İstanbul için 3 kritik adım

30.04.2013 - 08:43 | Son Güncelleme :

Taksim’de inşa edilecek ‘Toplu Kışlası’yla ilgili son noktayı Başbakan Tayyip Erdoğan koydu

<ımg hspace="10" vspace="5" align="right" src="http://i.bigpara.com/i/55big/ERDOGAN.334.jpg">Taksim’de inşa edilecek ‘Toplu Kışlası’yla ilgili son noktayı Başbakan Tayyip Erdoğan koydu. Erdoğan, kışlanın alışveriş merkezi, toplantı salonları ve rezidans olarak faaliyet göstereceğini açıkladı.

1- AVM ve rezidans kışlası!

Başbakan Tayyip Erdoğan, Taksim’de yapılması planlanan ‘Topçu Kışlası’yla ilgili alışveriş merkezi (AVM) tartışmalarına son noktayı koydu. Başbakan Tayyip Erdoğan, yapılacak Topçu Kışlası’nın AVM ve rezidans olarak faaliyet göstereceğini açıkladı.

Erdoğan, “Orada kışlamızı yapacağız ama bu kışla artık kışla olarak görev yapmıyor. Mimari olarak öyle olacak ama alışveriş merkezinden toplantı salonlarına kadar, belki rezidans otel... Divan Otel tarafında da bir şehir müzesi yapmak suretiyle İstanbulumuzun şehir müzelerini de artıralım istiyoruz. Böyle bir adım atacağız” dedi.

KIŞLAYI KORUMUYORSUN

Taksim Gezi Alanı’na ilişkin eleştirileri değerlendiren Başbakan Erdoğan, şunları söyledi: “Taksim Gezi Alanı dedik. Hemen buna da karşı çıktılar. Kışlayı yeniden yapacağız dedik, bakıyorsunuz hemen o malum çevreler başta ana muhalefet partisi, onun destekçileri hep birlikte karşı çıktılar. Engellemek istediler, kuruldan reddettiler. Reddedince ben de dedim ki reddinize ret. Çünkü burada bir tarihi eser var. Bu tarihi eseri kurul nasıl reddeder? Bu kurullar niçin var? Aslında bu tarihi eserleri korumak için. Çanak çömleği koruyorsun da oradaki tarihi kışlayı neden korumuyorsun? Çok garip bir şey. Denizin dibindeki 3-5 tane çanak çömlek bulunmuş, çatal, kaşık bulunmuş bunları koruyorsun ama Taksim Meydanı’ndaki devasa kışla gayet güzel mimari estetiği hepsi güzel. Buna hayır diyorsun. Böyle bir mantık, anlayış olur mu? Bu ideoloji değil de nedir?”

LİMAN PROJELERİ

Aynı şekilde yayalaştırma çalışmalarının da devam ettiğini kaydeden Erdoğan, “Trafiği alta alıyoruz. Meydan artık tamamen yayalara yani insana kalacak, olay bu. Şimdi Galataport hazırlanıyor inşallah. Haydarpaşa Port aynı şekilde. Ama hepsinden daha önemli bir şey var artık Yassı Ada’yı yaslı ada olmaktan çıkarıyoruz. Sivri Ada’yı inşallah bir kongre merkezi olarak gerçekten muhteşem bir proje ile orayı bir demokrasi ve özgürlükler adası yapıyoruz. Biliyorsunuz orası Kartal ve Pendik’e yakın bir bölge. Yani Yassı Ada’daki otellerde kalınabileceği gibi sayı eğer fazla olursa Pendik ve Kartal’daki otellerde de kalma şansı olacak ve böylece Sivri Ada’daki o muhteşem kongre merkezi artık orada uluslararası toplantılara ev sahipliği yapacak. İstanbul’a bu yakışır, Türkiye’ye bu yakışır.”

Erdoğan: Kanal İstanbul’un ihalesi yakında

* İstanbul’a yapılacak havalimanı, dünyanın en sayılı havalimanlarından biri olacak. 3 Mayıs’ta ihalesi var. Şu ana gelene kadar neler neler çektik. Ama ben bunu seçim kampanyasında ilan etmiştim. Biz isteriz ki ilan ettiğimiz andan itibaren 5-6 ay içinde ihaleye çıkalım.

* Kanal İstanbul ile ilgili birileri geliyor bize akıl veriyor. ‘Yanlış yapıyorsunuz, gereksiz şeyler’ diyor. Sen o aklı kendine sakla arkadaş. Biz bunların hepsinin müzakeresin yaptık ve bunu yapmamızın en önemli geriği boğazı bir çevre tehdidinden kurtarmaktır. Çok kısa zamanda ihalesini yapacağız.”

* İstanbul Boğazı’nda 3. köprü çalışmaları da devam ediyor. Oradaki temel atma merasimimizi yapacağız ve böylece 3. köprünün yapımıyla ilgili çalışmalar hızla başlayacak.

