Kanal İstanbul’un güzergahı değişiyor mu?

08.02.2016 - 12:23 | Son Güncelleme :
Kanal İstanbul’un güzergahı değişiyor mu? | Genel Haberler

Hükümetin çılgın projeleri arasında yer alan ve yapımı muammaya dönen Kanal İstanbul’un güzergahının değişeceği yönündeki açıklamalar yeni bir tartışma başlattı.

Uzmanların projenin mevcut güzergahıyla ilgili jeolojik, çevresel, arkeolojik çekincelerini dile getirdiği, bu nedenle yeni güzergahla ilgili bakanlıkların çalışmaya başladığı öğrenildi. Projenin güzergah değişiminde kamulaştırma bedellerinin de etkili olduğu iddia ediliyor.

Hürriyet'ten Erdinç Çelikkan'ın haberine göre; Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın geçen yıl ilgili bakanlıklar ve kurumlarla yaptığı toplantıda “hızlandırın” talimatı verdiği Kanal İstanbul’un güzergahının değişeceğinin açıklanmasıyla tüm gözler projenin yeni ayrıntılarına çevrildi.

Haberin Devamı

PİYASALARDAKİ SON DURUM İÇİN TIKLAYIN... 

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ile Çevre ve Şehircilik Bakanlığı uzmanlarının yaptığı çalışmada mevcut güzergahla ilgili olumsuz görüş bildirmesi üzerine projenin konumunun da değiştirilmesi kararı çıktı. Uzmanların raporuna göre Kanal İstanbul’un mevcut güzergahı arkeolojik, jeolojik, çevresel ve ulaştırmayla ilgili etkiler açısından uygun bulunmadı.

ÖNCE ALTYAPI ÇALIŞMASI

Bugüne kadar projenin güzergahıyla ilgili resmi bir açıklama yapılmadığına dikkat çeken yetkililer, “Ulaştırma Bakanlığı, önümüzdeki günlerde projeyle ilgili yeni altyapıyı hazırladıktan sonra Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ile birlikte yeni güzergahı oluşturacak” bilgisini verdiler.

Ulaştırma Bakanlığı, bu çalışmaların ardından Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’ndan çılgın projenin çevresel etkileri, bölgedeki SİT alanları, yapılacak yeni şehrin nüfus planlaması ve kentsel dönüşümle ilgili bilgi isteyeceği öğrenildi. Konuyla ilgili henüz Çevre Bakanlığı’ndan bilgi istenmediği öğrenilirken, iki bakanlığın çılgın projenin belirlenen güzergahıyla ilgili bilimsel açıdan “olumlu” görüş vermesinin ardından projeyle ilgili ihaleye çıkılacağı kaydedildi.

Haberin Devamı

Yapılan çalışmaya göre projeyle ilgili 2016 yılı sonuna kadar ihaleye çıkılması planlanıyor. Kanal İstanbul’un mevcut güzergahında kamulaştırma bedelleri nedeniyle sorunlar yaşandığı için mevcut güzergahtan vazgeçildiği de iddialar arasında yer alıyor.

EKONOMİK KAYGILAR MI?

TMMOB Çevre Sorunları Araştırma Merkezi Başkanı Baran Bozoğlu da projeyle Marmara ve Karadeniz’in çevresel hassasiyetinin olumsuz etkileneceğini açıkladı. “Kanal İstanbul başlı başına yapay felakettir” diyen Bozoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Orada yepyeni bir ada yaratıyorsunuz. Çok geniş karasal alanı yok ediyorsunuz. Bunun içinde yeraltı sularının durumu, deniz ekosisteminin yapısındaki değişiklikler, şehri besleyen göllerin durumu gibi konuların çevresel etkisinin engellenmesi mümkün değil. Çünkü yepyeni bir yapay kanal yaratılıyor. Proje, Karadeniz’deki su akışının Marmara’ya hızlı devam etmesi anlamına gelecek. 2011 yılından beri projenin geçeceği iddia edilen yerlerde arsa fiyatları çok arttı. Bu da kamulaştırma bedellerine yansıdı. Güzergah değişiminin altında bize göre çevresel değil ekonomik kaygılar yatıyor.”

1 MİLYON 200 BİN NÜFUSA GÖRE HAZIRLANMIŞTI

Kanal İstanbul ilk gündeme geldiğinde hazırlanan kentsel tasarımda projenin etrafına kurulacak yeni şehir 1 milyon 200 bin nüfusa göre hazırlanmıştı. Ancak yapılan çalışmalardan sonra “nüfus çok yoğunlaşır” gerekçesiyle yeni şehrin nüfusunun aşağı çekilmesi ve 500 bin kişiye göre planlanması kararlaştırılmıştı. Güzergah değişiminden önce yeni şehrin Kanal İstanbul’un her iki tarafında 250+250 bin ya da 300+200 bin şeklinde inşa edilmesi planlanmıştı.

Kanal İstanbul hayata geçerse, çevresinde kurulacak yeni şehirde donatı alanları, konferans salonları, turizm merkezleri ve parklar yer alacak. Güzergahın Küçükçekmece ile Arnavutköy arasında olması beklenen Kanal İstanbul projesinin 10 milyar dolara mal olabileceği hesaplanıyor.

Haberin Devamı

Kanal İstanbul’un 25 metre derinliğinde ve 150 metre genişliğinde olması öngörülürken kanal üzerinde en az 8, en çok 11 köprü inşa edilmesi değerlendiriliyor. Açıklamalara göre Kanal İstanbul, alttan kesik “V” harfi şeklinde inşa edilecek. Kanalın derinliğinin ise 20 metre olması planlanıyor.


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.003 TL        
DOLAR
1.002 TL        
EURO
1.001 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.