İşte 2024’ün en iyi işverenleri... 600’den fazla şirket yarıştı 160 bin çalışanın katılımıyla belirlendi

07.05.2024 - 09:29 | Son Güncelleme :
İşte 2024’ün en iyi işverenleri... 600’den fazla şirket yarıştı 160 bin çalışanın katılımıyla belirlendi | Genel Haberler

Great Place to Work, 2024 yılına ait ‘Türkiye’nin En İyi İşverenleri’ listesini açıkladı. 600’den fazla şirketteki iş yeri kültürü ve çalışan deneyimini ölçümleyen ankete dahil olan 160 bin çalışanın yanıtlarına göre oluşturulan listeye göre; 250-499 çalışan sayısı kategorisinde birinci Abbvie, 500-999 çalışan sayısı kategorisinde birinci Astrazeneca Türkiye, 1000 üzeri çalışan sayısı kategorisinde birinci Hilton oldu.

EKONOMİ SERVİSİ 

Great Place To Work, 2024 yılının ‘Türkiye’nin En İyi İşverenleri’ listesini açıkladı. Liste, 600’ün üzerindeki şirketteki iş yeri kültürü ve çalışan deneyimini ölçümleyen Trust Index anketine dahil olan 160 bin çalışanın yanıtlarına göre oluşturuldu. Listede yer alan şirketlere ödülleri geçtiğimiz hafta İstanbul’da düzenlenen etkinlikte takdim edildi. Bu yıl organizasyonların çalışan sayısına göre altı kategori üzerinden açıklanan listenin, 10-49 çalışan sayısı kategorisi, 50-99 çalışan sayısı kategorisinde, 100-249 çalışan sayısı kategorisinde, 250-499 çalışan sayısı kategorisinde, 500-999 çalışan sayısı kategorisinde ve 1.000 üzeri çalışan sayısı kategorisindeki şirketler yer aldı.

Haberin Devamı

‘STRESİ İYİ YÖNETEN ŞİRKETLER FARK YARATTI’

Bu yılki sonuçları değerlendiren Great Place To Work CEO’su Eyüp Toprak, “Bu yıl Türkiye’de çok zor bir yılı geride bıraktık. Seçim, hiper enflasyon, genel umutsuzluk hali gibi sebeplere bağlı olarak bir önceki seneye göre genel güven endeksinde dört puan gerileme gözlemliyoruz. Yani en iyi işverenlerde de standart şirketlerde de çalışanlar yüksek stres seviyesine sahip. Tek fark, en iyi işverenler bu stresli durumu inovatif yaklaşımlarla, etkin liderlik uygulamalarıyla, açık iletişimle ve refah programlarıyla yönetmeyi başardı. Yani bu yılki gibi kriz dönemlerinde, çalışanlarına güvence altında hissettirmeyi başaran şirketler, bu krizi daha başarılı yönettiler” diye konuştu.

MAAŞLAR ARTSA DA ALIM GÜCÜ DÜŞTÜ

Toprak, değerlendirmesine şöyle devam etti: “Bu yıl gerçekleştirdiğimiz analizlerin en şaşırtıcı sonuçlarından biri de ilk beş şirkette dahi çalışanların şirketten beklentisindeki değişiklik oldu. Geçtiğimiz senelerdeki analizlerimizde çalışanlar, şirketlerinin topluma değer katmasını önemserken, bu seneki çıktılarımıza göre krize bağlı olarak iş kaybı yaşamamak için şirketin kendi konumunu, sağlamlığını korumasının daha önemli olduğunu dile getirdiler. Şirketler maaşları arttırsa da pazardaki fiyat artışı alım gücünü düşürdü. Fakat yüksek maaş politikasına sahip olmayan şirketlerin çalışanları mutsuz demek doğru değil. En iyi işveren unvanına sahip şirketlerdeki liderler, insan odaklı tutumla, değerle, kültürle, sağladığı eğitimlerle bu olumsuz algıyı kompanse edebiliyor.”

Haberin Devamı

500-999 ÜZERİ ÇALIŞAN SAYISI KATEGORİSİ

  1. Astrazeneca Türkiye
  2. Logo Yazılım
  3. Tavuk Dünyası
  4. Kınay Taşımacılık ve Lojistik
  5. Architecht Bilişim
  6. Sahibinden.com
  7. Votorantım Cımentos
  8. Saat&Saat
  9. Dagi Giyim Sanayi
  10. Mikrogrup
  11. KKB Kredi Kayıt Bürosu

1000 ÜZERİ ÇALIŞAN SAYISI KATEGORİSİ

  1. Hilton
  2. DHL Express
  3. Etiya Bilgi Teknolojileri
  4. DHL Supply Chain
  5. İpekyok Group
  6. FPS Flexible Packaging / Al-Dabbagh Group
  7. Medical Point
  8. Teleperformance
  9. Yorglass
  10. TUI Hotels&Resorts Türkiye
  11. Pronet
  12. Akra Hotels
  13. Schneider Elektrik
  14. Allianz Group
  15. Yves Rocher
  16. Flormar
  17. Penti
  18. Enerjisa Üretim