* Dilolvası-Hersek Burnu arasındaki köprünün temelini attık. Şu anda o çalışma başladı.

Çanak çömlek zaman kaybı

İstanbul’daki projelere de değinen Başbakan Erdoğan, “Çılgın projeler diyoruz değil mi? Bir çılgın projenin gerçekleşebilmesi için bize hendek atlatıyorlar hendek. 3 sene, 4 sene bir projeyi gecikmeli olarak çıkarıyorsunuz. Niye? Bakıyorsunuz önünüzde çok ciddi engeller var. Örneğin bizim bir Marmarayımız var, basit çanak çömlek hikayesi bize 4 sene kaybettirdi. 3 sene, 4 sene önce Marmaray açılacaktı. Şimdi bu 29 Ekim’e yetiştirmeye çalışıyoruz. Yazık, günah değil mi? Her geçen zaman bu ülkenin aleyhinde. Biz muasır medeniyetler seviyesinin üzerine çıkacaksak, bu yatırımlarımızı hızla gerçekleştirmek zorundayız.”

2- 20 firma şartname aldı Galataport için teklif günü Galataport olarak bilinen, Salıpazarı Liman Sahası’nın ihalesine katılacak firmaların tekliflerini sunması için bugün son gün. Özelleştirme İdaresi Başkanlığı (ÖİB) tarafından ihale edilen Türkiye Denizcilik İşletmeleri AŞ’ye ait Salıpazarı Liman Sahası 30 yıl süreyle “işletme hakkı verilmesi” yöntemiyle özelleştirilecek. Türkiye’nin önde gelen gruplarının ilgi gösterdiği ihale için bugüne kadar 20 firma şartname aldı. Şartname alan ve teklif sunması beklenenler arasında Eczacıbaşı’ndan Zorlu’ya, Makyol’dan Torunlar’a, Nurol’dan Global Liman İşletmeleri’ne kadar birçok kuruluş yer alıyor. Galataport’a yabancıların da ilgisi olduğu belirtiliyor. Yabancı şirketlerin, konsorsiyum oluşturarak teklif sunacağı ifade ediliyor.

DENİZE DOLGU YAPILACAK

Hazırlanan yeni imar planına göre Galataport, Karaköy rıhtımından başlayıp, Mimar Sinan Üniversitesi’ne kadar olan bölgede inşa edilecek. Toplam 100 bin 280 metrekare Türkiye Denizcilik İşletmeleri AŞ mülkiyetindeki planlama alanı, denize yapılacak 11 bin 867 metrekarelik dolgu alanıyla birlikte toplam 112 bin 147 metrekareye çıkacak. Proje kapsamında 127 bin 811 metrekare yapılaşma ve 99 bin 256 metrekare inşaat planlanıyor.

YÜZDE 76’SI LİMAN

Bu kapsamda şunların inşa edilmesi öngörülüyor: “85 bin 208 metrekare kruvaziyer liman alanı, 892 metrekare yol alanı, 13 bin 941 metrekare rekreasyon alanı, 12 bin 107 metrekare kültürel tesis alanı.” Projenin yaklaşık yüzde 76’sı liman, yüzde 11’i kültürel tesis, yüzde 12’si rekreasyon alanı, yüzde 1’i de yol olacak. Rekreasyon alanının altına iki katlı otopark da yapılabilecek.

İhale nasıl yapılacak

·  Salıpazarı Liman Sahası, 30 yıl süreyle, işletme hakkının devri yöntemiyle özelleştirilecek.
·  Geçici teminatı 20 milyon dolar, doküman bedeli ise 20 bin lira olarak belirlenen ihaleye, yalnızca tüzel kişiler ile ortak girişim grupları katılabilecek.
·  İhale, pazarlık usulü ile gerçekleştirilecek.
·  İhale Komisyonunca gerekli görüldüğü takdirde, pazarlık görüşmesine devam edilen teklif sahiplerinin katılımı ile ihale, açık artırma suretiyle sonuçlan-dırılabilecek.

İlk ihale Danıştay’dan döndü

Salıpazarı Liman Sahası için ilk ihale, Galataport adıyla 2005 yılında yapıldı. Yap-işlet-devret modeliyle, 49 yıllık işletme hakkını kapsayan ihalede en yüksek teklifi 3 milyar 538 milyon Euro ile Mehmet Kutman’ın sahibi olduğu Global Yatırım Holding, İsrailli Sami Ofer ortaklığı vermişti. Ancak bu ihale, 2006 yılında Danıştay tarafından iptal edilmişti.

