'Jet Fadıl' tutuklandı
Kamuoyunda "Jet Fadıl" olarak bilinen İşadamı Fadıl Akgündüz, 'Nitelikli dolandırıcılık' gerekçesiyle tutuklandı. 14 bin kadar gurbetçiden 230 milyon euro toplayan Akgündüz'ün tutuklanma gerekçesi, İstanbul Bayrampaşa'da inşa ettiği ancak yarım kalan Caprise Gold isimli devre mülk projesi oldu. 2010 yılında temeli atılan tesisin Mayıs 2012'de açılması planlanıyordu.
İstanbul Bayrampaşa'da yaptığı bir projede yatırımcılara verdiği sözü yerine getirmediği gerekçesiyle yapılan suç duyuruları üzerine hakkında soruşturma başlatılan işadamı Fadıl Akgündüz dün savcılığa ifade verdi.
CANLI BORSA İZLEMEK İÇİN TIKLAYIN...
Terör ve Örgütlü Suçlar Soruşturma Bürosu Savcısı, Fadıl Akgündüz'ü "Nitelikli dolandırıcılık" suçlamasıyla tutuklanma talebiyle nöbetçi mahkemeye sevk etti. Nöbetçi hakimlik Fadıl Akgündüz'ün tutuklanmasına karar verdi.
SUÇ DUYURUSUNDA BULUNMUŞLARDI: Akgündüz hakkında yapılan suç duyurusu üzerine İstanbul Cumhuriyet Başavcılığı Terör ve Örgütlü Suçlar Bürosu savcılığınca yürütülen soruşturma kapsamında akşam saatlerinde Çağlayan’daki İstanbul Adalet Sarayı’na getirilen Fadıl Akgündüz savcılık ifadesinin ardından tutuklanma talebi ile nöbetçi hakimliğe sevk edildi.
AYLIK GELİRİ 5 BİN TL: İstanbul nöbetçi 9’uncu Sulh Ceza Hakimliği’ndeki kimlik tespitinde aylık gelirinin ortalama 5 bin TL olduğunu belirten Akgündüz, sabıkasız olduğunu söyledi.
“TAMAMEN TİCARİ OLAYLAR”: Üzerine atlı suçlamaların tamamen ticari olaylarla ilgili olduğunu belirten Akgündüz, ifadesinde şunları söyledi: İstanbul Bayrampaşa’da aile şirketimizin yaptığı bir proje vardır. Dünya İslam Konferansı’nda da dünyanın ilk İslam otelini yapmış kişi olarak ödül aldım. Bu proje 7 hilal sertifikası almış bin 300 odalı bir otel. Bu otelin arsasının Caprice firması almış. Proje gelirinin yüzde 20’sine tekabül eden odaları devremülk olarak satışa açmış. Nisan 2014’e kadar da bu yüzde 20’lik kısmın yüzde 17’lik kısmını satmış. Buradan elde edilen tüm gelirleri Maliye müfettişliğince de burada kullanıldığı ispat edilmiş.
BENİ ENGELLEMEYE YÖNELK HABERLER: Bu satış yüzde 17’e ulaşmış iken medyada yapılan bazı haberler bu haberler de beni engellemeye yönelik haberlerdir. Bu proje büyük bir projedir. Böyle haberlerle netice olarak bu proje 1,5 yıl önce durdu. Bu da mağduriyetlere sebep oldu. Yüzde 85’i bitmişti. Geciken bu projede her gün şirket ve insanlar mağduriyetlere uğruyorlar.
hurriyet.com.tr'den Ayşegül Usta'nın haberine göre; bu projeyi birçok kişi incelemiş karlı olduğunu görerek yatırım yapmışlardır. Bu projenin nakit sıkıntısına girdiği tarihten sonra toplam 8 bin 400 yatırımcısı olan projede 350 kişi şikayetçi olmuşlardır. Bu bizim aldığımız bilgilerdir. Bu yüzde 3’e tekamül etmektedir. Yüzde 97’si hiçbir şikayette bulunmamışlardır. Bu kişiler de projenin bitirilmesini istemektedirler. Bu projenin bitmesi için 70 milyon Euro’luk bir kaynağa ihtiyaç vardır. Bu kaynak projenin kalan yüzde 15’lik kısmını tamamlayacaktır. Grubun hiçbir banka borcu olmayan Didim’de 5 yıldızlı bir oteli vardır. Bu otelin değeri 200 milyon Euro’dur. Yine başka gayrimenkullerden elde edebileceği 300 milyon Türk lirası değerinde kaynak elde edilebilecek güce sahip.
