DaimlerChrsyler`de Gergin Bekleyiş
DaimlerChrysler`ın zarar eden ABD kolundan işçi çıkarılmaması için formül aranıyor. Firmanın ABD`deki fabrikalarında çalışan 76 bin işçi grev için tetikte bekliyor. Dünya`nın en büyük otomobil üreticilerinden DaimlerChrysler`ın ABD`deki fabrikalarında çalışan on binlerce işçi bu günlerde gerilimli bir bekleyiş içinde. Chrysler`da başlattığı yeniden yapılandırma programı çerçevesinde 20 bin kişinin çıkarılacağı söylentisi işçileri diken üstünde tutuyor. Firma yetkilileri henüz bu konuda resmi açıklama yapmış değil. Firma sözcüsü bu konudaki resmi açıklamanın birkaç gün sonra yapılacağını belirtmekle birlikte işten çıkarmaların
`incelendiğini` kabul ediyor. Chrysler`ın ABD`deki fabrikalarında çalışan 76 bin işçinin temsilcisi Birleşik Otomobil İşçileri Sendikası ise işten çıkarmalara karşı grevle direnecek. DaimlerChrysler yöneticilerin ise işten çıkarmaların yaratacağın sorunları gidermek üzere bir komite kurduğu ve sendika ile görüşmelere başlamaya hazırlandığı belirtiliyor. Chrysler`ın yılın ilk dokuz ayında 485 milyon dolar zarar etmesi üzerine DaimlerChrysler Başkanı Jurgen Schrempp tarafından başlatılan yeniden yapılandırma programının kararlılıkla sürdürüleceğini gösteriyor.
Jurgen Schrempp, yüksek Mercedes satışlarına rağmen sürekli zarar ederek otomotiv devinin hisse senetlerinin değerini iki yılda yarıya indiren Chrysler`de üçüncü çeyrek zararının yüksek çıkması üzerine operasyon başlatmıştı. Schrempp önce Chrysler CEO`su Jim Holden`ı görevden aldı, yerine Dieter Zetsche`yi atadı ve üç fabrikayı kapattı.
CENNETTE EVLİLİK NE HALE GELDİ;
Alman Daimler Benz, ABD`li Chrysler 1997 yılında birleşme görüşmelerine başladığında, firmanın başkanı Jurgen Schrempp bunu eşitlerin evliliği ve cennette yapılmış bir evlilik olarak selamlamıştı. Gerçekten de ABD`de dışında pek tanınmıyorsa da Chrysler o zaman ABD`nin en çok satan ve araç başına en çok kar eden firmasıydı. Ancak daha birleşmenin tamamlandığı 1998`de Chrysler`ın kâr marjı düşmeye başladı. Son iki yıl içinde de spor arazi araçları gibi üstün olduğu pazarları Japon ve Alman üreticilere kaptırdı. Bu noktaya kadar Başkan Schrempp `eşitliğin evliliği ilkesinden hareketle Chrysler`ın işlerine karışmıyordu. Ancak 1998 sonunda firma stratejisini entegrasyona çevirmek zorunda kaldı. Ancak Chrysler`da birbiri ardına değişmeye başlayan yöneticileri firmanın bağımsızlığı konusunda ödün vermeyi reddediyordu. Chrysler, Mercedes modellerine benzer otomobiller üretmeyi reddetti. Öte yandan azalan satışlar nedeniyle stoklar sürekli şişiyordu. Chrysler`ın son ABD`li başkanı Holden`ın 7 fabrikada üretime ara vermesi bile soruna çare olmadı. Firmanın Alman kanadından gelen baskılar üzerine Schrempp ABD `eşine` ilk darbesini vurdu.
(YENİ BİNYIL)