Facebook’un tahtına göz dikti

30.06.2011 - 09:02 | Son Güncelleme :

İnternetin yıldızı Google, sosyal ağ işine bu kez “Google+” ile giriyor

İnternetin yıldızı Google daha önce Buzz, Orkut ve Wave ile <ımg hspace="10" vspace="5" align="right" src="https://image.hurimg.com/i/hurriyet/75/0x0/66cf860f601c04688fbeabc3.jpg">başarısız sonuçlar aldığı sosyal ağ işine bu kez “Google+” ile giriyor. Bu hamlenin Facebook’un hızlı çıkışını durdurup, durdurmayacağı merak konusu.

Yeni ekonomi devi Google, sosyal paylaşım alanında Facebook’un tahtını sallamak adına internette “Google+” (Google Plus) adlı yeni bir servis çıkaracağını duyurdu. Özellikle kullanıcı ve reklam alanında Facebook’un hızlı yükselişinin önüne geçmek adına bu girişimin altına imza atan Google’ın yeni girişimine bakıldığında basit olarak Facebook’ta yer alan özelliklerin hayata geçirileceği belirtiliyor.

PİYASALARDAKİ SON DURUMU GÖRMEK İÇİN TIKLAYIN...

Google+’un Facebook’tan en önemli farkı kullanıcıların tüm içeriği aynı anda tüm arkadaşlarıyla paylaşma zorunda olmaması. Circles (çevreler) adı verilen sistemle kullanıcılar arkadaşlarını kategorize ederek, diledikleri içeriğin diledikleri kullanıcı grubu tarafından görüntülenmesini sağlayabiliyor. Bu sayede Google+ kullanıcıları iş arkadaşları, okul arkadaşları, aileleri başlıkları altında gruplar oluşturarak bu gruplara özel içerik paylaşımı yoluna gidebilecekler.

300 mühendislik bir grup hazırladı

Google yöneticilerinin Facebook’a rakip olarak bu ürünü çıkarmadıklarını belirtmelerine karşılık analistler Facebook’un karşısına çıkan Google+’ın tutması halinde yeni ekonomi devinin finansal rakamlarına olumlu katkısı olacağını belirtiyorlar. Yaklaşık 300 mühendislik bir grubun üzerinde çalışarak son haline getirdiği bu sistem, şirketin daha önceki sosyal ağ girişimlerindeki başarısızlıkları kapatma adına da oldukça önem taşıyor.

Düzen vermek adına...

Yeni sosyal ağ servisini şimdilik belirli bir kullanıcı grubu için açan Google, “plus.google.com” adresinden bu grişimle ilgili detaylı bilgilere erişimi sağlıyor. İnternette özellikle Facebook gibi girişimlerle birlikte ilişkilerin oldukça karmaşık bir hal aldığını ifade eden Google yöneticileri, sosyal paylaşım ağı sistemine yeni bir düzen vermek adına bu girişimin altına imza attıklarını belirtiyor.

“Gerçek yaşamdaki paylaşım internete uyarlanıyor” sloganıyla duyurulan Google+, video üzerinden arkadaşlar arasında anlık olarak görüntülü mesajlaşmayı da içinde barındırıyor. bunun için kullanıcılar sohbet odaları oluşturup pek çok kişiyle aynı anda anlık sohbet fırsatını yakalayacak.

Çok hızlı çalışacak

Goole+ ile gelen bir diğer yenilik ise kullanıcının ilgi duyduğu konu başlıklarıyla ilgili vedio ve metin tabanlı bilgilerin otomatik olarak internet sisteminden çekilerek ana sayfaya getiriliyor olması. Hızlı yükleme fonksiyonu da bulunan Google+ fotoğraf ve video’ların çok kısa bir sürede sisteme girişini ve arkadaş grupları arasında basit yolla paylaşımının önünü açıyor.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.005 TL        
DOLAR
1.011 TL        
EURO
1.024 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.