Dev ihale sonuçlandı!

19.03.2014 - 15:04 | Son Güncelleme :

İhalede en düşük teklifi 472 milyon 512 bin 96,38 lira ile Nas İnşaat, YSE İnşaat ve Detaş İnşaat`ın oluşturduğu konsorsiyum verdi

Türkiye`nin en önemli 5 yatırımından biri olacak Filyos Limanı`nın altyapı yapım işi ihalesinde en düşük teklifi 472 milyon 512 bin 96,38 lira ile Nas İnşaat, YSE İnşaat ve Detaş İnşaat`ın oluşturduğu konsorsiyum verdi.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü`nde, açık ihale usulüyle gerçekleştirilen ve komisyon başkanlığını Altyapı Yatırımları Genel Müdür Yardımcısı Yalçın Eyigün`ün yaptığı ihaleyi, TBMM eski başkanı ve AK Parti Zonguldak milletvekili Köksal Toptan, AK Parti Zonguldak milletvekili Özcan Ulupınar, Zonguldak Valisi Ali Kaban, Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Metin Tahan da izledi. Tahan, ihale öncesi yaptığı konuşmada, yıllardır konuşulan Filyos Limanı Projesi`nin, doğu ve batı Karadeniz`in yanı sıra İç Anadolu`yu da etkileyecek önemli bir proje olduğunu ifade etti. Bu nedenle, projenin, etüt, yer seçimi gibi ön hazırlıklarının titizlikle yapıldığını belirten Tahan, Uzun çalışmaların ardından çok sağlıklı bir şekilde ihaleye çıkılması bizi memnun etti dedi.

ALTIN FİYATLARINDAKİ ANLIK DURUM İÇİN TIKLAYIN...

DÖVİZ KURLARINDAKİ SON DURUM İÇİN TIKLAYIN...

Filyos Limanı Projesi`nin daha önce Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle yapılmasının planlandığını hatırlatan Tahan, şöyle konuştu: Altyapısı olmayan bu kadar önemli yatırımlarda özel sektörün ilgisi, maliyetin yüksekliği ve geri dönüşün uzun vadede olması nedeniyle zayıf kalıyor. Hükümetin altyapıyı merkezi bütçeden karşılama kararı projenin hayata geçme süresini kısalttı. Yıllık 25 milyon ton yük kapasiteli bir liman olacak. Türkiye genelinde yılda 385 milyon ton yük elleçlendiği düşünüldüğünde projenin önemi daha net ortaya çıkıyor. Filyos Limanı da faaliyete geçtiğinde, Türkiye`de elleçlenen yük miktarı 410 milyon tona çıkacak. Çandarlı, Mersin Limanı ayarında 3. liman olacak. Genel bütçede gerekli ödeneğimiz de var. Bu yıl ödenek sıkıntısı çekeceğimizi düşünmüyorum. Projeyi, 4 yıl gibi bir sürede tamamlamayı planladık. Önemli firmaların ilgisi de bizi memnun etti. Biz, her işi sözleşme süresinden birkaç ay önce bitiriyor ve hizmete açıyoruz. Bunu da inanıyorum ki 4 yıldan önce bitireceğiz. Tüm ekibimizin bilgi, beceri ve iradeleri bu işin önce bitmesine katkı sağlayacaktır. Bu işin ihalesini yapmış olmak bana ve ekibime nasip olduğu için duyguluyum. İnşallah açılışını da beraber yaparız.

Tahan, başta eski Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ve Bakan Lütfi Elvan olmak üzere emeği geçen herkese teşekkür etti. Komisyon Başkanı Eyigün de ihale hakkında bilgi verdi. Şartnameyi 26 firmanın gördüğünü belirten Eyigün, yaklaşık maliyeti 810 milyon lira olarak hesaplanan ihaleye 15 teklif zarfının verildiğini kaydetti.

En düşük teklif Nas-YSE-Detaş`tan Eyigün, konuşmaların ardından teslim sırasına göre zarfları açtı. Bir firmanın teşekkür mektubu gönderdiği Filyos Limanı altyapı yapım işi ihalesine en düşük teklifi 472 milyon 512 bin 96,38 lira ile Nas İnşaat-YSE İnşaat-Detaş İnşaat konsorsiyumu verdi. Komisyon teklifleri değerlendirdikten sonra en uygun teklifi veren firmayı belirleyerek duyuracak.

İhaleye teklif veren firmalar ile KDV hariç teklifleri şöyle:

1. Nas-YSE-Detaş iş ortaklığı: 472 milyon 512 bin 96,38 lira

2. Limak-Kolin İnşaat iş ortaklığı: 498 milyon 846 bin 382,17 lira

3. Cengiz İnşaat: 503 milyon 527 bin 588,16 lira

4. Aga Enerji: 517 milyon 880 bin 771,74 lira

5. Sochi Morstroy-Seza İnşaat iş ortaklığı: 519 milyon 336 bin 266 lira

6. Bülbüloğlu-Türkerler-Pakyol-AYK Yol: 529 milyon 100 bin 800,14 lira

7. Şenbay Madencilik- Özgün Yapı iş ortaklığı: 537 milyon 888 bin 5,77 lira

8. Grandi Lavori-Yüksel-YDA İnşaat iş ortaklığı: 539 milyon 6 bin 890 lira

9. Polat Yol-Tamer Küçükterzi iş ortaklığı: 547 milyon 713 bin 490,28 lira

10. Mapa İnşaat-Atacan Aksoy iş ortaklığı: 558 milyon 630 bin 140,60 lira

11. NTF İnşaat-Farsel İnşaat iş ortaklığı: 567 milyon 28 bin 403,88 lira

12. Makyol-Doğuş İnşaat iş ortaklığı: 588 milyon 94 bin 471,44 lira

13. Sigur Ros-Kalyon iş ortaklığı: 676 milyon 846 bin lira

14. Nurol-Gama iş ortaklığı: 723 milyon 56 bin 870,35 lira

15. Van Oord, teşekkür mektubu gönderdi.

Filyos Limanı projesi 1970`den beri

Türkiye`nin gündeminde olan Filyos Limanı tamamlandığında Karadeniz`in en önemli aktarma limanlarından biri olacak. Çevresinde endüstri alanı da oluşturulacak Filyos Limanı, enerjiden ağır sanayiye, imalat sanayisine, lojistik alanlarını da kapsayan endüstri ve liman proje olması öngörülüyor. Liman Çaycuma`nın denizle buluştuğu deltada kurulacak. Yaklaşık 500 metrelik rıhtımı, ana mendireği ve tali mendireği, demiryolu yol bağlantıları olacak. Limanın altyapısına bu yıl genel bütçeden 140 milyon 600 bin lira harcanacak. Limanın altyapı çalışmalarının 2017`de bitirilmesi hedefleniyor.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.003 TL        
DOLAR
1.002 TL        
EURO
1.001 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.