Framfab`ın Napoleon`u Mu! O Da Kim?
Birgersson 28 yaşında bir İsveçli. Dün itibarıyla artık, Avrupa`nın en iyi tanınan internet hizmetleri şirketlerinden birisi olan Framfab`ın başında değil, çünkü istifa etti.
Birgersson, yeni ekonominin iş bitirici ve kendine güvenli yeni ekonomi yöneticilerinin önde gelen bir örneğiydi. Süeter ve şort onun iş giysileriydi. Ne söyleyeceğini dinlemek isteyenler için Stockholm`de bir sinema salonu kiraladı. Ve Birgersson, her üyesinin şebekeye dahil olduğu vizyonuna ilişkin konuşmalarında Napolyon`dan alıntılar yaparak yatırımcıları kendine çekti. Öyle görünüyordu ki, bu strateji çalışıyordu: Framfab`in değeri Nisan ayında 35 milyar İsveç kronuna (3.5 milyar dolar) yükseldi. Geçenlerde gerçekleşen bir kar uyarısından sonra, dün itibarıyla şirkete biçilen değer 3.3 milyar dolara düştü. Büyü ortadan kalkmıştı ve Birgersson da gitme zamanının geldiğini anladı. Framfab onun icra başkanı görevini bırakarak bundan sonra icatçılık bölümünün yeni başkanı olacağını duyurdu.
Yerine Johan Wall geçti. Wall daha geleneksel ve Framfab`ın hisseleri yeniden tırmanışa geçti. Birgersson`ın istifası bütün hızlı büyüyen ve genç şirketlerin ortak sorununa işaret ediyor. O, büyüme başarırken ve çalışanları kendine çeker, yatırımcıları vizyonlarına ikna ederken, temel yönetim deneyimleri tarafından engellendi.
Geçen birkaç aydan bu yana yatırımcılar ayrıca Avrupa hisseleri arasında yüksek büyüme gösteren Cell Network gibi rakip İsveç internet hizmetleri şirketi ve iki Alman e - business yazılım şirketi olan Intershop ve Brokat gibi şirketlerin performansı karşısında da hayal kırıklığına uğramıştı. Borsalar da bu ortam değişikliğinde büyük bir rol oynadı. Internet ve yazılım şirketleri hisseleriyle olduğu gibi, e - hizmet şirketleriyle teşvik olan yatırımcılar, giderek kabaran gelirlere odaklanırken, karlara dikkat etmeyi unuttu. Ancak birçok icra başkanı post - satın alma entegrasyonunu gerçekleştirmekte başarısız kaldı. Geçen yıl, çabuk büyümeyen şirketler piyasalar tarafından cezalandırılıyordu. Bu yıl bu durum tersine döndü, diyen Goran Ivermark, Morgan Stanley`de IT hizmetleri analisti.
Bir ortak hata Framfab gibi şirketin gelir ve çalışan rakamlarındaki büyümeler için hırslı hedefler ilan ederek piyasa beklentilerini karşılamaya çalışmalarıydı.
Ancak Ivermark şöyle diyor: Onlar bunu yaparken, bu hedeflerin saptanmasının nedenini sormadı. Müşteri buradan bir yarar sağlayacak mıydı? Onlar borsanın değerlendirmelerine fazla odaklanırken, müşteriyi unuttu.(FİNANSAL FORUM)