İşte Trafik`de Acı Bilanço

21.11.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :

TBMM Trafik Güvenliği Araştırma Komisyonu`nun raporunda, son 15 yılda Türkiye`de trafik kazalarında 120 bin kişinin öldüğü, 1.5 milyon kişinin de yaralandığı vurgulandı. Bu süre içinde ailesi içinde bir yakının kaybı ya da sakat kalması nedeniyle 8 milyon kişi trafik teröründen etkilendi. Trafikte her yıl 10-12 bin yurttaşın can verdiği, ekonominin 8-9 milyar dolar zarara uğradığı da kaydedildi. Raporda ana başlıklar halinde şu tesbitler yapıldı:


DEPREMDEN FAZLA;

Terörde 15 yılda 30 bin, depremlerde ise 50 yılda 50 bin vatandaşımız ölmüştür.Trafik felaketinde kaybettiğimiz yurttaşlarımızın sayısı 10 yılda 100 bini aşmıştır. Trafikte telaffuz edilen bugünkü `resmi` istatistikler ne yazık ki gerçeği yansıtmamaktadır. Yalnızca kaza anındaki ölümlerin kaydı tutulabildiği için, yolda ve/veya hastanede yaşamını kaybedenler ile ülkemizin yüzde 80`inini oluşturan jandarma bölgelerindeki kazalarda kaybettiğimiz yurttaşlarımızın sayısı istatistiklerde yer almamaktadır.


8 MİLYON ARAÇ;

8 milyonu aşkın aracın dolaştığı, her yıl 500 bin dolayında yeni aracın trafiğe çıktığı ve yılda 1 milyon kişinin sürücü belgesi aldığı, kent içi yollar dışında 65 bin kilometreyiaşan karayollarında denetim ve esenliğin yalnızca trafik polislerince sağlanması zordur. Toplumca bir trafik güvenliği seferberliğine gidilmesi zorunludur.


90 İLE GİDİN;

90 km/saat yerine 100 km/saat hızla gidildiği takdirde fazladan ödenen yakıt bedelinin 132 trilyon, 110 km/saat hıza çıkıldığında ise bedel 191 trilyon liradır. Hız sınırlamasına uyulmasıyla yapılacak tasarrufla her yıl yüzlerce km bölünmüş yol veya demiryolu yapma olanağı vardır.


477 ÖLÜM NOKTASI;

1988 etütleri sonucu 477 noktada her yıl trafik kazası meydana geldmektedir. Bu noktalardan 289`unun acil çözüm bekleyen kara noktadır. Bir kilometre otoyol yapımı için gerekli bedel ile 3-5 km bölünmüş yol yapılacağı düşünüldüğünde, otoyol yapımı yerine bölünmüş yol yapımına öncelik verilmelidir. Park yeri bulunmayan inşaatlara inşaat ve iskan ruhsatı izni verilmemeledir.


HAPİS CEZASI;

Ölümlü ve ağır yaralanmalı trafik kazasına karışan ve kusurlu olan sürücülere verilecek hapis cezalarının tecilini ve para cezasına çevrilmesini önleyecek yasal düzenleme yapılmalıdır.


DEMİRYOLU;

Şehirlerarası ve şehiriçi ulaşımlarda raylı taşımacılığa mutlaka önem verilerek bundan sonraki bütçelerde raylı sistem yatırımlarına kaynak aktarılmasına özel önem verilmelidir.


SADECE TRAFİK DEĞİL;

Sadece trafik polisleri değil, Emniyet Genel Müdürlüğü`nde görevli tüm emniyet görevlileri, branşlarının farklı olmasına bakılmaksızın, kamu güvenliğiyle vatandaşın mal ve can güvenliğini sağlama görevleri gereği, trafikteki tüm kural ihlallerine müdahale etmelidir. Kayıt, tescil gibi büro işlerinde çalışan trafik polislerinin de denetim hizmetine alınması ve bu işlerin sivil personelle yapılması ve dolayısıyla trafik güvenliğini artırıcı önemli bir girişim olacaktır. (YENİ BİNYIL)



Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
998 TL        
DOLAR
1.009 TL        
EURO
997 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.