DOL en çok ziyaret edilen dördüncü site

27.05.2009 - 17:56 | Son Güncelleme :

Türkiye`de en çok ziyaret edilen 15 sunucu şirket açıklandı.  <ımg hspace="10" src="https://image.hurimg.com/i/hurriyet/75/0x0/66cfb50c601c04688fbf713e.jpg" align="right" vspace="5">Bünyesinde Türkiye`nin en çok ziyaret edilen finans sitelerinden biri olan bigpara.hurriyet.com.tr`u da barındıran Doğan Online (DOL) Google, Microsoft gibi devlerin ardından dördüncü sırada yer aldı.

Dijital ölçümler alanında önde gelen kuruluşlardan comScore Inc. Türkiye`deki İnternet kullanıcılarının davranışlarına ilişkin ilk raporunu yayımladı.

Buna göre Türk internet kullanıcıları en çok Google`a giriyor. Nisanda milyonlarca kullanıcı, Google`a bağlandı. İkinci ve üçüncü sıralarda ise Microsoft ve Facebook bulunuyor.

Doğan Online dördüncü sırada

Bünyesinde ekolay.net`i de barındıran DOL ise dördüncü sırada yer aldı.

Araştırmaya göre Türkiye`de en çok ziyaret edilen sunucu şirketler şöyle:

1.Google
2.Microsoft
3.Facebook.com
4.DOL
5.Milliyet
6.Blogcu.com
7.Mynet A.S.
8.AOL LLC
9.Hurriyet
10.Yahoo
11.Wikimedia
12.Izlesene.com
13.FRMTR.COM
14.Gittigidiyor.com
15.RapidShare AG

İnternet başında en çok zamanı Türkler geçiriyor

Araştırmaya göre Türkiye, internet kullanıcısı sayısı açısından Avrupa 7’ncisi iken, internet başında geçirilen saatler ve girilen sayfalar konularında ise birinci oldu.

Buna göre, Nisan ayında Türkiye`de 15 yaşı üzerinde 17.8 milyon insanı internet kullandı. Bu arada, internet başında geçirilen ortalama süre açısından Türkiye, 32 saat ile birinciliği elde etti. Türkiye, kullanıcı başına girilen sayfalar açısından da birinci sırada bulunuyor.

Kullanıcı sayısı

Avrupa`nın en çok internet kullanıcısı olan ülke, 40 milyon ile Almanya oldu. Almanya’yı 36.8 milyon ile İngiltere, 36.3 milyon ile Fransa izliyor. Rusya 31.3 milyon kullanıcı ile dördüncü, İtalya 21.2 milyon ile beşinci, İspanya da 18.6 milyon ile altıncı oldu.

Türkiye, 17.8 milyon kullanıcısı Avrupa’nın 7. iken Doğu Avrupa ülkeleri arasında Rusya’nın ardından ikinci sırada bulunuyor.

İnternet başında geçirilen süre

Aynı araştırma da internet başında geçirilen saatler açısından Türkiye’nin, 32 saat ile ve büyük bir farkla birinci olduğunu ortaya koydu. İlk üç sırada 29 saat ile İngiltere ve 28 saatle Fransa da bulunuyor.

Bu arada, girilen sayfaların sayısı açısından da Türkiye, ortalama 3 bin 44 sayfa ile önde görülüyor. Nisan ayında sonra girilen sayfa sayısı açısından Türkiye’den 2 bin 971 ile Fransa, 2 bin 777 ile Finlandiya geliyor.

İnternet cafeler ve mobil telefonlardan internet kullanımının dikkate alınmadığı araştırmayı gerçekleştiren comScore Avrupa Genel Müdürü Mike Read ise bu konuda yaptığı açıklamada Türkiye’deki on line kullanıcıları, hem kişi başına süre, hem de kişi başına girilen sayfalar açısından diğer Avrupa ülkelerini çok üzerinde dedi.

Mike Read, Türkiye’rin önde olmasında sosyalleşme ve eğlence sitelerinin kullanımının çok etkili bir faktör olduğuna dikkat çekerken bunun yarattığı çok iyi pazarlama ve reklam olanaklarının altını çizdi.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.003 TL        
DOLAR
1.002 TL        
EURO
1.001 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.