YÖNETİCİLERİN VİZYONU ÖNEMLİ

Y kuşağı ve Z kuşağı gibi genç kuşak yaş grupları detayında; standart, Great Place To Work-Sertifikalı ve En İyi İşveren listesinde yer alan şirketler özelinde ayrı ayrı yapılan değerlendirmeler, bu şirketler arasındaki en büyük farkın ‘yetkin yöneticiler’ olduğunu ortaya koyuyor. Toprak, konuyu şöyle yorumluyor: “Yönetici pozisyonundaki kişilerin vizyonu, kurum kültürü ile örtüşmüyorsa, bu birliktelik ya uzun soluklu olmuyor ya da yönetici kendi inanmadığı şeye çalışanı da inandıramıyor. Yüksek güven temeline dayalı kurum kültürü ve etkin liderlik pozitif bir çalışan deneyimi için en önemli iki unsur. Sözünü tutan, çalışanları paydaşı olarak gören, açık iletişim kuran, tutarlı, saygılı, insan kayırmayan, kapsayıcı liderlik çalışanların duygusal ve psikolojik dalgalanmalarının daha etkin şekilde yönetilmesini sağlıyor.”

‘GURUR DUYULACAK BİR ÇALIŞMA KÜLTÜRÜ YARATTIK’

Logo Yazılım, Great Place To Work tarafından açıklanan Türkiye’nin En İyi İşverenleri 2024 listesinde, 500-999 Çalışan Sayısı Kategorisi’nde 5 sıra birden yükselerek 2’nci sırada yer aldı. Logo Grup İnsan ve Organizasyonel Dönüşüm Direktörü Nebahat Kesgin, “GPTW Türkiye’nin En İyi İş verenleri listesini, çalışan deneyimi konusunda farkındalık yaratması ve iş dünyasına ilham vermesi açısından çok önemsiyoruz. Bu sene listedeki yükselişimiz, çalışanlarımızın parçası olmaktan mutluluk ve gurur duyacağı bir çalışma kültürü için hayata geçirdiğimiz uygulamaların bir sonucu. Logo Yazılım olarak sektördeki öncü konumumuzu insan kaynakları alanına da taşıyarak; fırsat eşitliği ve çeşitliliğin ön planda olduğu, adil ve şeffaf bir işveren markası benimsiyoruz. Çalışanlarımızı sadece iş yaşamlarında değil, kişisel yetkinliklerinin gelişimi ve özel hayatlarında da destekleyici faaliyetler yürütüyoruz. Tüm Logolularla birlikte keyifle paylaştığımız çalışma ortamımızı sürekli olarak iyileştirmek için önümüzdeki dönemde de çalışmalarımızı sürdüreceğiz” ifadelerini kullandı.

Haberin Devamı

‘MOTİVASYONU ARTIRACAK BİR ORTAM SAĞLIYORUZ’

Yemek kartı markası Sodexo Avantaj’dan çalışan deneyimine odaklanan bir HR-tech markasına dönüşen Pluxee Türkiye, Great Place to Work Enstitüsü tarafından belirli standartlara göre belirlenen ‘Türkiye’nin En İyi işverenleri’ arasında yer aldı. Pluxee’nin insan odaklı kültürü, gelişime verdiği önem ve hem çalışanlara hem de topluma katkı sunma çabalarının ‘Türkiye’nin En İyi İşverenleri’ arasına girmelerinde önemli rol oynadığını belirten Pluxee Türkiye CHRO’su Feride Düzduran Gündüz, “İhtiyaç ve beklentilerin her geçen gün dönüştüğü iş dünyasında artık çalışanlar işlerinde sadece finansal bir kazanç aramıyor; iş tatmini, kariyer gelişimi, öğrenme ve gelişme fırsatları ile anlamlı ve katılımcı olabilecekleri bir çalışma ortamını önemsiyorlar. Bu noktada biz de Pluxee Türkiye olarak çalışma arkadaşlarımızın farklılaşan ihtiyaçlarını ön plana alarak, tüm İK uygulamalarımızı esneklik yaklaşımı ile tasarladık. Esnek hibrit çalışma modelimiz, esnek çalışma saatlerimiz, esnek yan hak uygulamamız PluxeeFlex ve anlık ödül platformumuz OnSpot ve dijital Pluxee Academy ile çalışanlarımızın motivasyonunu artıracak ve gelişimlerini destekleyecek bir ortam yaratıyoruz” diye konuştu.

 


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.003 TL        
DOLAR
1.002 TL        
EURO
1.001 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.