“ŞİKAYETTE BULUNANLAR HAKLIDIR”: Bu piyasanın son iki yıldır yaşadığı ve siyasi istikrarın bozulduğu dönemde piyasanın da yaşadığı sıkıntılardan böyle büyük yatırımcıları bulmak ve ikna etmek zordur. Ancak 1 Kasım seçimlerinden sonra piyasada ciddi rahatlama olduğunu gözlemlemekteyiz. Bize gelen tekliflerden görüyoruz. Neden gelirimi alamıyorum diye şikayette bulunan insanlar haklıdır. Aynı mağduriyeti şirketin kendisi de yaşamaktadır. Müşteki avukatlarının konuyu cezai zemine taşımasının hiçbir gerekçesi ve delili yoktur. Öyle olsaydı 8 bin 400 yatırımcının tamamı şikayette bulunurdu. Herkesin bir ticari gelir kaybına uğradığı açıktır. Ama bunu telafi edecek kaynağımız vardır.
“MİLLETVEKİLLERİ-HUKUKÇULAR VAR”:Bu 8 bin 400 kişi içerisinde milletvekilleri, hukukçular, bankacılar, iş adamları gibi münevver insanlar vardır. Bu kişileri kandırmak mümkün değildir. Böyle bir şey olsa bir dünya müracaat olurdu. Herkesin bir ticari gelir kaybına uğradığı açıktır. Ama bunu telefi edecek kaynağımız vardır. Bunlar bu seçimden sonra açılan piyasada çözüme kavuşacaktır. Bu şikayet dilekçesi veren kişiler burada olsa bu şahıs bu projeyi bitirsin derler çözüm isterlerdi.
“TÜRKİYE’NİN OTOMOBİLİNİ YAPAN KİŞİ OLDUĞUM İÇİN KARALANIYORUM”: 56 yaşına gelmiş Türkiye’ni tanıdığı kişilerdenim. Türkiye’nin otomobilini yapan kişi olduğum için başka kişiler tarafından karalanmaktayım. Bu şirkette yetkili de değilim. Ancak aile şirketimizin suç işleme kastı da yoktur. 20 yıldır doğuda 5 vilayette 5 otomobil fabrikası kurulması için 284 milyon Euro para harcadı grubum. Bir fabrikanın inşaatı 1999 yılında Siirt'te başladı. ama her ne hikmetse doğudaki karmaşıklığın birilerine yaradığı anlaşılıyor ki içerden ve dışardan birileri beni engellemeye çalışıyor. Zaten bu yaşımdan sonra bu tahakattim kalmadı. Bıraksınlarda bu projeleri tamamlayalım. Bu projelerdeki yatırımcılarında mağdur olmasının kimseye bir faydası yok. Bıraksınlar tamamlayalım.
“SUÇLAMAYI KABUL ETMİYORUM”: 1999 yılında otomobil projesini açıkladıktan sonra 2000 yılında MASAK bir rapor hazırladı ve dediler ki ‘bu şirket kara para aklıyor.’ Bunun üzerine grubun bütün mal varlıklarına ihtiyati tedbir kondu.
Bu dava 11 yıl sürdü. Sonunda biz kazandık. ama bu grubun yatırımcıları mağdur oldular. Bu 11 yıllık sürede Ben o yıllarda mağduriyete uğrayınca Avniye Obut ablamdır. İbrahim Obut onun eşidir. Mehmet Salih Obut'ta onun oğludur. Yaklaşık 10 sene önce ben şirketimi onlara bırakmıştım. Bunlar şirketin sahipleridir. Ama onlar yönetimi bilmezler. Müdürler, idareciler bunları yönetiyorlar. Benden de bilgi alırlar. Bayrampaşa'daki otel projesi de aynı gruba aittir. Maldivlerde de bir proje oldu. Maldivler projesinden alacağımızı alamadık. Didim'deki otelden tatil paketini veriyoruz sonra onlar nakit satıyor veya kendileri kullanıyor. Ayrıca bu kişilere dilediklerinde Bayrampaşa projesinden devremülk verilecektir. Bayrampaşa projesinin faaliyeti geçmesi için 16 aylık süremiz vardır. Yüzde 15'lik kısım bu 16 aylık sürede bitecek bir kısımdır. Üzerime atılı suçlamayı kabul etmiyorum. Tutuklama talebinin reddine karar verilmesini talep ederim.”
