Ev ve mutfak sektörü ihracatı artıyor

30.05.2019 - 12:23 | Son Güncelleme :
Ev ve mutfak sektörü ihracatı artıyor | Genel Haberler

EVSİD Başkanı Burak Önder "Eskiden kurlar yükseldiğinde biz fiyatta fedakarlık yapardık. Bu kez işin en güzel yanı ihracat artarken fiyat düşürmedik ve kilogram başı ihracatımız yine 3,20 dolar seviyesinde kaldı. Sektörün ihracatı nitelikli bir şekilde büyümeye devam ediyor. Yıl sonunda yüzde 10'luk bir artışa ulaşacağımızı tahmin ediyoruz" dedi.

Ev ve mutfak eşyaları sanayicileri, Avrupa pazarındaki etkinliklerini artırabilmek için bölgenin önde gelen ithalatçı ve zincir market satın almacıları ile Çek Cumhuriyeti'nin başkenti Prag'da buluştu. 

AA'nın haberine göre; Ticaret Bakanlığının desteğiyle düzenlenen etkinlikte, Türk mutfak sektörü firmaları Çek Cumhuriyeti ve çevre 8 ülkeden alıcılarla B2B görüşmeleri yaparak önemli iş bağlantıları gerçekleştirdi. Türkiye'nin Prag Büyükelçisi Ahmet Necati Bigalı da etkinlik kapsamında ticaret heyetini ziyaret etti. 

Haberin Devamı

EVSİD Başkanı Burak Önder, Türkiye gibi ihracatı hedefleyen ülkelerin artık fuarların yanına farklı enstrümanlar koyması gerektiğini belirterek, Ticaret Bakanlığının Ur-Ge projelerinin bu anlamda çok önemli olduğunu vurguladı. 

Kendilerinin düzenlediği sektörel heyetlerde sadece gidilen ülkelerin ithalatçı ve satın almacılarını değil aynı zamanda çevre ülkelerdeki ilgili kişileri de davet ettiklerini aktaran Önder, şunları kaydetti: 

"Çek Cumhuriyeti'ne düzenlediğimiz sektörel heyette sadece Çekleri hedeflemedik, çevredeki 8 farklı ülkeden ithalatçı ve zincir market satın almacılarını da Prag'a davet ettik. Toplamda 35 farklı firma, Türk ev ve mutfak sanayici firmalarla birebir görüşmeler gerçekleştirdi. Biz bu modeli Ticaret Bakanlığının Ur-Ge projelerinden esinlenerek ürettik ve her defasında üzerine koyarak ilerledik. Yurt dışına düzenlediğimiz ilk heyetlerde önce B2B görüşmelerle başladık, sonra bunlara pazarda yaptığımız turları ardından da ön heyetleri ekledik. Şimdi ise görüşmelere firmaların ürünlerini sergilediği vitrinleri koyduk. Buraya yurt dışından gelen firmalara görüşeceği Türk firmalarla ilgili tüm bilgileri veriyoruz. Aynı şekilde Türk firmalar da yabancı alıcılarla ilgili tüm enformasyona sahip oluyor." 

Haberin Devamı

Önder, fuarlarda binlerce firma arasında çok kısıtlı görüşme imkanı bulunduğunu, bu tip heyetlerde ise işe odaklı verimli görüşmeler gerçekleştiğini dile getirdi. 

Görüşmelerin daha özel, nitelikli ve butik hal almaya başladığına değinen Önder, "Biz fuar işini biraz 'terzi işi' hale getirdik." ifadesini kullandı. 

"İHRACATTA FARKLI MODELLERE İHTİYAÇ VAR"

Burak Önder, Türkiye'nin ihracatta farklı modellere, inovasyon ve yeniliklere ihtiyacı olduğuna dikkati çekerek, alıcıya direkt ulaşmanın önemine işaret etti. 
Fuarlara genelde aynı ülkelerden alıcıların geldiğini, bu nedenle Türk firmalarını farklı alıcılar ve pazarlarla buluşturan bu modelleri önemsediklerini anlatan Önder, "Çek Cumhuriyeti Avrupa için önemli bir bölge. Pazarı ise genelde Polonya ve Almanya domine ediyor. Polonya da bizim için önemli bir rakip . Almanlar ve İtalyanlar üretimlerinin önemli bir bölümünü bu ülkeye kaydırıyor, dolayısıyla Avrupa'nın arka bahçesi gibi. Biz Çek Cumhuriyeti'nde onların markaları adına üretim yaparak var olabiliyoruz. Halbuki Türkiye'nin bölgeye kendi markalarıyla girmesi lazım." ifadelerini kullandı. 

