Hızlı Sürücü Yaya Kalacak

19.10.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :
Trafik Araştırma Komisyonu’nun çözüm önerilerine göre “ÖLÜMLÜ KAZAYA KARIŞANLAR cinayetten yargılanacak.


TBMM Trafik Güvenliği Araştırma Komisyonu, çalışmalarında sona yaklaştı. Komisyon çalışmaları sırasında belirginleşen çözüm önerileri arasında, “hızlı ve alkollü araç kullanırken yakalananların ehliyetlerinin iptal edilmesi, araçlarına el konulması ve ölümlü kazalarda sorumluların cinayetten yargılanması da yer aldı.
Rapor yazımını sürdüren komisyonda, kural ihlal eden sürücülerin belirli sürelerle araçlarına el koyma uygulamasının, başta ticari araç sahipleri olmak üzere, sürücüler üzerinde etkin olabileceği görüşü de etkili oldu.


TRAFİK SUÇU CİNAYETE GİRECEK;

Komisyonun raporunda hükümete ve Meclis’e trafik sorununun çözümü için yapılması gereken yasal düzenlemelerle uygulamaya ilişkin öneriler yer alacak. Komisyon çalışmaları sırasında benimsenen çözüm önerileri şöyle: Aşırı hız yapmayı alışkanlık haline getirenler ile alkollü araç kullananların araçlarına el konulsun. Alkollü araç kullananlar ve aşırı hız yapanların ehliyetleri iptal edilsin.
Sürücü belgesi psikoteknik muayeneden geçenlere verilsin. Ölüme neden olan sürücüler, “taksirli suç kapsamından çıkarılmasıyla cinayetten yargılansın.
Ölüm ya da yaralanmalı kazalara neden olanlara “sosyal ceza uygulaması getirilsin. Yaralıların bakımı, ölenlerin yakınlarının ihtiyaçlarının karşılanması, çocuklarının okutulması gibi ceza - yaptırım uygulamasına geçilsin.


ANINDA CEZA TAHSİLİ;

Para cezalarının tahsil edilebilmesi için, otomobil kullananlara, sürücü belgesiyle birlikte kredi kartı benzeri bir kart verilerek kural ihlali yapanlardan anında tahsil yoluna gidilsin. Trafik polisinin rüşvet almasının önüne geçmek için denetimde insan unsuru devreden çıkarılsın, teknolojiye ağırlık verilsin.


MERKEZİ SINAVLA EHLİYET;

Sürücü belgesi merkezi sınavla verilsin. Basit trafik kurallarının ihlali nedeniyle meydana gelen kazaların önlenmesi için kamuoyunun bilgilendirilmesi amacıyla yaygın iletişim araçlarından yararlanılsın. Araçların teknik muayenesinin yapılması sağlansın. Kör noktalarda kazaya neden olan etmenler ortadan kaldırılsın, ek önlemler alınsın. Otoyol yerine duble yola, taşımacılıkta karayolu yerine demiryolu, deniz ve havayoluna ağırlık verilsin. Aşırı yük ve aşırı hız nedeniyle kazalara neden olan kamyonlar daha sıkı denetlensin.


EHLİYET İADESİNE MUAYENE KOŞULU;

Trafik suçlarına yeni cezalara ilişkin halen TBMM`de bekleyen iki yasa teklifinin, Trafik Güvenliği Araştırma Komisyonu`nun raporundaki bazı önerilerle birlikte yasalaşması bekleniyor.İçişleri Bakanı Sadettin Tantan`dan destek sözü alan Ahmet Tan tarafından gündeme getirilen yasa teklifleriyle Trafik Yasası`nda öngörülen değişiklikler şöyle:

** Sürücü belgesi olmadan trafiğe çıkanlara ilk tespitte 3 aydan 6 aya kadar, tekrarı halinde 6 aydan 1 yıla kadar hapis cezası.

** Alkollü araç kullananların sürücü belgeleri, ilk defasında 1 yıl, ikinci defasında iki yıl alınır, 250 milyon lira ceza.

