Chrysler`ın Hissedarlarından Yöneticilere İstifa Çağrısı
Bazı aktivist hissedarlar Jurgen Schrempp`in DaimlerChrysler`ın başkanlığından, otomobil yapımcısı şirketin en büyük hissedarı olan Deutsche Bank`ı temsil eden ve grubun denetim kurulu başkanı Hilmar Kopper`ın da bu görevinden istifa etmesi çağrısında bulundu.
Bazı Alman hissedarların Alman - ABD grubunun üst düzey yöneticilerini istifaya çağırdığı DaimlerChrysler`da baskı ve huzursuzluklar giderek artıyor. Bazı aktivist hissedarlar Jurgen Schrempp`in DaimlerChrysler`ın başkanlığından, otomobil yapımcısı şirketin en büyük hissedarı olan Deutsche Bank`ı temsil eden ve grubun denetim kurulu başkanı Hilmar Kopper`ın da bu görevinden istifa etmesi çağrısında bulundu. DSW aldı yatırımcı hakları grubunun önde gelen bir üyesi olan Reinhard Keitel Schrempp`in, İstifa etmeyi ciddi bir biçimde incelemesi gerektiğini söyledi. Birleşmeye karşıt eleştirmenlerden Ekkehard Wenger, hem Schrempp`in hem de Kopper`ın DaimlerChrysler`ın bir sonraki hissedarlar toplantısında istifa etmesini istedi. Bu arada ABD`de gruba karşı açılan tazminat davaları da giderek artıyor. ABD`li milyarder yatırımcı Kirk Kerkorian`ın Tracinde Corporation şirketi DaimlerChrysler`ın üçüncü büyük yatırımcısı.
Şirket Pazartesi günü DaimlerChrysler`a karşı 8 milyar dolarlık bir tazminat davası açtı. Tracinda`nın suçlamalarına göre, DaimlerChrysler yöneticileri, 1998 yılında gerçekleşen birleşmenin iki eşit şirket arasında olduğunu söylerken Chrysler yönetim kurulunu aldattı. Buna göre, Daimler daha o zamandan, Chrysler`ı olduğu gibi satın alınmış bir ittifak konumuna indirgemeyi plandı. DaimlerChrysler dün yaptığı bir açıklamada Kerkorian`ın tazminat davasının doğru bir yanı olmadığını söyledi ve Tracinda`nın açtığı davanın düşeceğini tahmin ettiğini belirtti. En azından dört adet daha tazminat davası ABD`li yatırımcılar tarafından açılıyor ve bunlar da Tracinda`nın öne sürdüğü türden suçlamalar içeriyor. Almanya`da bazı aktivistler fakir hisse performansları nedeniyle birleşmiş grubun Chrysler tarafını suçladı. DaimlerChrysler`ın hisseleri birleşmeden sonra yüzde 50 oranında düştü.
DaimlerChrysler`ın denetim kurulundaki beyaz yakalıları temsil eden Manfred Gobels, Chrysler`ın finansal durumu hakkında Daimler`i aldatmakla suçladı. Öyle görünüyor ki, birleşmeye doğru giden döneme ilişkin finansal veriler Daimler`e verilmedi. Onun meslekdaşı Helmu Lense de denetim kurulunun bir diğer temsilcisi. Lense bir adım daha ileri gidiyor ve Daimler`in aslında Chrysler`ı kurtardığını belirtiyor, Tracinda davasını önemsemiyor. Eğer birleşme olmasaydı, (Kerkorian) hisselerini tuvalet kağıdı yerine kullanabilirdi, diyen Lense, Kerkorian`ın açtığı davayı ahlaksızlık diye niteliyor. Bu arada DaimlerChrysler`ın hisseleri Frankfurt`daki işlemler sırasında 0.82 euro düşerek 45.83 euro düzeyine indi. (FİNANSAL FORUM - FİNANCİAL TİMES)