Kârlarını ikiye katladılar
Japon şirketleri, CEO`ların maliyet kesintilerinin toparlanmayı hızlandırmasıyla kârlarını ikiye katladı
<ımg hspace="10" vspace="5" align="right" src="http://i.bigpara.com/i/55big/ceoo.jpg">Japon şirketleri, CEO`ların maliyet kesintilerinin toparlanmayı hızlandırmasıyla kârlarını ikiye katladı.
ımg>Bazı işlerinden çıkma, fabrikalarını kapatma ve yönetimi canlandırmak gibi zor kararlar vermek zorunda kalan Japon şirketleri geçtiğimiz çeyrekte kârlarını ikiye katlayarak 2007`den bu yana en yüksek seviyesine çıkardı.
Piyasada işlem gören en az 1,280 finans dışı şirketlerin net geliri 5.5 trilyon yene (55 milyar dolar) çıkarak, küresel krizin 6 yıl önce patlak vermesinden bu yana en büyük sıçramasını yaptı. Şirketlerin kârı bir yıl öncekinden 2.25 trilyon yen artarak 2010`dan bu yana en büyük artışına işaret etti.
Kârı artan şirketler arasında 71,000 kişilik istihdam kesintisi yapan Panasonic Corp., otomobil üretimini Meksika`ya kaydıran Mazda Motor Corp., yönetimi denetleyen ve yeni fabrika inşaatlarını durduran Toyota Motor Corp. da yer alıyor. Zayıf yenin de desteğiyle artan kazançlar, varlıklarının bazılarını ayrı bir birim hâline getirme ya da kara kaybeden işlerinden çıkma çağrılarına direnen Sony Corp. gibi şirketlerden gelen olumsuz sonuçların aksini kanıtladı.
DÜNYA BORSALARINDAKİ SON DURUM İÇİN TIKLAYIN...
Yenin zayıflamaya başlamasından önce maliyet kesmek ve yeniden yapılandırmak için çaba gösteren şirketlerin büyüme kaydedenler olduğunu belirten Mizuho Research Institute`ün başekonomisti Tetsuro Sugiura, Japon şirketlerinin, istihdam ya da iş kesintisi yapamadıkları, ya da bunu yapmakta geciktikleri için küresel rekabetin gerisinde kaldığını söyledi.
Panasonic, tüketici elektroniklerinden alternatif enerji ürünlerine yönelerek, en büyük değişikliklerden birini yaptı. Sony ve Sharp Corp. ile birlikte bir zamanların öncü televizyon şirketlerinden olan Panasonic, Mart itibariyle plazma TV yapmayı sonlandırmayı planlıyor.