İşte dünyanın en değerli markası

16.12.2013 - 10:00 | Son Güncelleme :

Noel Baba, 1,6 trilyon dolarlık değeriyle diğer tüm markalara fark attı..

Noel Baba, 1,6 trilyon dolarlık değeriyle diğer tüm markalara fark attı.

Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance, özgün kurumsal marka değerlendirme tekniklerini kullanarak Noel Baba markasının değerini tespit etti. Markanın seyahat, perakende alış-veriş, konaklama-ağırlama sektörlerine ekonomik katkıları dikkate alınarak yapılan değerlendirme çalışması sonucunda Noel Baba markasının değeri 1,6 trilyon ABD doları olarak tespit edildi. Böylece, dünyanın en değerli markaları olan Apple, Samsung ve Google, Noel Baba markasının çok gerisinde kalmış oldu.

DÖVİZ KURLARINDAKİ SON DURUM İÇİN TIKLAYIN...

Brand Finance CEO`su David Haigh, konuyla ilgili hazırlanan raporda, Her ne kadar Noel Baba`nın gerçekliği tartışılsa, hatta bir pazarlama kurgusu olduğu söylense bile, araştırma sonuçları onun en değerli marka olduğu gerçeğini değiştirmeyecektir. Ayrıca, dünyanın önde gelen markaları Noel Baba markasından yararlanmayı sürdürecektir görüşünü ifade ederken Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner`e göre bu tespitin Türkiye açısından önemi oldukça fazla. İlgüner, Noel Baba`nın Antalya-Demreli olduğu konusunda güçlü argümanlar varken Türkiye`nin bu markayı bir şekilde kullanıyor olması gerektiğini vurguladı.
İlgüner, Kaldı ki, kırmızı-beyaz renkler Türkiye`nin ulusal renkleri ile uyumlu olup, her tür pazarlama iletişimini güçlendirecek ve Türk markalarının değerine katkıda bulunacaktır açıklamasını yaptı.

Brand Finance, Noel Baba ve yeni yıl kutlamaları ile ilgili bazı çarpıcı rakamları da açıkladı. Buna göre 2012 yılında yeni yıl günü, mobil cihazlara 328 milyon aplikasyon yüklendi. Yeni yıl satışları tüm perakende satışların 1/6`sını oluşturuyor. Yeni Yıl hindilerini paketlemek için geçen yıl 3 bin ton aluminyum folyo kullanıldı. Ayrıca geçtiğimiz yıl 500 milyon yeni yıl ağacı süslendi.

Noel Baba`nın uzak ara rakiplerinin marka değeri ise milyar dolar olarak şöyle belirlenmişti:

1 Apple $87,304m

2 Samsung $58,771m

3 Google $52,132m

4 Microsoft $45,535m

5 Walmart $42,303m

6 IBM $37,721m

7 GE $37,161m

8 amazon.com $36,788m

9 Coca Cola $34,205m

10 Verizon $30,729m

Çeşitli konularda marka değerlendirmeleri yapan Brand Finance`ın raporları, medyada oldukça yer alıyor. Firmanın bu ay başında yayınladığı Ulusal Marka Endeksi raporunda ABD, İngiltere ve Almanya ilk üç sırada yer alırken Türkiye 19. sırada gösterildi.

Ancak Türkiye bir yıl içerisinde marka değerini yüzde 41 artırarak en çok değer artıran 4. ülke oldu. Toplam 100 ülkenin değerlendirildiği raporda ABD, 17 trilyon 990 milyar dolarlık marka değeriyle ilk sırada, 8 milyar dolarlık değeriyle de Arnavutluk son sırada yer aldı.

Brand Finance`ın yaz aylarında yayınladığı Türkiye raporunda ise son 7 yıl içerisinde ilk yüz Türk markasının toplam değerinin 25-35 milyar dolar bandı içerisinde seyrettiği belirtilmişti. Brand Finance aynı raporda kıyaslama amacıyla Coca Cola`nın yaklaşık 34, Verizon ve AT&T`nin 30`ar milyar dolarlık değerine de yer vermişti.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.003 TL        
DOLAR
1.002 TL        
EURO
1.001 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.