İşte dünyanın en değerli 20 markası

20.02.2013 - 09:01 | Son Güncelleme :

Brand Finance tarafından hazırlanan ”Dünyanın En Değerli 500 Markası – Global 500 2013” çalışması sonuçlandı

<ımg hspace="10" vspace="5" align="right" src="https://image.hurimg.com/i/hurriyet/75/0x0/66cf6d66601c04688fbe1a5a.jpg">Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance tarafından hazırlanan ”Dünyanın En Değerli 500 Markası – Global 500 2013” çalışması sonuçlandı.

Geçen yıl da dünyanın en değerli markası olan Apple, bu yıl marka değerini yaklaşık 17 milyar dolar artırarak, listede yine ilk sırada yer aldı.

AA muhabirinin, söz konusu çalışmadan derlediği bilgilere göre, geçen yıl 70,6 milyar dolarlık marka değerine sahip olan ve bu değeri 2013’te 87,3 milyar dolara yükselten Apple, böylece iki yıl üst üste dünyanın en değerli markası olma başarısını gösterdi.

Geçen yılki listede 38 milyar dolarlık marka değeriyle 6. sırada yer alan Güney Koreli Samsung, bu yıl önemli bir yükseliş göstererek 59 milyar dolara yakın marka değeri ile ikinci sırayı aldı. Samsung’u ise geçen yılın ikincisi Google takip etti.

Geçen yıl 47,5 milyar dolarlık marka değerine sahip olan Google, bu yıl değerini yaklaşık 5 milyar dolar artırsa da listede yine de bir basamak düşmekten kurtulamadı.

Türk markaları listeye giremedi

Araştırmanın sonuçlarına göre, ülkeler sıralamasında ABD açık ara önde.

ABD, 184 marka ile Global 500 listesine en çok markayla giren ülke olurken, ABD’yi 49 markayla Japonya ve 33 markayla Almanya takip etti.

Türk markaları, 2 milyar dolar sınırını henüz aşmaya başladı

Araştırmaya ilişkin değerlendirmelerde bulunan Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, Türk markalarının, değer olarak 2 milyar dolar sınırını henüz aşmaya başladıklarını belirterek, olumlu gidişatın sürmesi durumunda önümüzdeki yıllarda Türk markalarını da listede görmenin mümkün olacağını söyledi.

Brand Finance Üst Yöneticisi (CEO) David Haigh da ekonomik belirsizlikler nedeniyle tüketicilerin markalardan beklentilerinin arttığını ifade etti. Haigh, ”Bu nedenle marka sahipleri, yenileşme çabalarına hız verirken, ürün ve hizmetlerinin değer içermesine daha çok özen gösteriyor” dedi.

Dünyanın en değerli 500 markasından ilk 20’si şöyle:

Sıra Marka İşkolu Ülke Marka Değeri (milyon dolar)

1 Apple Teknoloji ABD 87.304

2 Samsung Muhtelif G. KORE 58.771

3 Google Teknoloji ABD 52.132

4 Microsoft Teknoloji ABD 45.535

5 Walmart Perakende ABD 42.303

6 IBM Teknoloji ABD 37.721

7 General Electric Muhtelif ABD 37.161

8 Amazon Teknoloji ABD 36.788

9 Coca Cola İçecek ABD 34.205

10 Verizon Telekomünikasyon ABD 30.729

11 AT&T Telekomünikasyon ABD 30.406

12 Shell Petrol HOLLANDA 29.752

13 Vodafone Telekomünikasyon İNGİLTERE 27.009

14 Wells Fargo Banka ABD 26.044

15 Toyota Otomobil JAPONYA 25.979

16 NTT Telekomünikasyon JAPONYA 25.602

17 Volkswagen Otomobil ALMANYA 23.666

18 Home Depot Perakende ABD 23.423

19 Chase Banka ABD 23.408

20 China Mobile Telekomünikasyon HONG KONG 23.296


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
997 TL        
DOLAR
997 TL        
EURO
1.056 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.