Önder, sektörel heyet düzenlemek için Prag'ı, çevre ülkelerin ulaşım kolaylığı açısından seçtiklerini belirterek, Avrupa'da irili ufaklı çok ülke bulunduğunu, tek tek bu ülkelere heyet yapmak yerine benzer nitelikleri pazardaki alıcıları tek bir ülkede toplamanın daha avantajlı olduğunu kaydetti. 

Gidilecek ülkeyi belirlemeden önce, ciddi pazar araştırmaları yapıldığına ve tarihin 6 ay önceden belirlendiğine değinen Önder, 2020 programını da şimdiden netleştirmek üzere olduklarını bildirdi. 

"SAHRAALTI AFRİKA, BÜYÜK POTANSİYEL VADEDİYOR" 

Önder, ev ve mutfak sanayinin ihracat rakamları ve gelecek döneme yönelik hedefleri hakkında da bilgi verdi. 

Sektörün 2018'i yüzde 9 artışla 2,5 milyar dolarla tamamladığını anımsatan Önder, "Bu yılın ilk üç ayında da 2018'in aynı dönemine göre yüzde 9'luk bir artış var. Eskiden kurlar yükseldiğinde biz fiyatta fedakarlık yapardık. Bu kez işin en güzel yanı ihracat artarken fiyat düşürmedik ve kilogram başı ihracatımız yine 3,20 dolar seviyesinde kaldı. Sektörün ihracatı nitelikli bir şekilde büyümeye devam ediyor. Yıl sonunda yüzde 10'luk bir artışa ulaşacağımızı tahmin ediyoruz." değerlendirmelerini yaptı. 

Haberin Devamı

Önder, bu yıl Avrupa'da şimdiye kadar istedikleri başarıyı elde edemedikleri İngiltere, Fransa ve Almanya için özel olarak çalışmalar yapacaklarını aktararak, şöyle devam etti: 

"2020'de bu üç ülke için derinlemesine farklı modeller geliştireceğiz. Örneğin İngiltere'den çok detaylı pazar satın alma raporları almaya başladık. Burada pazarı özellikle Çin domine ediyor ancak biz onlardan kalite ve fiyat olarak daha rekabetçiyiz. Ayrıca lojistik avantajımız da var. Üstelik İngiltere pazarı Hintlilerin ve Türklerin elinde. Bize bu kadar yakınken neden istediğimiz kadar ürün satamıyoruz? Şu anda onu araştırıyoruz. Bir yılda 3-4 farklı model deneyeceğiz, gerekirse yerel satış temsilcilerinden yararlanacağız. Avrupa'da ülkelere özel modellemelerle gideceğiz. Bu üç ülkede derinlemesine büyümek istiyoruz. İhracatta yüzde 55 ile en büyük pazar olan Avrupa'nın yanında Latin Amerika'yı da önemsiyoruz. Bölgede Türkiye'ye ilişkin ciddi bir sempati var. Rakamlar küçük olsa da Kolombiya'ya geçen yıl yaptığımız sektörel heyetin ardından Latin Amerika'ya oransal bazda çok büyük ihracat artışı gerçekleştirdik." 

Kısa bir süre önce Fildişi Sahili'ne de sektörel heyet düzenlediklerini hatırlatan Önder, özellikle Sahraaltı Afrika'nın çok büyük bir potansiyel vadettiğini ve derin bir pazar olduğunu belirtti. 

Önder, Sahraaltı Afrika'nın geç keşfedildiğine işaret ederek, "Bizim haberlerde izlediğimiz gibi sadece fakirlikle gündeme gelen yerden çok daha farklı bir bölge ile karşılaştık. Çinliler çok etkili. Son dönemde Körfez ülkelerinden de ciddi şekilde gelenler olmuş. Biz o bölgede de önemli fırsatlar görüyoruz. Aynı şekilde Uzak Doğu'ya da ilgi gösteriyoruz ve Singapur veya Tayvan'a bir heyet düzenleyeceğiz." ifadelerini kullandı. 

 


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.003 TL        
DOLAR
1.002 TL        
EURO
1.001 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.