İtalyan Dericiler Bizden Ürküyor
İşleme kapasitesi bakımından İtalya`dan sonra dünyada söz sahibi olan Türk deri konfeksiyon sektörü, Türkiye imajı yaratamadığı için liderlik zirvesine yükselmekte zorlanıyor.
Deri işleme kapasitesi bakımından dünyada İtalya`dan sonra ikinci sırada yer alan Türk deri konfeksiyon sektörü, gözünü zirveye dikti. İtalyan deri sektöründe boy gösteren firmaların Türk şirketlerinden çekindiğini belirten Türkiye Deri Konfeksiyon Derneği Başkanı Hüseyin Demirci `Bugün, bizim içimizden dünya markalarıyla boy ölçüşecek firmalar var. Türkiye birinci pazar kimliğini eline almalı` dedi. Türkiye`de Armani, Hugo boss, Donna Karan gibi dünyanın en önemli markalarının deri ürünlerinin dikildiğini ancak, Türkçe ya da Türk çağrışımlı marka adlarıyla üretim yapılmadığına işaret eden Demirci, sektörün fason üretim dönemini kapatıp, marka yaratmak zorunda olduğunu vurguladı. Firmaların kendi başına marka yaratmasının zor olduğunu, öncelikle ülke imajı yaratılması gerektiğini ifade eden Demirci, bunun için de ticari ihtisas fuarlarına, moda etkinliklerine TDKD çatısı altında organize şekilde katılmak gerektiğini kaydetti.
Sektörün en büyük eksikliğinin düzgün pazarlama stratejisi geliştirememek ve uygulayamamak olduğuna değinen Demirci, Uluslarası Deri Günleri Fuarı`nın, sektörün gerçek yapısını ve potansiyelini global pazara aktarmak için iyi bir fırsat olacağını savundu.
ÜRÜNLER ÜNLÜ KANAL FAZİON TVDE;
Deri sektörünün tanıtım stratejisinin açıklandığı toplantıda konuşan Ezgi Ajans Genel Yönetmeni Seydali Gönen, 12 - 14 Ocak 2001 tarihleri arasında Beylikdüzü Tüyap`ta yapılacak olan Uluslararası Deri Günleri Fuarı`nda (UGD) gerçekleştirilecek olan Leatherist Leather Fashion İstanbul defilelerinde sunulan koleksiyon ürünlerinin, dünyanın en büyük moda kanal olan Fashion TV aracılığıyla 141 ülkede 6 ay boyunca tanıtılacağını belirtti. Gönen, dünyada en büyük kapasiteye sahip olan ve en ünlü markalara fason üretim yapan Türk deri sektörünün artık, kaliteli ürütim imajını yerleştirerek, kendi markalarını yaratmak istediğini söyledi.
TÜRKİYE DERİDE MODA MERKEZİ OLMAK İSTİYOR;
Türk deri sektörü yeni vizyonunu belirledi. 2001 yılında yapılacak etkinliklerle,
`Deri Konfeksiyonda Modanın Merkezi Türkiye` imajı işlenecek. Türkiye Deri Konfeksiyoncuları Derneği (TDKD) ve Türkiye Deri Vakfı (TDV) desteği ile tüm dünyada yürütülecek olan kampanya çerçevesinde, tek tek firmalar yerine topyekün sektör tanıtılacak. (FİNANSAL FORUM)