TUTUKLANDI: İstanbul 9’uncu Sulh Ceza Hakimliği, tacir ve ya şirket yöneticileri ile kooperatif yöneticilerinin dolandırıcılığı suçundan 27 Ağustos 2015 tarihli rapor müşteki beyanları ve sayısı dikkate alındığında kuvvetli suç şüphesinin varlığını gösterir somut delilerin bulunduğu, kaçması veya kaçacağı olgusunu oluşturan somut olguların varlığı dikkate alındığında adli kontrol tedbirlerinin yetersiz kalacağı gerekçesi ile tutuklanmasına karar verildi.
TİCARET, SİYASET VE FUTBOL: 1956’da Siirt’te doğan Fadıl Akgündüz, şirketinin adı nedeniyle ‘Jet Fadıl’ olarak da anıldı. 1987’de Jet Sürücü Kursu ile iş hayatına giren Akgündüz, 1995’te Proton’un Türkiye temsilciliğini almış ve Jet-Kent projesine başlamıştı. 1998’de Jet-Pa Holding’i kurdu. Avrupa’da yaşayan Türklerden para toplayarak, 1999’da ‘İmza’ markasıyla otomobil üreteceğini duyurdu.
Fabrikanın temeli atıldı. ‘İmza’nın tanıtım gecesi televizyonlardan canlı yayımlandı. Ancak İmza hiç üretilmedi ve gurbetçilerden kâr payı ortaklığıyla para toplayan Akgündüz, paraları geri ödeyemeyince 2003’te yargılanmaya başlandı. 494 ila 1.235 yıl hapis cezası istenen Akgündüz, 1.5 yıl tutuklu kaldıktan sonra 150 bin TL kefaletle serbest kaldı. 4 yıl 2 ay hapis cezası alan Akgündüz, hakkında tutuklama kararı çıkınca yurtdışına kaçtı. 2002’de bağımsız milletvekili seçildiği Siirt’e gelince tutuklandı ancak daha sonra yeniden serbest kaldı.
Davası 2008’de zamanaşımından düştü. Bir televizyon programında, ‘birkaç milyar euro’ serveti olduğunu, iş hayatına akrabalarının altınlarını satarak başladığını söyledi. 1987-90 yılları arasında Kalkınma Bankası’ndan aldığı 5.3 milyon liralık krediyi ödemediği Başbakanlık Yüksek Denetleme Kurulu raporlarına girdi. Siirtspor’un başkanlığını yaptığı dönemde Sergen Yalçın, Tanju Çolak ve Alpay Özalan transferleriyle adını duyurmuştu.
FADIL AKGÜNDÜZ KİMDİR?
*1987 yılında açtığı Jet Sürücü Kursu ile iş hayatına giriş yaptı.
*1995’te Proton’un Türkiye temsilciliğini aldı, Jet-Kent projesine başladı.
*1998’de Jet-Pa Holding’i kurdu.
*Holding, 2000 yılına kadar Avrupa’daki Türklerden para topladı.
*Yurtdışındaki 14 bin gurbetçiden kâr ortaklığı vaadiyle 230 milyon euro topladı
*1999’da İmza marka otomobil üreteceklerini duyurdu. Fabrikanın temeli atıldı.
*2002’deki genel seçimlerde Siirt’ten bağımsız milletvekili oldu.
*2003’te yargılanmaya başladı ve hakkında 495 ile 1235 yıl ağır hapis cezası istendi.
*2003’te cezaevine girdi ve 15 ay hapis yattı.
*Mayıs 2010’da Caprice Gold projesine başladı.
*29 Mayıs 2012'de açmayı planladığı tesis yarım kaldı