Kadir Topbaş ‘AVM olmayacak’ demişti

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, bir televizyon kanalında katıldığı programda yeniden inşa edilecek Taksim Kışlası’nın AVM olmasının söz konusu olmadığını söylemişti. Topbaş, “AVM yok. AKM’yi yıkalım yeniden yapalım derken de bize ‘cami mi otel mi AVM mi’ yapacaklar diye söylediler. Herkes kendi endişelerini veya hayallerini dile getirerek konuşuyor. Net olarak söylüyorum AVM yok” demişti.

3- 3. köprüye temel yakın, kredi masada çalışma sürüyor Sarıyer’in Garipçe Köyü ile Beykoz Poyrazköy arasında yapılması planlanan 3. köprü çalışmaları devam ediyor. Köprünün kazık çukurlarının açıldığı görüldü.

İstanbul’a inşa edilecek en önemli yap-işlet-devret projelerinden biri de 3. Köprü. Geçtiğimiz yıl mayıs ayında yapılan 3. Köprü ihalesini IC İçtaş-Astaldi konsorsiyumu 10 yıl 2 ay 20 günlük yapım dahil işletme süresi teklifiyle kazanmıştı. Sarıyer’in Garipçe Köyü ile Beykoz-Poyrazköy arasında yapılacak 3. köprünün çalışmaları devam ediyor. Yapılan çalışmalar sonrasında köprünün kazık çukurları da ortaya çıktı. 3. köprünün temellerinin 29 Mayıs’ta atılması planlanırken, projenin inşası için gerekli olan finansman konusu henüz netleşmiş değil. Eğer temel atma tarihine kadar, finansman anlaşması yapılamazsa, inşaat da kredi olmadan başlayacak.

KAZIK ÇUKURLARI AÇILDI

3. Köprünün inşası İstanbul için büyük önem taşırken, ihaleyi kazanan firma için de ayrı bir önemi var. Çünkü IC İçtaş-Astaldi konsorsiyumunun teklif ettiği 10 yıl 2 ay 20 günlük süre, köprünün inşaat süresini de içeriyor. İnşaat için kaybedilen her gün, konsorsiyumun köprüyü işleteceği süreyi de azaltıyor. Bu nedenle IC İçtaş-Astaldi, köprü için bazı inşaat çalışmalarına finansman için anlaşma sağlamamasına rağmen başladı. Şu anda köprünün ayaklarının yerleşeceği alan ile köprünün kazık çukurları ortaya çıkmış durumda.

TEMEL HAZIRLIKLARI

Şubat ayında Hürriyet’e konuşan IC Holding Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Çeçen, mayıs ayında temeli atmayı planladıklarını açıklamıştı. Dün de partisinin Kızılcahamam’daki il ve ilçe başkanları toplantısında konuşan Başbakan Erdoğan, önümüzdeki bir-iki ay içinde köprünün temelinin atılacağını açıkladı. 3. Köprü’nün temelinin ihalenin düzenlendiği tarihinden tam bir yıl sonra 29 Mayıs’ta atılacağı belirtiliyor.

FİNANSMAN HAZIR DEĞİL

3. Köprünün finansmanı için 7 Türk bankası ile niyet anlaşması imzalanmıştı. Bu bankaların oluşturduğu konsorsiyumun 2.4 milyar dolarlık finansmanı 10 yıl vadeli olarak sağlayacağı belirtilmişti. Bankaların sağlayacağı kredi anlaşmasınından sonra Hazine’den onay alınacak ve temel atma sürecine geçilecekti. İbrahim Çeçen, nisan ayında bu onayı almayı planladıklarını söylüyordu.

2015’te açılacak

· 3. köprü projesinin maliyetinin yaklaşık 4.5 milyar lirayı bulacağını belirtiliyor.
· Köprünün 36 ayda tamamlanarak, 2015 yılı sonunda hizmet vermeye başlaması hedefleniyor.
· Köprü, 8 otoyol, 2 de raylı sistem olmak üzere 10 şeritten oluşacak.

Afette  halinde çıkış noktası olacak

* Özelleştirmeyle Türkiye’nin en önemli ve İstanbul’un tek kruvaziyer limanı olan İstanbul Salıpazarı Kruvaziyer Limanı’nın, çağdaş limancılığın gereklerine göre işletilen bir liman haline getirilmesi amaçlanıyor.
* İstanbul Salıpazarı Kruvaziyer Limanı, 2011 yılındaki 627 bin 897’yi aşan yolcu ve 420 gemi sayısı ile Akdeniz’in en uğrak 10 kruvaziyer limanından biri konumunda bulunuyor.
* İstanbul’un faaliyet halindeki tek kruvaziyer limanı olma özelliğine sahip Salıpazarı Limanı, tarihi yarımada, Beyoğlu ve Galata Kulesi gibi turistik ve sosyal-kültürel merkezlere yakınlığı nedeniyle turistler tarafından tercih ediliyor.
* Liman  afette kentin boşaltılması için bir çıkış noktası olarak da kullanılabilecek.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.005 TL        
DOLAR
1.010 TL        
EURO
1.024 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.