İzocam, Irak’ı Tekrar Kazanmak İstiyor
Koç Holding bünyesinde yer alan İzocam Körfez Savaşı`ndan sonra `dünyadan koparılan bir ülke` olarak tanımlanan Irak`a ihracatını tekrar yapmak istiyor. Genel Müdür Ali ihsan Yalçın, Irak`ı yakın gelecekte tekrar pazar olarak portföylerine katmak istediklerini açıkladı. Rusya`nın 130 milyon nüfus ve 330 milyar dolar GSMH ile büyük bir pazar olduğuna dikkat çeken Yalçın, ancak pazar ekonomisi çalışmadığı için buradaki pasif pozisyonlarını değiştirmeyeceklerini söyledi. 2002`de Tarsus`taki camyünü fırınını yenilemeyi planladıklarını anlatan Yalçın, kapasite artırımına gideceklerini de söyledi.
Lideri dolayısıyla dünya milletler topluluğundan koparılan bir ülke olan Irak`a 10 yıldır gerçekleştirelemeyen ihracatı yeniden başlamak istediklerini söyleyen Yalçın, `Irak İzocam`ın 1968 yılında ilk ihracat yaptığı ülke özelliğini taşıyor. İhracatımız Kuveyt`e kadar uzanıyordu. 1990`a kadar Irak pazarı ağırlığını korudu, ancak Körfez Savaşı ile ihracatımız kesildi. Irak`ı yakın bir gelecekte, pazar olarak portöyümüze katmak istiyoruz. Tüm ihracat yaptığımız ülkelerdeki ağırlığımıza artırarak, ikiye katlamayı hedefliyoruz` dedi.
Rusya stratejisi değişmeyecek.
Rusya`nın 130 milyon nüfus ve 330 milyar dolar GSMH ile büyük bir pazar olduğuna dikkat çeken Yalçın, ancak bu ülkede Pazar ekonomisi çalışmadığı için, Rusya`ya yönelik pasif pozisyonlarını değiştirmeyeceklerini söyledi. İzocam`ın ihracat yaptığı ülkelerin Türkiye ile birlikte toplam 271 milyon nüfusa ve 711 milyar dolar GSMH`ye sahip olduğunu belirten Ali ihsan Yalçın, `Bu bölge tek bir ülke olsa, dünyanın 9`uncu büyük ekonomisi yapar. Burada büyük bir potansiyel var. Ancak bu bölge içinde Türkiye`nin yüzde payı yüzde 25. izocam bugüne kadar fazla lokal kalmış, üretimimizin üçte birini ihraç ediyoruz, halbuki üçte ikisini ihraç etmeliyiz. İhracat yaptığımız Mısır, İsrail, Ürdün, Libnan, Suriye, iran, Bulgaristan, Yunanistan, Makedonya, Yugoslavya ve Romanya`da pazar ekonomisi var. Bizim buralardaki bayilerimiz kendilerine sürekli müşteri arıyorlar` diye konuştu.
18 bin ton cam yünü satıldı.
Bu yıl 18 bin ton satış gerçekleştireceklerini kaydeden Yalçın, Camyünü, Taşyünü, XPS ve izopor`u birarada üreten tek firma olduklarının altını çizdi. Bu ürünlerin ikisini dahi birarada üreten başka bir firma olmadığını vurgulayan Yalçın, satış oranları ve pazar payları ilgili şunları söyledi: `Tarsus fabrikamız camyünü üretiyor. Bu alanda 1996`da pazara Toprak Grubu girdi ve artışımız ölçülü kaldı. Satışlarda 1996`dan 2000`e yüzde 36`lık bir artış var. Gebze`de üretilen taşyünü ticari ve sanayi yapılarda kullanılıyor, 1996`dan 2000`e yüzde 53`lük artış var. Dört yerde üretilen sert ve plastik köpük levha XPS yüzde 93`lük artış var. Gebze ve Bolu`da üretilen strafor levha izopor ise 1996`dan bugüne yüzde 50`lik bir artış sağlamış. izopar`da 35 rakip var.`
Yalçın, 1996`da 45 milyon dolarlık net satış ve 5 milyon dolarlık kar yapan İzocam`ın, fiyatlarda düşüş olması nedeniyle, 2000`de 47 milyon dolarlık net satış ve 6.5 milyon dolar kar elde edeceğini tahmin ettiklerini belirterek, `Fiyatların düşmesine karşın, verimliğimizi e yüzde 50 artırarak, üretim ve karlılığımızı artırmayı başardık. 1996`da 7 - 8 milyon dolar olan ihracatımız, 2000`de 11 - 12 milyon dolara çıktı. Son beş yılda karımızı ortalama 5 milyon dolar seviyesinde tuttuk` şeklinde konuştu.
Enerji sıkıntısı işine yarıyor
Dünyadaki petrol fiyatlarının hızla yükselişiyle birlikte yaşanan enerji sıkıntısının İzocam`ın lehine gelişen bir durum olduğunun altını çizen Ali İhsan Yalçın, `İhracat yaptığımız ülkelerden sadece iran ve Mısır petrol ihraç ediyor. Petrol fiyatları yükselince, doğal olarak enerji tasarrufuna gidiyorlar. Bu nedenle önümüz açık` dedi.(FİNANSAL FORUM)