Güney Kore`de Daewoo Motor Şirketine Çifte Kıskaç

04.11.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :



-Sendika Daewoo`da Yeniden Yapılanmaya Razı Olmazsa, Bankalar, Şirkete Kredileri Kesecek

SEUL (A.A) - 04.11.2000 - Güney Kore`nin dünyaca ünlü, ancak, ağır borç yükü altındaki şirketi Daewoo Motor`da çalışanları temsil eden sendika, yeniden yapılanlamaya razı olmadığı takdirde, alacaklı bankalar, bu şirkete kredileri kesecek ve iflas gündeme gelebilecek. Daewoo şirketinin ana kreditörü Kore Kalkınma Bankası Direktörü Um Nak-yong, Güney Kore`nin üçüncü büyük otomotiv şirketi olan Daewoo Motor`un bir hafta içinde vadesi gelen 155 milyon dolar borç geri ödemesinde bulunması gerektiğini, acilen taze kredi bulamadığı takdirde iflasa sürükleneceğini bildirdi. Um, bu şartlar altında, kreditör bankalar yeni fonlar temin edemez dedi. Daewoo Motor şirketindeki çalışanları temsil eden sert, katı, taviz vermez tutumlu sendika, Amerikan otomotiv şirketi General Motors dahil, potansiyel yabancı yatırımcılarca talep edilen yeniden yapılanmaya karşı çıkıyor. Güney Kore`nin güçlü, önemli miktarlarda mali ve maddi kaynaklara sahip, katı, sert tutumlu işçi sendikaları, bu ülkedeki borç batağındaki şirketler, bankalar ve diğer işyerlerinin tasfiye edilerek ya da satılarak, yabancı yatırımcının ekonomiye güveninin yeniden tesisine yönelik çabalarının önündeki en büyük engeli oluşturuyor. Bu arada, kreditör bankaların, Samsung Motor`un kamyon imalat tesis ile zordaki diğer 51 şirketin tasfiye edileceği ya da satılacağını dün bildirmeleri üzerine düzenlenen protesto gösterisinde 500 kadar işçi yedi kamyonu ateşe verdi.

-BORÇLANMAYA DAYALI DENGESİZ BÜYÜMENİN SONUÇLARI...-

Daewoo ve Samsung holdinglerinin otomotiv ve diğer motorlu araç imal eden şirketleri, birimleri, Güney Kore`nin borçlanmaya dayalı, dengesiz, süratli büyümesinin olumsuz sonuçlarını gösteren sembollere dönüştü. Asya`da 1997`de patlak veren mali krizin ardından zora gren Güney Kore ekonomisinin köşe taşlarından olan Samsung Holdingi`ne bağlı binek otomobil şirketi, bu yılın başlarında Fransız sermayeli Renault SA`ya satıldı. Samsung`un kamyon imalatı biriminin de karsız olup, tasfiye edilmesiz gerektiği bildiriliyor. Daewoo şirketi de, yabancı yatırımcıya satılmadan önce kreditör bankaların acil fonlamalarıyla ayakta tutuluyor. Amerikan Ford Motor şirketinin Eylül ayında Daewoo şirketini satın almaktan vazgeçmesi üzerine, General Motors, alacaklı bankalarla devralım için müzakereleri başlattı. Ancak, Daewoo Motor`un iflasının ilanı halinde, GM`ye satışı müzakereleri zora girecek. Sendika ise Daewoo Motor`un yabancı yatırımcıya satışı halinde, kitlesel işten çıkarmalar olacağı endişesiyle, greve gitmekle tehdit etmişti. Daewoo Motor şirketi, Filipinler`den Polonya`ya uzanan tesislerinde yılda 2 milyon motorlu araç üretme kapasitesine sahip durumda.
Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.001 TL        
DOLAR
1.003 TL        
EURO
1.010 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.