** İkinci defa alkollü araç kullananlara ayrıca 3 aydan 6 aya kadar hapis cezası uygulanır. Aracına üç ay süreyle el konulur. Aracın muhafaza masrafları alınır.
Uyuşturucu ve keyif verici madde alarak araç kullananlar 500 milyon lira para, 1 yıl hapis cezası ile cezalandırılır ve sürücü belgeleri süresiz olarak geri alınır.
Hız sınırını aşanlara 250 milyon lira para cezası verilir. Bu kuralın son bir yıl içinde üç kez ihlali halinde sürücü belgesi 2 yıl süreyle geri alınır, üç ay hapis cezası verilir. Sürücü belgesinin geri verilmesi için muayeneden geçme koşulu aranır.
** Hapis cezaları paraya çevrilemez, tecil edilemez.


TAN; ZEVK İÇİN ADAM ÖLDÜRÜYORLAR;

TBMM Trafik Güvenliği Araştırma Komisyonu Başkanı DSP İstanbul Milletvekili Ahmet Tan, Türk Ceza Yasası ve Karayolları Yasası’nın değiştirilerek trafik suçlarında cezaların artırılmasına ilişkin iki yasa teklifinde de, aşırı hızlı ve alkollü araç kullananların araçlarına üç ay süreyle el konulmasını öngördüklerini belirtti.
Geçen yasama yılında trafik sorunundan söz ederken TBMM kürsüsünde gözyaşlarını tutamayan Tan, “Araç hapsi, aynı zamanda bir sosyal ceza olacak. Türk milletinin yapısına da uygun. Mahalleye arabasız dönecek, kapısının önüne arabayı çekemeyecek. Sürücü belgesini alırsınız, ceza verirsiniz, ama Mercedes’ini kaptırmış olarak mahalleye dönmesinin vereceği utanç daha etkili olabilir dedi.
Yollarda yaşanan teröre karşı, “terörle mücadelede olduğu gibi sert önlemler gerektiğini vurgulayan Tan, şunları söyledi:


“Biz bununla aynı zamanda sürücüyü de koruyoruz. Akşam evine sağ salim dönmesini sağlamak istiyoruz. Aşırı hız ve alkollü araç kullanmak tamamen zevk için yapılan bir şey. Altında 2000 model arabayla gaza basınca zevk alıyor, ama insanlar canından oluyor. Zevk için adam öldürüyorlar.“ Biz değişiklikle, olası bir suç aletini de trafikten uzaklaştırmış olacağız diyen Tan, kaçakçılık yaparken yakalananlarla, ağaç kesenlerin araçlarına el konulabildiğini belirterek, “Ağaca verilen önem insana verilmiyor. Biz ağaca gösterilen saygının insana da gösterilmesini sağlamaya çalışıyoruz görüşünü dile getirdi.


SATILSA DA CEZASINI ÇEKECEK;

El konulan aracın trafikten uzak kaldığı süre içinde bir başkasına satılabileceğini belirten Ahmet Tan, ancak araç hapsinin böylece sona ermeyeceğini bildirdi. Tan, trafikten uzaklaştırılmışken satılacak aracın yeni sahibine, ancak cezanın bitmesinden sonra verilebileceğini söyledi.


BAROLAR; EL KOYMA DEĞİL, TRAFİKTEN MEN;

Baro başkanları, trafik suçlarına uygulanacak cezaların artırılmasını öngören tekliflerdeki “araba hapsiönin “trafikten belirli bir süre men etme biçiminde düzenlenmesi gerektiğini söylediler. Ankara Barosu Başkanı Hakkı Suha Okay, “Kaçakçılık Kanunuönda kaçakçılıkta kullanılan araçların müsaderesinin öngörülmesi gibi trafik suçlarında da araçlara el konulabileceğini, ancak esas olanın, suçların kişiselliği gereği sürücüye ceza verilmesi olduğunu söyledi.
Okay, öneri metnindeki “el konulur ifadesi benimsenirse araç sahibinin araç üzerinde hiçbir tasarruf yapamayacağını belirterek, düzenlemenin “trafikten men edilme olarak metne işlenmesinin daha yerinde olacağını vurguladı. İstanbul Barosu Başkanı Yücel İldeniz de, el koyma mantığının bulunmadığını, ancak kamuoyunda “parka çekme olarak bilinen yöntemin öngörülmesinin daha doğru olacağını kaydetti. (MİLLİYET)
Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.000 TL        
DOLAR
995 TL        
EURO
1.002 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.