Girişimciliği ‘çanta’ya attı!

10.07.2014 - 10:14 | Son Güncelleme :

Hakan Çanta, bu yıl 60’ıncı yılını kutluyor

Yugoslav göçmeni bir ailenin sıfırdan kurduğu Hakan Çanta, bugün çocuk çantası ve kırtasiye alanında lisanslı üründe söz sahibi haline geldi. Son olarak da lisanslı çocuk ayakkabısı için düğmeye bastı.

Aile işi çantacılığı çok farklı kulvara taşıyan bir isim, Hakan Hacısoyu. Milliyet.com'dan Hanife Baş'ın haberine göre, babasının kurduğu kendi adını taşıyan Hakan Çanta’yı lisanslı ürün alanında söz sahibi haline getirdi. 0-9 yaş arası çocuk çantaları ve kırtasiye sektöründe faaliyet gösteriyor. Hello Kitty, Minnie Mouse, Cars, Mickey Mouse, Fisher Price gibi markalı çantalar satıyor.

Son olarak ünlü markaların çocuk ayakkabılarının üretim ve dağıtım lisansını da aldı.Hacısoyu, 1984 İstanbul doğumlu. Bahçeşehir Üniversitesi’nde Mimarlık eğitimi gördü. Mimar olmak isterken kendini aile işini sürdürürken buldu. O, şirkette üçüncü kuşağı temsil ediyor. Hakan Çanta, bu yıl 60’ıncı yılını kutluyor. Firmanın geçmişi 1955’lere gidiyor. Ümit Çanta olarak kurulmuş. Dedeleri, Yugoslavya’dan savaş sırasında her şeylerini bırakarak gelmişler ve bildikleri tek iş olan ayakkabı, çanta ve bavulu devam ettirmişler.

27 ülkeye ihracat

İlk atölyelerini İstanbul Mercan’da kurdular. İkinci nesille beraber firmanın adı 1984’te Hakan Çanta oldu. 1994’te de lisanslı ürün olarak Walt Disney yapılmaya başlandı. Hakan Hacısoyu, dünyaya açılma hikayelerinin de bundan sonra başladığını söylüyor ve şunları anlatıyor:

“Lisanslı ürün pazarında söz sahibi bir firmayız. Çanta ve kırtasiye sektöründeydik. Son üç yıldır ürün yelpazemize ayakkabı ve terliği de ekledik. Her geçen yıl ürün bazında yüzde 25 oranında büyüyoruz. Türkiye’de 12 bin 800 noktaya hizmet veriyoruz. Dubai, Çin ve Bulgaristan’da ofisimiz var. Türkiye dışında 27 ükeye ihracatımız bulunuyor. Yıllar öncesine baktığımız zaman bu yapıda olabilmek imkansızdı.”

Hacısoyu, gelecek yıl ise yeni projelerinden biri olarak perakende mağazalarında çoğalmayı ve yeni lisanslı ürünlerle beraber pazarı genişletmeyi hedefliyor. Önümüzdeki yıldan itibaren lisanslı üründe çantadan ayakkabıya, tekstilden kırtasiye malzemesine her alanda ürün sunarak mağazalaşma sürecini devam ettirmeyi planlıyor.

Sahtecilik önemli sorun

Hakan Hacısoyu, Türkiye’de çanta ve çocuk ürünleri sektörünü de değerlendirerek, “Her geçen gün büyüyen bir nüfus var. Bu da arz ve talep dengelerini bozuyor. Aslında çocukta halen boş bir pazar mevcut. Katmadeğerli ürünler çok yok. Özellikle giyim sektöründe. Rekabet vazgeçilmez ama global markalar Türkiye’de boy gösterince buradaki rekabet ürünlere de yansıdı.

Yeni ürün yönetmelikleri, testler, ucuz ve kalitesiz ürünlerin piyasada yer almasına neden oldu. Sahte ürün ve zor piyasa koşullları, merdivenaltı oluşumlar sektörün gelişimini engelliyor” diyor.

Ayakkabı da üretecek

Çocukta 0-9 yaş gurubuna hitap eden Hakan Çanta, ayakkabıya da girdi. 400 farklı modelde, kız ve erkek çocuk ayakkabısını Gigi markası ile piyasaya sürdü. Gigi ile çantadaki başarısını ayakkabıya taşımak niyetinde. Yüzde 80 kız, yüzde 20 ise erkek çocuklar için hazırlanan ayakkabı modellerinde yeni doğan bebekler de unutulmadı. Ayrıca terlik, ev terliği, parmak arası terlik, spor ayakkabı, yağmur çizmeleri ve kar botları gibi alternatif seçenekleri de bulunacak.

Hacısoyu, yeni markaları Gigi’den çok umutlu olduklarını dile getirerek, çocuk çantasındaki başarıyı ayakkabıya da taşımak istediklerini söylüyor. Özellikle çocukların yürümeye başladığı ilk adım ayakkabılarında iddialılar. Ürünleri bütün seçkin mağazalarda satışa sundular.

Çizgi filmlerdeki karakterler etkili

Hakan Hacısoyu, Türkiye’de lisanslı çocuk ürünü kullanımıyla ilgili de, “Sinema ve TV her geçen gün teknolojiye ayak uyduruyor. Çocuklar için tematik kanalların gelişmesi ve yayılması çocuklarla iletişimin kolaylığını sağlıyor. Çocuklar çizgi filmlerdeki karakterleri kendileriyle özdeşleştiriyor. Burada tercih çocuk ne isterse ona göre şekilleniyor. Okul ürünlerinde ise alışkanlıklar hiçbir zaman değişmiyor” diye konuşuyor.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.003 TL        
DOLAR
1.001 TL        
EURO
1.001 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.