yılında paralı olarak yaptığı tanıtımın meyvelerini verdiğini de kaydeden Hüseyin Baraner, şöyle devam etti: ``Türkiye, bu fuarla bir bakıma Alman protokolünün içinde yer alacaktır. Bu başarı paralı değildir, bir emeğin, çalışmanın ürünüdür. Türkiye, paralı tanıtımın yanı sıra Avrupa`da halkla ilişkiler çalışmalarına da ağırlık vermelidir. Hamburg Turizm Fuarı`nda yapılan çalışma gibi, Avrupa`nın bütün ülkelerinde bu tip çalışmalar yapılmalıdır. Türkiye, Avrupa`da yaşayan Türk insanından tanıtım için yararlanamıyor. Almanya`da 10 binden fazla dernek var. Öğrenci, spor, yat, dernekleri gibi derneklerle ilgili halkla ilişkiler çalışması yok. Türkiye, bu tip çalışmalarda çok geride. Türkiye`deki sivil toplum örgütleri de tanıtım açısından Avrupa`da hiç etkin değil. Avrupa ile ilgili halkla ilişkiler çalışmalarında sivil toplum örgütleri harekete geçirilmelidir. Türkiye`nin devamlı olarak gündemde tutulması lazım.`` (FİNANSAL FORUM)



Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
999 TL        
BORSA
1.002 TL        
DOLAR
1.001 TL        
EURO
1.004 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.